Create-IT Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Hei igjen!!! Det kommer stadig nye spørsmål fra min kant Nå er jeg i ferd med å mekke på en site som inneholder Session-variabler. Alt ser ut til å fungere fint i MS Internet Explorer og Netscape. Men når jeg bruker Opera (Norsk versjon 7.11) får jeg det ikke til å fungere. Når jeg browser rundt på siten tar ikke Opera vare på Session-variabelene... Har lest litt på Opera sine hjelpesider, men finner ikke ut av det der heller... Har også sett litt rundt på instillingsmulighetene i Opera, men kan ikke finne noe som ser logisk ut å endre på. Noen av dere som kan hjelpe? Endret 21. april 2004 av Create-IT Lenke til kommentar
pekle Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Cookies altså? Tja, Opera er ikkje veldig glad i ugyldige småkaker, så pass på at domene og path er korrekt i forhold til serveradressa. Kan prøve å stille Opera inn til å akseptere alle cookies (det er vel default). Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 sessions er (omtrent) det samme som cookies viss cookies er deaktivert er og sessions deaktivert. sessions er en dårlig måte å lagre data på, sidan serveren kan til tider droppe dei og starte nye slik at session variablane forsvinn for brukaren. Dette er et av mange alvorlige problem i Windows 2003/IIS 6. så det er alltid lurt å backe opp session variablane på ein lan måte (i ein database, cookies, etc) men prøv om vanlige kjeks/småkaker virkar. viss ikkje så må du ordne på nåke i Opera. Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 OK, da får jeg sette i gang å mekke noen småkaker, da!! Tusen takk for hjelp, begge to!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå