Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen!!!

Det kommer stadig nye spørsmål fra min kant :hmm:

Nå er jeg i ferd med å mekke på en site som inneholder Session-variabler. Alt ser ut til å fungere fint i MS Internet Explorer og Netscape. Men når jeg bruker Opera (Norsk versjon 7.11) får jeg det ikke til å fungere. Når jeg browser rundt på siten tar ikke Opera vare på Session-variabelene... Har lest litt på Opera sine hjelpesider, men finner ikke ut av det der heller... Har også sett litt rundt på instillingsmulighetene i Opera, men kan ikke finne noe som ser logisk ut å endre på.

Noen av dere som kan hjelpe?

Endret av Create-IT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cookies altså?

Tja, Opera er ikkje veldig glad i ugyldige småkaker, så pass på at domene og path er korrekt i forhold til serveradressa.

Kan prøve å stille Opera inn til å akseptere alle cookies (det er vel default).

Lenke til kommentar

sessions er (omtrent) det samme som cookies

viss cookies er deaktivert er og sessions deaktivert.

sessions er en dårlig måte å lagre data på, sidan serveren kan til tider droppe dei og starte nye slik at session variablane forsvinn for brukaren. Dette er et av mange alvorlige problem i Windows 2003/IIS 6. så det er alltid lurt å backe opp session variablane på ein lan måte (i ein database, cookies, etc)

men prøv om vanlige kjeks/småkaker virkar. viss ikkje så må du ordne på nåke i Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...