Gå til innhold

Hvordan slette usynlige filer..

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem. Har to harddisker på pcn min. Den ene er gammel, den andre er ny. Jeg var dum nok til å legge in xp på den nye før jeg hadde sletta det på den gammle. Etter å ha lagt in xp på den nye sletta jeg den gamle xpn. Men maskina mi finnner fortsatt to OS når den booter. Har prøvd å formatere den gammle hardisken, men det går ikke.

Kan se i utforskern at den gammle fortsatt har noen usynlige filer fra det gammle OS. Hvordan finner og sletter jeg disse?

Litt rotete formulert men håper dere forstår..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kanskje litt vel mye arbeid å lete fram de filene som ligger igjen fra det gamle os'et ditt.

EDIT:

Leste kanskje litt feil, du må gjøre endringer i boot.ini som ligger på c: for å få bort valget i oppstarten

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Tools -> Folder Optons -> View -> kryss for show hidden files and folders og kryss vekk hide file extentsion for known file types og hide protected operative system files.

finner du boot.ini fila må du antaklig slette den ene linja som den gamle os'en bootet på

Lenke til kommentar
Ja nå fant jeg mange usynlige filer, men ikke boot.ini fila. Kan jeg slette alle disse usynlige filene jeg fant? Di stammer jo fra mitt gammle OS...

Du MÅ IKKE slette alle "usynlige" filer som du finner, det er en grunn til at de er det

Hvilken disk fant du dem på ?

Lenke til kommentar
Enklere:

start -> kjør -> c:\boot.ini

Fjern linjen som peker tilbake på det gamle OS'et

har du prøvd dette? mye enklere enn å slette filer her og der.. :yes:

Hvis det var å fjerne at du må velge OS fra oppstarten som var hensikten da..

Endret av GreenBeret
Lenke til kommentar
hmmm.... sletta filene. Nå finner den ingen OS ..... eller ingen boot.ini fil ..

Må vell legge inn xp på nytt..

Litt kjipt.

Skriver fra den gammle laptoppen nå. Flaks jeg har den!

Det er da bare å starte opp recoverykonsollet i installasjonen og skrive fixboot (rett?). Eller trykke F8 ved oppstart og velge Siste Gode Konfigurasjon.. burde gå

Og hadde du bare brukt tipset mitt i stad, så hadde ikke dette skjedd :roll:

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...