Gå til innhold

Finne frem til opprinnelig størrelse på harddisk

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe? Satt inn ny hardisk 120GB klonet den gamle 28GB(Speilbilde) over på D disk (også 120GB) byttet ut den gamle med den nye kopierte over fra D. alt virker men har nå 2 identiske disker på samme størrelse og innhold men bare på 28GB hver??

Er det en grei måte og få til den opprinnelige størrelsen på diskene igjen.

MVH

Kurt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som om du har kopiert hele partisjonstabellen fra den gamle harddisken. Du kan bruke Partition Magic eller lignende programmer til å finne resten av disken.

Takker for tipset, laster ned programmet , så får jeg se om det går

Er det også en mulighet og finne tilbake til det som var på disk D før jeg kopierte med pc inspector?

Lenke til kommentar
Er det også en mulighet og finne tilbake til det som var på disk D før jeg kopierte med pc inspector?

Nei, det kan du bare glemme. Du overskriver alt på disken når du bruker et slikt disk kloning program.

Du skulle heller brukt f.eks Norton Ghost, det kopierer en partisjon til en fil, og det kan kopiere en liten partisjon til en større disk.

Lenke til kommentar

Nei, det kan du bare glemme. Du overskriver alt på disken når du bruker et slikt disk kloning program.

Du skulle heller brukt f.eks Norton Ghost, det kopierer en partisjon til en fil, og det kan kopiere en liten partisjon til en større disk.

Ok da er de dataene tapt.

Men jeg har nå prøvd med å få diskene opp i sin opprinnelige størrelse med Partisjon magic. det så ut som at den fant resten av diskene men etter opperasjonen var dem akurat like små??

Lurer på om det er like greit og formatere og legge inn xp igjen, for så og hente programmer og dokumenter fra D for så og formatere D ??

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Formatering i seg selv løser ikke problemet. Det er partisjonering som skal til.

Hvis du har upartisjonert plass så trenger du egentlig ikke PM, du bare kjører Disk Manager i XP og lager en ny partisjon i den upartisjonerte plassen.

Det PM kan gjøre er å forandre størrelsen på den partisjonen du har, hvis det er det du ønsker. Mulig du har gjort det på feil måte?

Hvis du skal begynne på nytt så booter du fra XP CDen og lager partisjoner i installsjonsprogramet. Kan være lurt å koble fra den andre disken inntil alt er klart (for å unngå uhell).

Lenke til kommentar
Formatering i seg selv løser ikke problemet. Det er partisjonering som skal til.

Hvis du har upartisjonert plass så trenger du egentlig ikke PM, du bare kjører Disk Manager i XP og lager en ny partisjon i den upartisjonerte plassen.

Det PM kan gjøre er å forandre størrelsen på den partisjonen du har, hvis det er det du ønsker. Mulig du har gjort det på feil måte?

Hvis du skal begynne på nytt så booter du fra XP CDen og lager partisjoner i installsjonsprogramet. Kan være lurt å koble fra den andre disken inntil alt er klart (for å unngå uhell).

Takker for alle tips, det er godt det finnes slike som dere :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...