Gå til innhold

Perl - status - Trafikk på forum etc..

Anbefalte innlegg

Synd det er så lite trafikk på dette perl forumet.. det finnes ikke (så vidt jeg vet??) så mange norske perl sites eller er det noe jeg har gått glipp av? Fant et perl forum på "Norsk Webforum", men der var det jo enda mindre trafikk enn her..

Ser at det er god trafikk i flere av de andre forum'ene, så hvorfor ikke i perl forumet? Perl har kanskje et noe "useriøst" rykte for å være et lime-språk, script-språk etc - som det jo har vært mest brukt til.. men med alle de modulene som nå finnes til perl, samt GUI muligheter i øst og vest..så må vel perl få litt status snart..

..og når jeg tenker etter så er det jo bøtter og lass med web-sider der ute som benytter perl..så det burde strengt tatt være mer trafikk her...

men det er kanskje litt enklere å bare gå til perlmonks og bare hente ut svar...

eller kanskje de av oss som allerede er her bare må poste litt mer for å få vise at det er liv og således skape mer liv?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt trafikk i no.it.programmering.perl (newsgruppe), men jeg tror "hovedproblemet" er at Perlprogrammerere er smarte nok til å finne ut av sine egne problemer selv. For meg går det ihvertfall mye fortere å slå opp på perldoc.com, eller gjøre et søk med Google, enn å legge inn et spørsmål i et forum.

Disse webforumene er jo også endel mer jobb å følge med i, i forhold til å abonnere på en newsgruppe. Man må jo bla en god del mer for å finne nye meldinger, og tråder inni et emne er jo noe herk, siden alle meldingene ligger sekvensielt, i stedet for i et tre.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det hjelper om vi legger ut litt mer av koden vi har skrevet. F.eks i sticky-tråden "Geniale Perl snutter". Kanskje en ny sticky "Ferdige Perl scripts" med linker til scriptene? Da vet jeg hvertfall at jeg ville dukket innom litt oftere for å se etter noe jeg kan bruke.

Jeg holder forresten på å skrive et script som analyserer loggen til NGT-routerene for portscans. Også så jeg et sted på forumet at noen spurte etter script som varslet når IP-adressen på utsiden av routeren forandres. Det blir neste prosjekt.

Perl er jo et helt genialt språk, kanskje folk har så lite spørsmål fordi de ikke vet helt hva de skal bruke det til? Da kan vi vise med scriptene våre hva Perl er brukbart til.

Vi må bare vise folk at Perl er et meget enkelt og kraftig språk som kan brukes til veldig mye!

Endret av Scalpel
Lenke til kommentar

Bra poeng, Scalpel. Er enig i det du sier. Nivå på perl-kode som submit'es trenger ikke være 100% korrekt eller genialt, bare det har en hensikt om å oppnå løsning av en eller annen oppgave..

Å lære å kode på en god, effektiv og korrekt måte tar tid, og det bør ikke være slik at man skal være guru, som har kodet perl opp og ned og i mente, for at man skal kunne driste seg til å legge ut kode her.

Dersom koden er bulky og omstendelig, men (nesten) fungerer, kan man få tilbakespill på hva som kan gjøres for å optimalisere kode..det er utrolig når jeg går tilbake og ser på noe av det som jeg selv har gjort tidligere, og setter meg ned og forsøker å trekke det sammen basert på ny erfaring og kunnskap som jeg har fått..og *alltid* ser det ut som det er mulig å dra ting mer og mer sammen, og få bedre og bedre kode, ettersom man blir kjent med nye og mer effektive idiomer og måter å kode på.

Forumet her sin hovedhensikt er (iallefall slik jeg ser det) å lære, utveksle ideer, motiveres til å bli bedre, og selfølgelig få hjelp med spesifikke problemer av alle mulige typer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...