Gå til innhold

Viktig ved installering av Win XP!

Anbefalte innlegg

Jeg vil med dette prøve å få til en tråd som kansje utvikler seg til en " Step by step guide" til reinstallering av Windows XP. Jeg ååpner med noen åpenbare, også håper jeg folk kan komme med flere forslag. Jeg prøver også å prioritere dem 1-2-3.

1. Windows XP

1. Antivirus

1. Firewall

2. servicepack

2. updates.

2. DirectX

2. Skjermkort driver

2. Chipset driver

Be my guest.... Complete and correct me! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som mange sikkert har vært borti i det siste : Blaster virus.

ville gjort det på følgende måte

1. Installer xp uten nettverkskabel tilkoplet

2. installer blasterfix

(helst alle service packs og oppdateringer vha ett program som man ikke får lov til å snakke om her iflg B|real)

så antivirus osv osv. Har du fremdeles maskinen frakoplet nettet kan drivere installeres først

Lenke til kommentar

Jeg har alltid SP, brannmur og anti-virus på plass før jeg kobler meg til internett før første gang etter en installering. Da går det rett på Windows Update og jeg besøker ingen andre sider før alle fikser er installert og anti-virus er oppdatert.

Lenke til kommentar

Etter å ha innstallert xp og alle oppdateringer og programmer - er det lurt å innstalere et imageprogram, som Norton Ghost, eller PowerQuest Drive Image. Jeg bruker alltid å gjøre det, så lager jeg et image av installasjonen mens jeg har et nyinstallert og feilfritt system. Utrolig kjekt å kunne gå tilbake til hvis man skulle få problemer senere. Har ikke tall på hvor mange ganger imagefilene mine har reddet meg fra seriøse problemer...

Lenke til kommentar

Burde kanskje være litt mer forklarende. Altså ved å foreslå f.eks. brannmurer som kan brukes.

Blant de mest kjente er Norton og Zone Alarm. Kommer ikke på noen flere i farten. Men XP har en integrert brannmur som er ganske skjult for å si det sånn. Den er bedre enn ingenting, men det beste er å laste ned en annen, siden XP sin brannmur ikke stopper utgående data..

For å aktivere brannmuren:

- kontrollpanelet -> nettverkskoblinger -> klikk på den koblingen som du bruker til internett.

- Velg Egenskaper og fanen Avansert.

Der kan du aktivere brannmuren.

Hvorfor MS har valgt å skjule den så mye er et mysterium, men det blir heldigvis bedre med SP2..

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...