eught Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg bare lurer, leser innimellom om folk som har en haug, en for mp3, en for filmer, en for spill, en for system, en for andre data, en for backup o.s.v. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Max 4 primary partisjoner per harddisk. Inni der kan du ha nesten så mange extended partisjoner du vil ha. Lenke til kommentar
eught Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 så man kan bare ha 4 OS på samme hd, men masse logiske partisjoner? Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 om du har en boot-meny (ala windows2000/XP sine) så kan du legge OS på logiske partisjoner også Lenke til kommentar
Borf Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 i windows så kan man ha til og med z: det er vel 25 partisjone eller noko slikt, gidder ikkje å telle, viss du prøver å lage meir får får du opp at du ikkje kan lage fleire (fdisk) Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Det er sagt mye vas her til nå. På en basic disk kan man ha enten 4 primary eller 3 primary og en extended partisjon. Extendedpartisjonen kan inneholde så mange logiske partisjoner som du orker å lage. Bruker du win2k eller xp's dynamiske disker er det ingenting som heter primary/extended lengere. Man kan da opprette så mange volumes (partisjoner) som en ønsker. Antall partisjoner er IKKE begrenset av antall bokstaver i alfabetet som Borf her mener. En kan knytte partisjoner til kataloger under 2000/XP. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg kjøpte meg en WD 100 GB HDD når jeg kjøpte ny pc, og lagde 4 partisjoner på den. 10gb til winxp, 20gb til spill, 20gb til mp3 og så blei d vel ca 45 gb på diverse.. jeg anbefaler ikke dette fordi da får man dårligere oversikt over ledig hdd plass, og det er irriterende å måtte begynne å legge andre ting på spill og mp fordi Diverse disken er full.. og når jeg skulle slå alle isammen igjen tok "shifting data" prosessen i partition magic pro 7 en aldri så liten evighet. er mest fornøyd med slik jeg har det nå: ibm 20 gb til os og 100gb til alt mulig annet.. det er hvertfall mitt tips, og hvis du bare har en harddisk kan du jo lage en liten partisjon til OSet. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:13, borre skrev:Max 4 primary partisjoner per harddisk. Inni der kan du ha nesten så mange extended partisjoner du vil ha. På en harddisk kan du ha inntil 4 primære partisjoner og 1 extended partisjon. 1 Extended partisjon kan ha inntil 9 logiske stasjoner. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 13:52, Razul skrev:På en harddisk kan du ha inntil 4 primære partisjoner og 1 extended partisjon. 1 Extended partisjon kan ha inntil 9 logiske stasjoner. Du kan IKKE ha en extended partisjon om du har fire primary. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ja, det stemmer nok det ... Totalt bare 4 partisjoner, der extended teller som én. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå