Giddion Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Her om dagen lastet jeg ned en kilde kode, men når jeg skulle se på den fant jeg noe merkelig, det var strukturer som hadde funsjoner akkurat som klasser, kompilatoren gir ingen errorer, men det jeg lurte på var om det er noe å tjene/tape på å kode slik og/eller om kompilatoren bare leser strukturer og klasser som en å samme ting å det er derfor en å samme ting. Takker for alle svar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Forskjellen på klasser og strukturer er at strukturer ikke kan arve stæsch, derfor er det ingenting i strukturer som heter 'protected' og all data er public som default. (men jeg tror du kan skrive 'private:' men er litt usikker, og for slapp til å sjekke.) Fordelen med funksjoner i strukturer er den samme som i klasser, databehandling blir lettere. du kan ha operators i strukturer også. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Er det snakk om C eller C++ her? I C++ er struct det samme som klasse, bortsett fra at medlemmer er public med mindre du spesifiserer noe annet. I C kan ikke structer inneholde funksjoner, men det er ikke så uvanlig å emulere klasser ved hjelp av structer inneholdende funksjonspekere. Lenke til kommentar
jberg Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 structer kan arve 'stæch' og det er noe i structer som heter protected akkurat som i class og de kan gjøre ALT det en klasse kan. den eneste forskjellen i c++ er som A_N_K sa at de er public som default istedetfor private som klasser er Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Jeg har aldri lært om struct. Den boka jeg har lest nevnte det ikke engang( i så fall var det mikroskopisk lite ). Er det viktig å kunne det, eller er klasser en fullgod erstatter? Fordeler med struct? Skriver i c++ Endret 21. april 2004 av Styggentorsken Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 I C++: Ingenting. Bruk class, og vær eksplisitt med tilgangsspesifikasjoner (public osv). I C: Alt. Det er ikke noe tilsvarende. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det blir et spørsmål om stil, i den grad man bruker struct i C++ er det som regel snakk om en POD (Plain Old Datatype) uten objekt-semantikk. Lenke til kommentar
jberg Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 det er ikke noe galt å bruke struct i c++. hvis du bare har en liten datastruktur hvor det er lettest/penest å ha public members foretrekker man selvfølgelig struct ovenfor class Lenke til kommentar
søppel Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Her går det i struct så lenge det er snakk om POD. Så fort det blir lagt til en funksjon i structen endrer jeg den til class og legger til public: o.s.v. der det måtte trenges. ..men er vel snakk om stil og smak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå