Gå til innhold

Grafikkort i ferdig-PCer

eught

Anbefalte innlegg

Jeg synes at de alltid er så sparsom med grafikkortene i sånne pc'er du kan kjøpe ferdig på f. eks Elkjøp. Hvorfor det egentlig? Er det for å gjøre den billigere?

PS! Noen som kan gi meg inspirasjon til en signatur?

Må jo ha en jeg også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye pågrunn av det med prisen som du nevner, men også at folk som kjøper pc på Elkjøp i hovedsak er voksne mennesker som bruker pc kun til internet m.m.

Men har kjede butikkene bruker vel også å ha noen spill-modeller?? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Elkjøp og Bonus her i Kristiansand har nesten bare pc'er med GeForce 2 MX 400 kort.

Må nesten skrive til de å be om at de skal skaffe seg noen maskiner med GF3 eller GF4. Det er da mange voksne mennesker som kjøper pc fordi barna skal bruke dem.

Jeg har en del kamerater som ikke har så mye peiling på pc og slikt. De fleste har nye pc'er med GeForce 2 MX kort.

Synes det er dårlig av dem, alt jeg ønsker er èn pc som de kan selge slik at unge mennesker her i Kristiansand kan få lov til å spille litt tøffe pc-spill, slik som de som bygger pc!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 14:08, Borf skrev:

det er ikkje det verst med maskiner som dei selger på e-kjøp o.s.v

det verte er at det er kun 128mb ram i de fleste

På EL-Kjøp i Kristiansand har nesten alle pc'er som koster over 10 000, 256 MB RAM(eller mer).

Jeg kan aldri huske å ha sett en pc i en reklameavis som har noe bedre enn GF2 MX400. Mulig de har det i sjappa, vet ikke...

AMD TBird 1400 Mhz :grin:

Abit KG7 Raid :grin:

256 MB DDR RAM :smile:

GeForce 3 Ti 200 64 MB(175/400MHz@220/460) :grin:

IBM 60GXP 41GB

Creative SB Live! Player 5.1 :smile:

LITE-ON 16x/10x/40x :smile:

Creative 52x :

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-04-05 14:16 ]

Lenke til kommentar

Det er helt syk hva de ferdigPC-selgerene slipper unna med. En kamerat av min lillebror kjøpte PC nylig, hvor de avaterte med "Kraftpakke AmdXP 1600+". Flotte greier trodde han. Men så viste det seg at maskinen, som hadde WinXP på, bare hadde 128mb RAM og et RadeonVE kort, som ikke duger til noe! Dette er nesten svindel, når de kun hiver inn 1 god komponent i maskinen, kjører på denne i reklamen og driter i de andre delene i maskinen!

P.S. Denne maskinen ble også avatert som "billig" men avbetaling på bare noen hundre i måneden. Men det viste seg også at man måtte betale i 5(!!!!!!) år, og det ble tilsammen en sum på 25.000 for denne maskinen. Og om 5 år er denne maskinen ikke god nok til å kjøre en nyere versjon av Windows engang, tipper jeg. Den hadde kostet maks 10.000 å bygge selv! SVINDEL!

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-05 14:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...