Ar_A Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har Canon MVX 150i, og registrerer som mange andre, at lydopptakene blir dårlige. Selv normalt stemmenivå på 2-3m avstand, blir for svakt på opptaket. Jeg ser imidlertid, av innlegg her på forumet, at enkelte tilsynelatende er fornøyde også. Derfor et par spørsmål: 1. Vet noen her om lydproblemet har vært tatt opp med Canon, f.eks. mtp. om det kan være feil parametersetting i (noen av?) kameraenes progamvare - altså om det f.eks. kan være aktuelt med innlegging av ny SW-versjon? 2. Jeg syns prisen på den originale ekstramikrofonen er relativt drøy. Clas Ohlson har et par mikrofoner, som i utgangspunktet ser ut til å kunne være egnet for tilkopling til kameraet (www.clas.ohlson.no, art.nr. 32.5325 og 32.6999). Prisen er hhv. 169,- og 398,-. Er det noen her som kjenner til, ev. har prøvd noen av disse? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Mikrofoner er dyrt, og mikrofoner i den prisklassen du har nevnt her, er nok ikke særlig mye bedre enn den du har... hvis de i det hele tatt er brukbare. Kjøp kvalitet, så blir du fornøyd. Den originale DM-50 er vel det beste valget for dette kameraet, men koster fra 1500 og oppover avhengig av hvor du kjøper det. Bare pass på at du kjøper ett som kan kobles til kamera med strømførende tilbehørssko/intelligent tilbehørssko, da du har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå