Jooakim Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Idag ville jeg prøve spillet "day of defeat" Så når jeg hadde spillt i ca. en halvtime (uten at dataen klikket ganske lenge).... så klikket den..... Når jeg restartet den så sto det at den CPU'en var 59 ' C - ikke ofte den har vert så varm.... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ringte til effekt(service og support) i dag..... De skal sende en fyr hit for å putte i mer minne, bytte hovedkortet, bytte prosessoren, bytte CPU viften ..GRATIS!!!... ganske lønnsomt... Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ringte til effekt(service og support) i dag.....De skal sende en fyr hit for å putte i mer minne, bytte hovedkortet, bytte prosessoren, bytte CPU viften ..GRATIS!!!... ganske lønnsomt... ...Så får vi håpe det ordner seg. Hvis ikke er det liten vits da. Å oppgradere pcen din gidder de.. men å finne feilen - nei det blir for mye jobb. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 ja, det damen i telefonen sa , var at hun skulle si til han som skulle komme at han kunne bare ta med seg noe så kunne de se hva som skjedde.... De virker egentlig litt amatør..... Da fyren kom forgje gang måtte jeg åpne kabinettet for han , p.g.a. han ikke var så kjent med det kabinettet..... Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 ja, det damen i telefonen sa , var at hun skulle si til han som skulle komme at han kunne bare ta med seg noe så kunne de se hva som skjedde.... De virker egentlig litt amatør..... Da fyren kom forgje gang måtte jeg åpne kabinettet for han , p.g.a. han ikke var så kjent med det kabinettet..... LOL Ikke kjent med kabinettet nei.. skakke være lett. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) er ikke denne god til å kjøle ned hele kabinettet(med innhold) http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119350&cks=SER Har tenkt å kjøpe to-tre stykker..... eller hva mener dere.... Endret 27. april 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ringte til effekt(service og support) i dag.....De skal sende en fyr hit for å putte i mer minne, bytte hovedkortet, bytte prosessoren, bytte CPU viften ..GRATIS!!!... ganske lønnsomt... Hvor mye ram(minne) tror dere at de sender med? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Nå skjedde det noe rart når den klikket.... Skjermen ble svart, der det stod OUT OF RANGE, og så et eller annet med hertz og noe sånt.... Tempen var på 57 ' C (jeg restartet den, da gikk alt bra igjen....) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) er ikke denne god til å kjøle ned hele kabinettet(med innhold) http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119350&cks=SERHar tenkt å kjøpe to-tre stykker..... eller hva mener dere.... Eg har no 6 kabinett vifter og tempen ligger på ca 45 grader stabilt og litt høgare tempratur når eg spelar. Trur du må gå for innkjøp av nokre vifter til og kansje ei cpu vifte som er bedre enn den du har no. Då synker tempraturen. Endret 30. april 2004 av Zernick Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare sånn for å ha sagt det, om ikke det hjelper med en eller til og med to kabinettvifter, så hjelper det ikke med seks - for da har du et problem et annet sted. Gjetter på at cpu kjøleren din enten er for liten, eller montert feil. En annen ting som kan gjøre voldsomme utslag på cpu temp er støv. Ribbene i kjøleren fylles opp og luften kommer ikke skikkelig til. Altså detet er ikke noen kommentar rengjøringen din - men her jeg jobber er dette et typisk og hypig problem. F.eks hadde vi en maskin som begynte å lukte litt pussig. Pussig lukt på kontoret til en nedstøvet professor burde kanskje fått en bjelle til å ringe; det var så mye støv i tårnet at det lå som en ball rundt cpu og kjøleren. Og innerst i ribben hadde støvet begynt å få en småskummel brun farge Vet ikke hvor varm en P3 kan bli, men det er tydeligvis ikke veldig langt derfra til ulme-temperatur Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Eg sa jo til TheMaster at han kansje burde kjøpe ny cpu kjølar og eg kommer til å kjøpe til meg sjølv snart. Den cpu kjølaren som eg og TheMasteR har er ikkje god. Endret 30. april 2004 av Zernick Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Jeg har bestillt to kabinettvifter nå.... tror dere at det er nok? (de zernick anbefalte....) kan noen forklare hvordan man kobler de til? - er det enkelt? Endret 30. april 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har bestillt to kabinettvifter nå.... tror dere at det er nok?(de zernick anbefalte....) kan noen forklare hvordan man kobler de til? - er det enkelt? Det er veldig enkelt å montere dei til hovedkortet. Der det står f.eks. cfan2 på hovedkortet, der kan du montere ein av viftene (tre pins kontakt), så gjer du det samme med den andre vifta på cfan3, det er vel plass til 3 vifter på hovedkortet, men viss du har viftestyring kan du få plass til mangen fleire. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Zernic ! Så at du hadde en restart som krevde at du måtte ta ut strømmen fra poweret . Den "feilen" du hadde da er relatert til at poweret kutter +12v kretsen til komponentene i maskinen ( inkl. CPU da denne kjøres fra +12v) . Det er en innebygget funksjon i moderne strømforsyninger . Dette kan oppstå av to årsaker . 1. -Den blir for varm 2. -Overbelastning Det er sikkert samme problem med "Themaster" også . Alt tyder på det . Når man kjører 3D grafikk øker grafikkkortets power drain betydelig kontra å drive 2D grafikk . Samtidig som cpu belastningen øker og denne konsumerer mere power også . Jeg er sikker på på nr.2 siden du har temperatur under kontroll i kabinettet.Themaster sitt system ogsp med en system temperatur på 30C skal ikke føre til overheting av PSUen. Be/krev komplett om kraftigere PSU . Sette på flere vifter på +12v i deres tilfelle vil nok egentlig gjøre ting værre. ...... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har bestillt to kabinettvifter nå.... tror dere at det er nok?(de zernick anbefalte....) har ikke helt kjønt hvorfor du peser om kabinet hvifter? ? ? Du har kjøpt en komplett pc fra komplett.no, og de er pliktet til å fixe den. er etter min mening bortkastet å bruke penger på noe som komplett kan fikse for deg uansett....hvis du ikke bare "ønsker" deg noen ekstra vifter... er problemet for høy temp, så kommer de nok til å komme opp med en løsning, uten at det koster deg noe....! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 I dag kom en fyr fra effekt(service & support) han byttet ut , CPU'en, CPU viften, og puttet i ekstra 512 mb ram CPU'en ligger nå på ca. 48-49 ' C men når jeg spiller går den opp i ca. 60 ' C, og klikker... Kan jeg kreve at komplett sender meg en ny, og bedre vifte???? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Power Supply Power Supply Power Supply Power Supply Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hva mener du???? Svak power supply? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå