Jooakim Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Jeg kjøpte denne dataen, i slutten av desember 2003, da hadde jeg tre spill: Delta force, task force dagger, Star wars jedi academy, og Star wars Knights of the old republic,(og noen demoer) Utifra min pc skulle alt gå fint.....men. Etter ca. 20min spilling, klikker dataen, enten så blir skjermen bare svart(må restart maskinen ved å trykke på restart knappen), eller så blir det svart, der det står en melding(husker ikke helt, men tror det står noe med hertz),eller så kommer det oppp sånn VPU recover shit. Jeg kontaktet Service & suport, de trodde det var noe galt med skjermkortet mitt, så de sendte en fyr, å byttet ut skjerkortet mitt...... Etter det har jeg ikke orket å spille inntill igår (installerte steam) Da skjedde det samme..... Hva bør jeg gjøre??? specs: AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz Socket A 333MHz bus, 512KB Barton AVANTECH Medium Tower IKKE LØSSALG! BULK Skrueløst Kabinett m/300W Creative SBS230 2 aktive høyttalere, White box EKL Blade XP Controlled Socket A opp til AMD XP3200+ EPoX EP-8KRAi Hovedkort for Socket A KT600, ATA133, LYD, ATX, LAN Hansol 19" CRT 920P TCO-99 Skjerm Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail Logitech MX310 Optisk mus USB & PS-2, Retail Logitech OEM Office Internet Keyboard (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk Logitech OEM Wheel Mouse PS/2 Bulk Logitech X-220 Høyttalere 2.1 2 Satelitter og Subwoofer, 32 W RMS NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI9600, DVI-I, TV-Out, Full-Retail Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern 113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200PB For å være helt nøyaktig Endret 21. april 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 En kamerat har samme problem med sitt ASUS 9600XT 128MB. Han skal prøve å få nytt på garantien. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Ta kontakt med komplett. Dessuten bør du så fort som mulig etter at de har gjort noe, skjekke at det faktisk fungerer. Er det lenge siden de byttet skjermkort? Endret 21. april 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Jeg husker ikke helt, men tror det var for to måneder siden..... Komplett sender meg over til Service & support Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 om du bruker usb 2.0 og xp.. har du installert drivere for usb 2.0 fra hovedkort produsenten? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Ja, har det noe med saken å gjøre da? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Kan ha det, jeg hadde samme problemet som trådstarter, men så installerte jeg usb 2.0 driverene, og det samme har ikke skjedd igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Ja, har det noe med saken å gjøre da? Uansett - slå av VPU-recover og forsøk igjen. Det, og reinstallasjon av DirectX etter oppdatering av skjermkortdrivere har løst endel problemer for meg. Endret 21. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Ja, har det noe med saken å gjøre da? Uansett - slå av VPU-recover og forsøk igjen. Det, og reinstallasjon av DirectX etter oppdatering av skjermkortdrivere har løst endel problemer for meg. Jeg lastet ned driveren i går, og oppdaterte directX og Hva er den VPU recorev greien til egentlig hva hjelper det med å slå den av da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 VPU recover har til hensikt å forhindre at du må restarte dersom kortet henger seg under spill el. lign. men min erfaring er at man får langt mindre trøbbel dersom man skrur det av. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Den klikker ennå.... bør jeg sende den tilbake,sånn at DE kan finne ut om hva som er galt, eller skal JEG finne ut hva som er galt? hva bør jeg gjøre Komplett sender meg bare til Service og support Endret 21. april 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Du kan fortsatt gjøre litt søking etter feilen selv. Det enkleste er å eliminere elementer som feiler. F.eks. hvis du kan låne deler fra en annen PC, et skjermkort. Hvis det andre skjermkortet også feiler, så er sikkert ditt skjermkort OK osv. Endret 21. april 2004 av hn66 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Du kan fortsatt gjøre litt søking etter feilen selv. Det enkleste er å eliminere elementer som feiler. F.eks. hvis du kan låne deler fra en annen PC, et skjermkort. Hvis det andre skjermkortet også feiler, så er sikkert ditt skjermkort OK osv. Hvis du leser hva jeg skrev så hadde du fått vite at de fra Service & support kom å byttet skjermkortet, og det skal mye til at begge feiler det samme.... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du kan fortsatt gjøre litt søking etter feilen selv. Det enkleste er å eliminere elementer som feiler. F.eks. hvis du kan låne deler fra en annen PC, et skjermkort. Hvis det andre skjermkortet også feiler, så er sikkert ditt skjermkort OK osv. Hvis du leser hva jeg skrev så hadde du fått vite at de fra Service & support kom å byttet skjermkortet, og det skal mye til at begge feiler det samme.... Jeg leste det. Det betyr jo selvsagt at det er mindre sjanse for at skjermkortet som lager problemene, men det var bare et eksempel fra min side. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Mens jeg spillte nå isted, kom det et nytt "sympton" det så ut som dataen gikk i hvile/dvale-modus, det lille lyset på skjermen begynte å blinke, mens skjermen ble svart.... Jeg måtte resarte maskinen..... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) #unødvendig og lang qouting fjernet av moderator# Du har nesten same data som meg, men eg har ikkje hatt problemer med min Endret 21. april 2004 av It's me Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har du lest av CPU og system temperatur på maskinen? Du kan lese det av i bios eller ev. et program som fulgte med hovedkortet (og mange andre programmer). Jeg begynner å helle mot at du må sende in hele maskinen, kasnkje det er hovedkortet som feiler, det kan gi mange rare utslag. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 mener den er ganske varm ja..... la meg sjekke.... hvor sjekker man det? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hvis det er temperaturen så synest jeg det er dårlig av komplett å selge en sånn tv- kampanje pc, som skal være best i test på dinside.no, når det blir for varmt..... Og som Zernick sa at han kjenner en som har nesten samme maskin ; det gjør jeg og- han har akkurat likt, bare ett annet kabinett...så hvorfor skal det skje med meg..... Jeg begynner å lure på om jeg skal sende den inn..... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) #unødvendig og lang qouting tatt vekk av moderator# Den første gangen eg var inni bios og såg på temraturen var cpuen veldig heit, den viste mellom 70-75 grader , etter det kjøpte eg fire kabinettvifter og då sank tempraturen med 20 grader. Så det kan vere same problemet med din data, siden eg merka det så fort sjedde det ingen feil. Det kan hjelpe å sette inni 3-4 kabinettvifter for å sikre at det ikkje blir for heit! Biosen kan også vere slik innstilt at makina slår seg av når det blir for varmt. Endret 21. april 2004 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå