Gå til innhold

Er det vits i å eie flere enn en spill konsoll?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

konsoller holder lenger en PC-er da, en PC må for å være up-to-date oppgraderes for MANGE tusen over få år. En konsoll holder gjerne i 4-5 år, uten oppgraderinger.

Tenk bare på hvor lenge Playstation har vært på markedet, den var lenge ute før PS2 kom, og de lages jo fortsatt fete spill til PSX.

Lenke til kommentar

kjøpte ny data i høst, kongebra men grafikkortet suger litt. og alltid ha max grafikk og antialiasing osv koster dritmye og du får nesten ingenting igjen for det, og det ER sløs. det er jo bare og sette ned fargedybden litt og oppløsninen ned litt så mangedobler du fpsen...

nei, jeg synes ikke det er sløs og ha xbox og ps2, kjøpte meg en ps2 nettopp og spiller ssx tricky demo. det har jo seff ikke klikket, hakket, kommet ulovlig operasjon osv en eneste gang og ps2 er en drøm og spille på, grafikken og er mye bedre enn jeg får på min pc og. pc suger til spill i forhold til en konsoll, selv om det er noen spill som passer best til pc.

Lenke til kommentar

det er ikke noe vits hvis du kjøper den rette konsolen...jeg har hatt om trent alle konsolene utenom supernintendo men har spilt det mye.nor ps1 kom ut var det ikke sløsing og kjøpe ps og n64 men nå er det egentlig best å kjøpe den beste marskinen for det er om trent de samme spillene på alle marskinene utenom game cube som har mario og alle de drittspilla for seg selv..men hvis jeg hadde vert deg hadde jeg solgt playstion min og kjøpt meg noen fler kule spill til xbox.. kjøp mange siden et spill ikke holder i mer enn 3-5 dager ca hvis du ikke blir helt hekta da....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nei, jeg synes ikke det er sløsing. Tenk på alle timene med underholdning du har fått? Nå har jeg hatt XBOX i snart 2 månder, og jeg spiller masse, men er ikke lei et av spillene. Er faktikst bare ferdig med Halo. Ble ferdig på Legendary i helgen, og jeg er sikker på at jeg har spillt Halo i mer enn 100 timer. Så hvis du ser i forhold til antall timer du har glede av maskinene, så er det ikke sløsing... Men hvis du ikke spiller de så mye, så er det sløsing! Min mening anyway..

PC vil jeg si er mer sløsing, en konsoll varer som offtest i 4-5 år. Og hvis du vil ha god grafikk på PC så må du oppgrader i hvert fall med 18 måneders mellomrom.. Det koster jo mye mer! Men jeg elsker PC-en min også, wonderfull thing. Men nå går det mest i konsoll.. Gjelder å ha litt varijasjon også :smile:

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Bumper denne tråden jeg da det er bedre enn å starte en ny.

Spørmålet om det er nødvendig med flere konsoller er fremdeles aktuelt, så vil høre deres meninger.

Jeg har ps3 og er glad i denne :mrgreen: , men av og til skulle jeg ønske jeg hadde hatt en 360 også på lager. Fordelen er jo at du får spilt de ekslusive spillene og har større valgfrihet smat større tilgang på spilltibud (tenker pris her da). Ulempene blir jo at det går en del penger i veien og det store spørsmålet om du virkelig har bruk for flere...

Hva er deres meninger/erfaringer. Dere med flere konsoller; "Brukere dere de??"

Lenke til kommentar

Litt gammel bump, ja :p

Men jeg eier en PS3 med en 7-8 spill, og en Xbox360 med nærmere 30 spill. Samtidig står det også en PS2 og en Wii under tven, som tilhører dama.

PS2'en er nok den som blir minst brukt, men PS3'en, Xbox'en og Wii'en er jevnlig i bruk, og jeg spiller like mye på den ene som den andre. Det er jo selvfølgelig ikke noe større vits, annet enn for exclusives, og at jeg foretrekker Xbox-kontrolleren (større, ligger bedre i nevene mine) mens PS3'en har bluray og støyer minimalt, og derfor brukes minst like mye til film som til spill.

Så sånn sett: Nei, det er liten vits i å eie flere, men har man pengene til det, så er det jo så klart ikke noe veldig å lure på. Jeg foretrekker ikke den ene over den andre, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

For å få dekket over alle godspillene ville jeg nok hatt begge.

Selv har jeg verken råd eller tid, så jeg har kun en xbox 360.

Hadde en PS3 ei stund, men solgte den.

En xbox 360 koster jo kun 999kr på www.gamestop.no, så det er jo ikke den store investeringen du må gjøre. I tillegg kan du melde inn at du trenger en harddisk for å kunne laste ned den nye updaten, så får du en 20gb harddisk for 20 dollar. Og hvis du i tillegg plukker med deg et spill når du kjøper den, så får du brukt money-back-kampanjen til microsoft også. Kjøp en xbox 360 og et spill (kun noen spesielle titler trur jeg: halo wars og lips hvertfall) og så får du 450kr igjen, altså et ca gratis spill)

Sorry for en rotete post, måtte bare ha meg en pause fra eksamenslesningen.

Lenke til kommentar
etter min mening er d veldig sløsing. d kommer stadig nye konsoller og du må erstatte de gamle, mens en pc holder lenge og du kan oppgradere den, og da er d som oftest bare noen ting som trengs å oppgradere.

Steinsolid logikk ute å går...

Lenke til kommentar

Ja og nei. Ja, fordi det finnes meget gode eksklusiver som man nødig vil gå glipp av dersom man er veldig interessert i spilling. Og nei fordi: Dersom du ikke spiller mer enn noen timer i uka er det vel mer enn nok morro på bare den ene eller den andre.

Angrer ikke på at jeg har kjøpt begge, men man bør være godt over gjennomsnittet interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...