OV-103 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Jeg trenger en sikker ftp server som støtter virtuelle brukere og som har mulighet for å gi brukere statistikk over hvor mye de har lastet ned/opp når de logger av. For øyeblikket bruker jeg pure-ftpd men den ser ikke ut til å ha statistikk muligheter. Har sett mange som anbefaler proftpd, er det statistikk førings muligheter der? Endret 25. april 2004 av e_urkedal Lenke til kommentar
Klette Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du har jo glftpd da, tørr nesten ikke å anbefale deg den, da den ikke er opensource (enda) - Blir fort flaming av sånt vet du.. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Proftp har mange utvidelsesmuligheter. En kan også får vist statestikk over brukere, så vel virituelle som virkelige, som du forespør. Den støtter også SSL/TLS - men det er litt knot å sette opp grunnet litt lite dokumentasjon. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Jeg så igjennom dokumentasjonen til Proftpd og fant en del om Virituelle servere, men ikke om virituell brukere eller statistik visning for brukere når de logger seg av. Kan noen gi meg råd om hvordan jeg setter opp det? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Virituelle brukere(eksempel): UseFtpUsers on AuthUserFile /etc/ftppasswd AuthGroupfile /etc/ftpgroup For å registrere opp/ned trafikk(som blir lagret) kan du f.eks. bruke mod_ratio. Mener å huske det finnes andre måter å gjøre dette på også - men husker ikke i farten. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Raiden Ftpd er et sinnsykt konfigurerbart og kick-ass ftp program. Er nok mere egnet om du driver din egen warez base (sånn ca ) enn om du skal dele noen filer med naboen. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Raiden Ftpd er et sinnsykt konfigurerbart og kick-ass ftp program. Men det ser ikke ut som om det er til Linux.....? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 raiden er en shabby kopi av glftpd til win32 plattformen. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har valgt å prøve glftpd, men jeg har møtt på en liten kneik. Problemet ligger i måten symlinker vises: Mappeoppsettet: /brukere/hd/linker/1/ /brukere/hd/drives/hda/1/ /brukere/hd/drives/hdb/1/ Mappen linker/1/ inneholder linker til alt som befinner seg på hda/1/ og hdb/1/, det er gjort på den måten fordi brukeren ikke skal kunne se at filene ligger på forskjellige disker. Symlinken for f.eks linker/1/fil1 peker til: ../../drives/hda/1/fil1 Dette er gjort for å løse link problemet med chroot systemet siden brukere er chroot'et til /site/brukere/. I /brukere/ liger det en link til ./hd/linker/1 som heter liste1 og mappen brukere/hd/ er skjult for ftp brukere ved at følgende er lagt til i glftpd.conf: privpath /site/brukere/hd =NoOne privpath /site/brukere/hd/linker * privpath /site/brukere/hd/hda * Problemet er at når brukeren går inn på /brukere/liste1/ (symlinken) så står det at han er i /hd/linker/1/ (som i praksis er sant) men jeg vil at det skal stå at han er i /liste1/ Når jeg brukte pure-ftpd så virket dette akkurat sånn jeg ville, men ikke med glftpd. Er det mulig å løse det på en enkel måte? Jeg håper at det er ihvertfall delvis mulig å forstå forklaringen min. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 vsftpd er jo i alle fall lett å sette opp. Men ikke spør meg om statistikkmuligheter etc. det aner jeg ingen ting om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå