Gå til innhold

Hvilken FTP server?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en sikker ftp server som støtter virtuelle brukere og som har mulighet for å gi brukere statistikk over hvor mye de har lastet ned/opp når de logger av.

For øyeblikket bruker jeg pure-ftpd men den ser ikke ut til å ha statistikk muligheter. Har sett mange som anbefaler proftpd, er det statistikk førings muligheter der?

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virituelle brukere(eksempel):

UseFtpUsers on

AuthUserFile /etc/ftppasswd

AuthGroupfile /etc/ftpgroup

For å registrere opp/ned trafikk(som blir lagret) kan du f.eks. bruke mod_ratio. Mener å huske det finnes andre måter å gjøre dette på også - men husker ikke i farten.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å prøve glftpd, men jeg har møtt på en liten kneik.

Problemet ligger i måten symlinker vises:

Mappeoppsettet:

/brukere/hd/linker/1/
/brukere/hd/drives/hda/1/
/brukere/hd/drives/hdb/1/

Mappen linker/1/ inneholder linker til alt som befinner seg på hda/1/ og hdb/1/, det er gjort på den måten fordi brukeren ikke skal kunne se at filene ligger på forskjellige disker.

Symlinken for f.eks linker/1/fil1 peker til:

../../drives/hda/1/fil1

Dette er gjort for å løse link problemet med chroot systemet siden brukere er chroot'et til /site/brukere/.

I /brukere/ liger det en link til ./hd/linker/1 som heter liste1

og mappen brukere/hd/ er skjult for ftp brukere ved at følgende er lagt til i glftpd.conf:

privpath /site/brukere/hd =NoOne
privpath /site/brukere/hd/linker *
privpath /site/brukere/hd/hda *

Problemet er at når brukeren går inn på /brukere/liste1/ (symlinken) så står det at han er i /hd/linker/1/ (som i praksis er sant) men jeg vil at det skal stå at han er i /liste1/

Når jeg brukte pure-ftpd så virket dette akkurat sånn jeg ville, men ikke med glftpd.

Er det mulig å løse det på en enkel måte?

Jeg håper at det er ihvertfall delvis mulig å forstå forklaringen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...