Gå til innhold

bærbar til student?


marcus

Anbefalte innlegg

Hvilke maskin burde jeg velge??

 

 

Elitegroup ECS fra Multicom

Green C1400 15" 40GB 512MB CDRW/DVD

11,495.00 og fraktfri levering i april.

(15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning)

 

PSdata

Tundra 1555S Centrino - Intel P-M 1.4GHz / 256MB / 40GB / CD-RW / DVD / 15"

Skjerm: 15" XGA 1024x768

11595,-

 

 

For å få en tundra pc med samme spesifikasjonene kommer jeg fort opp i 13.000

+ fraktkostnader. Er Tundra pc'en så mye bedre at det er verdt det??

 

 

Er også åpen for andre forslag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er student regner jeg med at du skal ta med maskinen til forelesninger osv, da teller jo vekt og størelse mye inn. Og hvor stillegående den er.

155x maskinen skal vist være veldig stillegående( hvis du leser litt rundt i forumet her) den er heller ikke så stor.

Lenke til kommentar

Driver og vurderer den Fujitu Siemens-maskina selv (har ikke tenkt å legge så mye penger i bærbar, så jeg ender vel opp med en brukt en, men...). Ser jo absolutt ut til å gi mye maskin for pengene (centrino ligger alt for høyt i pris til at jeg gidder å vurdere det engang). Kanskje litt dårlig batterilevetid...?

Lenke til kommentar
Skal ha Centrino prosessor...

Synd, fordi det finnes ingen prosessor ved navn "Centrino", dog finnes det en samling komponenter som sammen gjør at en maskin bruker få et klistermerke med "Centrino" på. Prosessoren du med høy sannsynlighet sikter til heter Pentium M :p

Venligst ta deg tiden til å lese cpu-guiden for bærbare-tråden for mer informasjon vedrørende temaet.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Jeg er student selv, og har gått til anskaffelse av en fujitsu siemens amilo m7400, og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Maskinen er praktisk talt lydløs, og har også muligheter for oppgraderinger som sikrer den et lite stykke inn i fremtiden. Har kjøpt en logitech mx310 mus som jeg bruker med den, og en belkin bæreveske.

 

Dette fungerer iallefall godt for meg!

 

Edit: Dessuten har jeg satt i et 128mb SD-minnekort, som jeg bruker som backup "harddisk". Er fint å kunne legge viktige dokumenter som hjemmeeksamen og slikt inn på minnekortet, i tilfelle maskinen skulle ryke. I tillegg er det en liten hendig "bryter" på minnekortet som gjør at du kan skrivebeskytte den. Greit å ikke kunne slette noe ved et hendig uhell :)

Endret av diss
Lenke til kommentar

Er du villig å legge noen kroner i laptop, så er dette den perfekte student-pc'n!! har testet den litt selv og skal snart gå til innkjøp!

 

en ting du må spørre deg om når du skal ha laptop: skal du ha en som er flyttbar, eller en som er bærbar?

 

Denne er bra på alle måter som jeg kan se. Stille, lang batteritid, kraftig nok, liten og nett(12"!!) og veldig lett å ta med seg! Altså et musst!!

 

datakompaniet selger den til ca 16k, men spør du litt så kan du få den til rundt 12k kanskje enda billigere også! De har mange tips å komme med hvis du er student :thumbup:

 

ASUS

Tom's hardware

datakompaniet

Edit: linker

Endret av Huscht
Lenke til kommentar

Har ikke linker til noen norske nettbutikker som selger ASUS maskinen og

hva ligger den på i pris???

 

Noen som har kjennskap til Green C1400 15" 40GB 512MB CDRW/DVD

fra multicom???

 

Er kanskje bedre å gå for denne hvis man ikke er interresert i å betale

mer en 11.500 for pc'en. Ettersom jeg har lest på nettet er levetiden på

batteriet noen dårligere en på Tundra 1555, men til gjenngjeld får man

høyere oppløsning på skjermen og dobbelt så mye minne for samme prisen...

Noen som vet om det er sxga skjerm på denne pc'en??

Lenke til kommentar

diss: ok, klart det er snakk om hva men har bruk for også, men til mitt bruk der jeg går fra forelesning til forelesning og kanskje en tur i byen i fritimene så er denne asus'en et musst. Minner igjenn på forskjellen mellom flyttbar og bærbar ;)

 

Dvd-brenner har jeg ikke akkurat bruk for. :p

Lenke til kommentar

Huscht: Jeg bærer jo rundt på min fujitsu siemens fra a til b osv, og kan ikke si at det er et slit. Jeg mener bare at det er et bredt utvalg av maskiner som er bærbare i bokstavelig forstand, og syns det er feil å omtale asus'en som et "must".

FS'en er f.eks i høyeste grad bærbar ;) Uansett er det fint å kunne gi trådstarter et lite utvalg å se på!

Lenke til kommentar

Jepp. Prøver bare å gi trådstarter noen tips jeg. Jeg anbefaler denne asus'en fordi at den veier 1.1kg på vekta (oppgitt 1.37, tror jeg) og er 12". Dette gjør den mer praktisk enn en kladdebok du tar notater i når du skal pakke sammen å gå. Kjenner knapt jeg har den med meg :p . Tror det var rundt 9 timer levetid med et "long-life"-batteri. Holder altså en dag uten strømtilførsel. Jeg har hatt en dell i noen år nå(15" og rundt 3kg) og forskjellen mellom disse er enorm på dette området. Angrer bare på at jeg ikke har kjøpt denne asus'en enda.. Jeg har stajonær pc hjemme som tar seg av dvd'er, så når det kommer noen kroner inn på kontoen så går turen til datakompaniet :thumbs: . Studentrabatt og støtte fra cresco.. noen kroner å spare der!

Lenke til kommentar

bruker c 1400 fra multicom og ganske fornøyd med den. som sagt er det litt viftestøy på den men dette merkes ikke i en vanlig forlesning med litt bakgrunnslyd og foreleser på mikrofon... og spesifikasjonene til den prisen er jo veldig bra. betalte selv 14495 kroner for samme maskin og har egentlig ikke angret... det er en utrolig deilig skjerm på den, med 1400 x 1050 piksler.

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å velge Tundra 1555S Centrino med 15" XGA 1024x768.

 

Noen som vet om denne oppløsningen vil holde for de fleste studenter??

 

 

Tok en telefon til Komplett og Psdata i går, og de mente det holdt i

massevis så lenge jeg ikke skulle bruke pc'en til spilling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...