Gå til innhold

Videomonitor

branch

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt skjermkort og siden jeg bruker videoredigeringsprogrammer som Premiere og Vegas samt delvis 3D Studio har jeg lyst å sette opp en egen dedikert monitor/tv som jeg får vist video i fullskjerm når jeg trykker play osv mens jeg jobber på "hovedskjermen".

Vet noen hvordan dette fungerer? Om det er bare å kjøpe et skjermkort som støtter for 2 skjermer, eller 1 skjerm og S-video/kompositt ut og plugge til en skjerm/tv? Har Premiere/Vegas i det hele tatt støtte for gjøre dette og hvor setter man det opp.

Noen som har forslag til et godt skjermkort som er bra til videoredigering og capture. Jeg trenger altså både video ut og inn.

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et proft videoredigeringskort du er ute etter, så må du vite at de kan fort koste over 20k... Men hvis du planlegger vanlig "amatør" redigering, så kan du sikkert finne noen fra matrox som skulle passe for ditt behov... Tror ikke dette er kort som egner seg så veldig godt kombinert med dagens spill. De fungerer sikkert helt greit, men hvis du skal ha det en stund fremover i tid, og skal bruke det til kommende spill, så vil jeg tro at heller ikke dette er noe for deg.

Hvis du skal ha et kort som du vil kombinere med både spill og redigering er nok "All In Wonder"-kortene å foretrekke.

Det med at du vil ha filmen i fullscreen på en sekundær skjerm vil jeg anta skulle gå, men har selv ingen kompetanse til å uttale meg noe videre om det, så dette overlater jeg til noen andre.

MVH Lars

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Du finner en mengde VIVO-kort (Video in, video out) på forskjellige webshopper. De aller fleste skjermkort i dag har to utganger til skjerm, i tillegg til tv-utgang.

Dette kan nok være et alternativ hvis du ikke er interessert i å legge så mye penger i kortet, men det finnes alternativer i alle prisklasser.

Kort som er beregnet på videoredigering og 3d-modellering har beklageligvis sjelden video inngang, i tillegg er de også dyrere enn "vanlige" kort.

Lenke til kommentar

Hei,

om du leser DENNE så kan du se at alle de vanligste kortene støtter noe som heter Feature/Cinema, som er at all video som blir spilt av blir vist i fullscreen på den andre skjermen. Om dette går med preview i Vegas og Premiere vet jeg ikke though.

Jeg vet at det er en knapp i Vegas som heter "preview on external monitor, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...