Gå til innhold

Abit BD7m+CPU softmenu

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å prøve å overklokke litt men det er visst ingen CPU softmenu på dette kortet.Har noen hatt no erfaring med dette kortet? Tenkte å oppgradere bios for å se om jeg kunne fått opp no softmenu da.Men finner ingen på Abit siden.Jeg syntes det var rart at det ikke er noen mulighet for å klokke på et abit kort.

Abit BD7m

Pentium 4 1,6 (NW)

Chieftec miditower blue

Abit Siluro Geforce 2 mx400

Hitachi LCD 15"skjerm

IBM harddisk

512 DDR ram

[ Denne Melding var redigert av: smjhans på 2002-04-03 21:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være mulighet for å justere på fsb hastigheten til dette hovedkorte samt å stille volten, det gjøres som vanlig i softmenu som du skriver.

Les brugsanvisningen kansje du finner noe svar under trobbelshoting eller under bios greiene.

Lenke til kommentar

Det er mulig kortet ditt har både jumperless/jumper config av cpu-settings. Hvis jumperen på hovedkortet står slik at endringene må gjøres der, så forsvinner soft menu'en i bios. ABIT har soft-menu på alle sine kort ja, tror det t.o.m. var de som fant den opp?

CKY

Lenke til kommentar

Har studert etter noen knep i håndboka, men står ingenting om jumpere der, er heller ingen dipswitcher/jumper på hovedkortet for manuell innstilling.

Eneste jumpere som er på kortet er for aktivering av USB og for onboard lydkortet.Pluss utgang for temp føler.

[ Denne Melding var redigert av: smjhans på 2002-04-04 20:27 ]

Lenke til kommentar

Jeg sendte e-mail til Abit teknisk angående dette,og fikk et mildt sagt skuffende svar: Kortet støtter ikke softmenu av noe slag og at det heller ikke vil komme noen fremtidige bios oppgraderinger for dette.

Styr unna dette kortet hvis dere vil overklokke folkens! Men det funker helt greit til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...