Gå til innhold

Hvordan er det integrerte lydkortet på NF7?

Anbefalte innlegg

Oppgraderte pc'n her om dagen med blant annet et NF7 h-kort (ikke -S utgaven), har et Audigy lydkort fra før, men la merke til at det integrerte lydkort virket rimelig fancy faktisk. Men har alltid hatt litt fordommer mot integrerte "ting". Lurer nå på om det integrerte lydkort er bedre enn det jeg har?

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn jeg ser det, så blir de integrerte bare bedre og bedre. på det gamle hk'et mitt så var det himmelstor forskjell når jeg dyttet inn et pci kort (mye bedre) . mens på det nye hk'et mitt (epox 8rda+) så har jeg gitt bort pci kortet.. creative ettellerannet.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt audigy, audigy2 og den integrerte soundstorm brikken på nf7. Merker ikke stor forskjell til vanlig, men film på 6.1 høytalere merker jeg faktisk stor forskjell. Audigy 2 er mye bedre der. Har også opplevd mye knitring under spilling med det integrerte, samt at annen støy generelt virker høyere på et integrerte lydkort generelt.

Lenke til kommentar
Oppgraderte pc'n her om dagen med blant annet et NF7 h-kort (ikke -S utgaven), har et Audigy lydkort fra før, men la merke til at det integrerte lydkort virket rimelig fancy faktisk. Men har alltid hatt litt fordommer mot integrerte "ting". Lurer nå på om det integrerte lydkort er bedre enn det jeg har?

NF7 har ikke Soundstorm prosessor og et Audigy-kort vil generelt sett være bedre, både på spill-lyd og musikk-lyd.

Dersom du hadde hatt et NF7-S kort med Soundstorm så hadde nok valget vært vanskeligere. Ifølge denne testen på FiringSquad.com så er SS generelt sett bedre enn Audigy, men svakere enn Audigy 2 på flere områder (bl.a. ytelse og musikk-lyd). Testen gjenspeiler nok det generelle inntrykket jeg får fra andre som har sammenlignet SS med Audigy-serien.

Hvor mye glede du får av forskjellen i lydkvalitet avhenger naturligvis av lydoppsettet ditt. Dersom du har koblet lydkortet direkte opp mot skrotbillige PC-høyttalere så vil nok ikke forskjellen være så markant. Du vil få best lyd ved å koble maskinen din til et separat stereo/forsterker-anlegg via digitalutgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...