Hetzer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Oppgraderte pc'n her om dagen med blant annet et NF7 h-kort (ikke -S utgaven), har et Audigy lydkort fra før, men la merke til at det integrerte lydkort virket rimelig fancy faktisk. Men har alltid hatt litt fordommer mot integrerte "ting". Lurer nå på om det integrerte lydkort er bedre enn det jeg har? ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 21. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Sånn jeg ser det, så blir de integrerte bare bedre og bedre. på det gamle hk'et mitt så var det himmelstor forskjell når jeg dyttet inn et pci kort (mye bedre) . mens på det nye hk'et mitt (epox 8rda+) så har jeg gitt bort pci kortet.. creative ettellerannet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) ja, eget Audigy lydkort er bedre enn integrert på HK, men det kommer annpå deg om du klarer å oppfatte den forbedringen... prøv Endret 21. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det kan muligens ha litt å si på ytelse og slikt også, så det er verdt å prøve forskjellen Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 ja, eget Audigy lydkort er bedre enn integrert på HK, men det kommer annpå deg om du klarer å oppfatte den forbedringen... prøv Hørt DolbyDigtal og sounstrom på nvidia nforce2 kort??? Tydeligvis ikke... Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har forsøkt audigy, audigy2 og den integrerte soundstorm brikken på nf7. Merker ikke stor forskjell til vanlig, men film på 6.1 høytalere merker jeg faktisk stor forskjell. Audigy 2 er mye bedre der. Har også opplevd mye knitring under spilling med det integrerte, samt at annen støy generelt virker høyere på et integrerte lydkort generelt. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Til vanlige PC-høyttalere er det greitt med innebygd kort, men for kobling mot stereoanlegg og bruk med hodetelefoner ville jeg gått for pci-kort. Og kategorien under 1000-lappen er som regel ikke helt god. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Oppgraderte pc'n her om dagen med blant annet et NF7 h-kort (ikke -S utgaven), har et Audigy lydkort fra før, men la merke til at det integrerte lydkort virket rimelig fancy faktisk. Men har alltid hatt litt fordommer mot integrerte "ting". Lurer nå på om det integrerte lydkort er bedre enn det jeg har? NF7 har ikke Soundstorm prosessor og et Audigy-kort vil generelt sett være bedre, både på spill-lyd og musikk-lyd. Dersom du hadde hatt et NF7-S kort med Soundstorm så hadde nok valget vært vanskeligere. Ifølge denne testen på FiringSquad.com så er SS generelt sett bedre enn Audigy, men svakere enn Audigy 2 på flere områder (bl.a. ytelse og musikk-lyd). Testen gjenspeiler nok det generelle inntrykket jeg får fra andre som har sammenlignet SS med Audigy-serien. Hvor mye glede du får av forskjellen i lydkvalitet avhenger naturligvis av lydoppsettet ditt. Dersom du har koblet lydkortet direkte opp mot skrotbillige PC-høyttalere så vil nok ikke forskjellen være så markant. Du vil få best lyd ved å koble maskinen din til et separat stereo/forsterker-anlegg via digitalutgangen. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) ørt DolbyDigtal og sounstrom på nvidia nforce2 kort??? Tydeligvis ikke... Husk at han ikke har NF7-S varianten. Denne mangler Soundstorm lydprosessor (men støtter 6-kanals audio). Endret 23. april 2004 av hal9k Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) slett dette.... ble bare teit dette her... Endret 23. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ble førovrig sluppet en ny lydkontroller til nforce i slutten av mars . De som har prøvd soundstorm opp mot audigy før bør kanskje gjøre en ny test med den nye nvidia driveren. ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå