Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med BKK bredbånd, fiber !


Anbefalte innlegg

Fiber er kun lagt inn i de borettslagene som har en egen bredbånds kontakt i veggen, andre steder levers det via TV-kabel eller som VDSL gjennom tlf linje (og i noen få borettslag er det kun ADSL 2048/640). Grunnen til at det er så forskjellig, er at det er forskjellige kostander knyttet til de forskjellige teknologiene mht utbygging og det er borettslagene selv som velger hvilken teknologi en vil tilby sine beboere.

 

Men som regel legger vi fiber helt til selve borettslaget, slik at det er masse kapasitet å gå på i fremtiden  ;)

Heisann, kan du svare på hva slags løsning dere tilbyr i Skinneviken Borretslag? Jeg glemte å kikke etter bredbåndskontakt der, flytter ikke inn før 1 mai.. Har allerede bestil bredbånd fra bkk. Snakket med en fyr på bkk som sa at det var fiber, men ikke om det var gjennom kabel eller telefon..

I Skinneviken har vi fiber helt inn i hver leilighet og du får da 2 Mbs begge veier. På kontakten er det en liten lapp som det står et kontaktnr på. Hvis ikke du har opplyst om dette i bestillingen din, vil vi gjerne at du tar kontakt med kundeservice for å opplyse om hvilken nr du har, ellers vil montørene slite litt med å finne ut av hvilken kunde de skal patche.... :p

Endret av BKKBredbånd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål til deg BKKBREDBÅND vist du ser dette, har dere noe side med litt teknisk info om løsningen dere leverer. Tenker på å bestille meg bredbånd telefon fra telio, hvordan vil dette funke sammen med bkk sin løsning? Blir det nødvendig å kjøpe inn en router for dette kanskje? Flott vist du kan gi meg svar på dette :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er desverre veldig lite informasjon på våre sider om den tekniske løsningen, noe jeg har påpekt mange ganger til mine overordnede. Men alle sidenene skal endres betydelig om ikke så lenge og da vil også teknisk info komme. En del teknisk info finnes på ww.smartehjem.no , men den er desverre bare tilgjengelig for BKK Bredbånds kunder.

 

Men her kommer litt info:

Du (og alle borettslags kunder med unntak av de som har VDSL, gjelder bare noen få) som får tildelt en router med innebygget 4 ports switch (D-Link 604+). ADSL kunder får en Zyxel router med bare en utgang (du må da ha en hub/switch for å koble på flere maskiner). Routeren er sperret for endring i fra kunder, men du kan sende mail til oss, så vil vi åpne porter for deg. Men en løsning for å komme rundt dette, er å sette opp en maskin med manuell adresse 192.168.0.30. Dette er DMZ i våre routere og alle porter er åpne.

 

Du får tildelt 5 mail adresser som du administrerer selv.

Ang Telio fungerer dette glimrende, har selv samme løsningen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...