jonhagen Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Det er et nettverkskort, men det går inn i PCMCIA sloten. Og det er en skikkelig liten utgang...får ikke akkurat koblet den inn i maskinen min(stasjonære). Har lastet ned Rar 2.9 for DOS nå...vil det fungere? Lenke til kommentar
jonhagen Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Hei! Jeg tror jeg har funnet noe på PC-en. Tror det ligger en Windows instalasjons fil her, lå under C:fujitsuWindows Filen er en .exe fil og er på 500 MB. Men når jeg kjører den står det at programmet ikke kan kjøres i DOS...:sad: er det noen smart måte å få kjørt den filen?? Mvh. Jon K Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 du kan jo f.eks si hva filen heter? men hvis den er på 500MB så er det neppe en vanlig windows installasjon. men du skal ikke se bort i fra at det går an å zippe hele i386 mappen på windows CD'en (enda mer), slik at den tar "bare" ca 3-400MB (tipper jeg) og dessuten er det nok haugevis av filer du ikke trenger. men det er jo tortur å drive med disketter. disketter burde vært bannlyst. Du utsetter broren din for livsfare! Hater du han så mye? det MÅ gå an å få det til på andre måter. (som bla. er nevnt tidligere) jeg kan sende deg et alternativ. Windows 1.01 - 700KB zippet - går inn på en diskett. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:58, jonhagen skrev:Det er et nettverkskort, men det går inn i PCMCIA sloten. Og det er en skikkelig liten utgang...får ikke akkurat koblet den inn i maskinen min(stasjonære).Har lastet ned Rar 2.9 for DOS nå...vil det fungere? Hvis utgangen på PCMCIA-kortet er så liten, kan det være at du trenger en liten overgang til vanlig nettverksport. Hvis det er slik, kan du muligens få starta noe nettverk via DOS. Løkke til forresten.. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:28, jonhagen skrev:Pc'en er en liten Fujitsu bærbar pc. 300 Celeron, 10" tommer tft. Men problemet er at jeg ikke kan koble til noen cd spiller:( og det er bare dos på maskinen. Har prøvd xp på en bærbar celeron 400 m/64MB RAM. Det er IKKE å anbefale!! Kjør win2k. Lenke til kommentar
jonhagen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 02:15, viggo skrev: Quote: On 2002-04-03 21:28, jonhagen skrev: Pc'en er en liten Fujitsu bærbar pc. 300 Celeron, 10" tommer tft. Men problemet er at jeg ikke kan koble til noen cd spiller:( og det er bare dos på maskinen. Har prøvd xp på en bærbar celeron 400 m/64MB RAM. Det er IKKE å anbefale!! Maskinen min har 160 Mb ram , burde det ikke gå bra hvis jeg setter de visuelle effektene på laveste nivå! Mvh. Jon K Kjør win2k. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ville ikke kjørt XP på en 300MHz Celeron maskin. Det kommer til å gå VELDIG tregt hvis det i det hele tatt går... som sirup faktisk. Bruk Win98 eller SE i stedet. Evt. Win 2000 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Det var nesten rørende å lese denne threaden. Nesten som å se seg selv i yngre dager gå seg vill innen underfundige løsninger og oppsett av maskiner. Trodde dette var en forsinka aprilspøk. Disketter og rar-filer i haugevis, hehe psycho! :razz: Men seriøst: På den maskina er W98SE det eneste å anbefale. XP vil ikke være det optimale, da dette er RAM - intensivt og krever endel mer pulver enn en stakkars Celeron på 300MHz. Det jeg ville anbefale er å: Formatere harddisken til Fat32. Bruke seriellkabel eller få tak i en adapter til PCMCIA - kortet ditt, for direkte filoverføring fra en annen maskin. Kopier inn hele w98 CD'en, legg den i feks C:win98. Kjør setup fra denne mappa. Lenke til kommentar
eught Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 jeg visste at jeg hadde hørt om den siemensen før. så du mitt siste inlegg på den tråden jonhagen? men det virker jo selvsagt ikke hvis du har formatert da. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=23081&forum=25 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 XP funker fint på 233 mhz med 64MB ram - og nyere. hvertfall på 300 mhz og 160 MB RAM. men det vil være lurt å skru av alle visuelle nytelser inkludert bakgrunnsbilde. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:58, jonhagen skrev:Det er et nettverkskort, men det går inn i PCMCIA sloten. Og det er en skikkelig liten utgang...får ikke akkurat koblet den inn i maskinen min(stasjonære).Har lastet ned Rar 2.9 for DOS nå...vil det fungere? Kanskje kortet mangler en dongle? Dvs. en kabel med en plugg som går inn i PCMCIA kortet, og den andre enden har overgang som lar deg koble en vanlig TP-kabel til. Den ultimate løsningen er kanskje å lage en DOS-diskett med nettverksdriver med støtte for kortet ditt, så dele en share på nettet med XP filene og installere derfra. Det er normalt ikke så vanskelig med ISA/PCI kort i DOS, men litt verre med PCMCIA. Uansett, sannsynligvis et forsøk verdt. Lenke til kommentar
prunder Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Er du sikker på at det er vert bryet. Win XP krever ganske mye av PC med RAM , prosessorkraft osv. Kjøp deg heller en bedre PC (med i det minste USB) Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg ville ikke anbefale noen somhelst i å installere Windows XP på en maskin som har mindre enn P3 500 MHz, 128 RAM (100 MHz), og en HDD som er like rask som en gjennomsnittelig 10 GB. Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:43, eught skrev:men finnes d programmer som kan unzippe i dos da? gutten min... du må være en absolutt nybegynner. alle de gammle data gutta vet godt at man kan unzippe med programmet pkunzip.exe. DOS er tingen! :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå