Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndsfabrikken.


Anbefalte innlegg

Naa holder da Lyse kraft paa aa legge optisk i Stavanger omraadet, samt det er vel et annet kraftselskap som ogsaa hadde noe avtaler om dette.

Dette bygges mange plasser i norge, her i området skal det bygges fiberspredenett for mange titall millioner, og de skal levere Lyse sin løsning.

Her er stedet for info om mange av de prosjektene:

 

http://megaband.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv kunde hos bredbåndsfabrikken, bor på en student-hybel så jeg får 10 mbit til halv pris. For å ta det viktigste først, kundeservicen hos den norske avdelingen er ikke akkurat på topp. Byttet hybel innenfor samme hybelhus og det var masse tull med flytting av abonnementet. De har også en herlig oppsigelsestid på 3 måneder. Den tekniske supporten er derimot ikke så verst, den ivaretas av den svenske avdelingen og er tilgjengelig 7 dager i uken.

 

+ meget bra hastighet

+ veldig bra oppetid, linja har kanskje vært nede ett par timer det siste året maks.

+ afaik, kun smb-portene som er sperret

+ streaming av video går som en drøm

 

- ingen mulighet for fast IP-adresse

- kort lease på IP, ca. 20 min. Riktignok får man vanligvis samme IP når leasen går ut, men denne skifter gjerne 1 gang i måneden, i blant oftere.

 

Nå kan man spørre seg hva man skal med 10 mbit, men vil man fjernstyre pc-parken og hente filer gjennom SSH, kanskje streame mp3-samlingen, da skjønner man at 10 mbit kan være praktisk.

 

Dessverre kan det se ut til at jeg flytter snart :/ Jeg får vel kose meg mens jeg kan.

 

edit: leif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
..kundeservicen hos den norske avdelingen er ikke akkurat på topp.

Pirk: Det finnes ingen norsk avdeling, kundeservicen er satt bort til er eksternt firma og de fåå gangene jeg har kontaktet de har det vært null problem. Det er riktig som du sier at teknisk support drives fra Sverige og de har som regel 5 sek ventetid på tlf, seriøst.

Kort lease på ipen har jeg aldri opplevd. Hvordan de håndterer 3 mnd oppsigelse nå vet jeg ikke, men vet at de før ihvertfall var svært fleksible om man skulle flytte f.eks.

 

Forøvrig vil jeg påstå at kommentaren om at med flere kunder så ville hastigheten strupes er en myte. Se på Sverige, der har de mange hundretusen kunder, men har likevel Sveriges mest fornøyde kunder og BBB vinner mange priser. Jeg laster ned fra svensker i tilnærmet 10 Mbps hastighet.

Lenke til kommentar

Pirk: Det finnes ingen norsk avdeling, kundeservicen er satt bort til er eksternt firma og de fåå gangene jeg har kontaktet de har det vært null problem. Det er riktig som du sier at teknisk support drives fra Sverige og de har som regel 5 sek ventetid på tlf, seriøst.

 

Greit nok at det ikke finnes norsk avdeling, men det er etter min mening ingen unnskyldning for at jobben ikke skal utføres på en bra måte. Jeg opplevde store problemer fordi jeg måtte skifte hybel på kort varsel ( les ett par uker ). Jeg flyttet én hel etasje innenfor samme bygg . Det endte opp med masse tull på telefonen og i praksis at abonnementet i etasjen under ikke kunne aktiveres fordi det over selvfølgelig var i bruk og fortsatt stod i mitt navn. Først måtte jeg si opp skriftflig mitt forrige abonnement og så bestille på nytt. Sistnevnte klager jeg egentlig ikke så mye over fordi det er samme praksis uansett hvor langt man flytter. Så fikk jeg tilsendt samme brukernavn og passord som ikke fungerte. Det ble mye styr fordi det er et skille mellom hva som håndteres av den norske "avdelingen" og hva den svenske tar seg av. Jeg ble sittende mye og lenge på det flotte 5-sifrede tlf. nummeret.

 

Ventetiden på support varierer mye, har opplevd alt fra ingenting til 20 min. Men det er langt unna tilstandene til f.eks NextGentel.

 

Btw. selv om det kan virke som jeg er misfornøyd, er det langt fra tilfelle ;) Hallo, med den båndbredden og til den prisen.

Lenke til kommentar
jeg bor like ved Harald hårådes (Gamle Byen Oslo) plass kan jeg få fra BBF?

 

BBF og Gamlebyen er svært lite sannsynlig.

Men det er ikke værre enn å se etter en nettverkskontakt på veggen, ringe 09010, snakke med styret eller nabo..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Satset vanvittig mange millioner i Oslo i perioden sommer 2000 til vinter 2002

Skulle ekspandere ut i hele Norge

Var _for_ tidlig ute og for få innteksgivende tjenester

Ble rammet av generelle krakket innen it, børs og kapital høsten 2001

Stoppet utbygging i Norge vinter 2002, alle ansatte mistet da jobben

Alle med nettet allerede innlagt er og kan fortsatt være kunder

Alt, dvs 99,9 %, drives fra Sverige, har ingen ansatte i Norge

det var ikke bare det økonomiske som var grunnen til at de stoppet utbyggingen, men en(etter min mening) idiotisk krangel med NBBL. BBB vil jo bygge ut og eie nettet og drive service på det, men NBBL har en lite fleksibel policy hvor de vil at borettslagene skal eie sine egne nett...

 

dette gjorde det nok lite utholdbart i lengden for BBB i norge :(

Lenke til kommentar
det var ikke bare det økonomiske som var grunnen til at de stoppet utbyggingen, men en(etter min mening) idiotisk krangel med NBBL. BBB vil jo bygge ut og eie nettet og drive service på det, men NBBL har en lite fleksibel policy hvor de vil at borettslagene skal eie sine egne nett...

 

dette gjorde det nok lite utholdbart i lengden for BBB i norge :(

Du har faktisk et godt poeng der som jeg glemte i min oppsummering.

NBBL var en svært vanskelige "samarbeidspartner" og gjorde alt de kunne for å legge kjepper i hjulene på BBF.

I tillegg hadde de eierinteresser i en konkurrent og spilte med langt fra åpne og rene kort, de hadde en klart skjult agenda.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...