NoviKaNa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Eneste jeg har fått med meg om wlan så langt er forskjell på a,b og g-standardene. Jeg lurte egentlig bare på hva jeg måtta ha for å kunne bruke en bærbar med wlan opp mot telefonlinja (ISDN, ikke bredbånd)? Må jeg kjøpe en ruter, access punkt eller noe? Som dere sikkert skjønner kan jeg ikke noe om det Hva er forresten access punkt? Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 det du trenger er en ISDN router og et aksesspunkt (forkortet AP). det finnes og trådløse ISDN routere... ISDN routeren ringer internett når du trenger det, og AP sørger for forbindelsen mellom din laptop og routeren... det finnes og andre måter å fixe dette, men denne skulle være grei Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Takk for svaret! Da vet jeg litt mer hvertfall Eller....med ISDN-ruter, mener du da et ISDN-modem? Og så kobler jeg AP til modemet der man normalt sett ville koblet på maskinen? Endret 20. april 2004 av NoviKaNa Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Takk for svaret! Da vet jeg litt mer hvertfall Eller....med ISDN-ruter, mener du da et ISDN-modem? Og så kobler jeg AP til modemet der man normalt sett ville koblet på maskinen? ISDN-routere kobles ut imot nettverk, du finner endel ISDN-routere her: www.draytek.no Disse lkoster litt mer enn de billigste men de er ekstremt stabile og gode. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 hmm...men det er kun én maskin dette gjelder da. tenkte bare å få muligheten til å kunne gå på internett hvor som helst i huset. Må jeg allikevel ha en router? Holder det ikke med vanlig ISDN-modem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hmm...men det er kun én maskin dette gjelder da. tenkte bare å få muligheten til å kunne gå på internett hvor som helst i huset. Må jeg allikevel ha en router? Holder det ikke med vanlig ISDN-modem? Du får sjekke ut siemens, de har hatt endel løsninger for ISDN, også trådløse. Problemet er at ISDN fader ut av markedet, det tilbys mindre og mindre løsninger for dette systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå