Lex-Icon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hei, jeg er helt uviten på området håndholdte pc'er. Har drevet og lest en del om de nå nettopp. Her er mine spørsmål: Jeg har sett på en del forskjellige PocketPC'er nå, og begynner å bli interessert i dell sin X3. Hvordan er denne? Og så har jeg lest at ved å bare ha irDA kan PDA'en koble seg opp til internett, hvordan fungerer dette? Mener man da at den kobles opp til en PC som er koblet opp mot nett? Eller finnes det infrarødutstyr som man bare kan koble inn i adsl-modemet? Er litt forvirret på "internettdelen". Har ikke lyst til å kjøpe trådløs-nettversjonen, siden det blir litt for dyrt. Pappa har forøvrig nokia 6310i mobiltelefon med bluetooth, kan han bruke denne til noe fornuftig, dersom jeg kjøper en PDA med bluetooth? Hvordan kan X3 kobles til en pc? Er det USB port på de, eller må man bruke IrDA her også? Gjerne anbefal en PocketPC rundt 3000,-. Takk til alle som gidder å svare. Endret 20. april 2004 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Når man sier at man kan koble til internet via IrDa tenker man hovedsakelig på å bruke infrarødt mellom PDA'en og mobiltelefon. Med 6310'en kan han koble seg opp med GPRS og få ganske bra hastigheter. Siden han har en telefon med bluetooth ville jeg gått for en X3 med bluetooth. Mye greiere å ikke måtte legge PDA'en og mobilen mot hverandre hver gang han skal sjekke mail, surfe litt e.l. Det følger med USB-kabel for å koble den til PC'n ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå