Cluster1 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har en ganske ny datamaskin med en NEC DVD+RW ND-1100A brenner. Bruker Nero som brennerprogram. Driver å tar backup av stæsjet mitt og brenner det derfor over på DVD+R plater. Kjøpte i dag en spindel med 10 stk Memorex DVD+R 4x plater. De 2 første brenningene gikk smertefritt. Deretter gikk det helt galt. Får feilmelding: Strøm-kalibreringsfeil, og brenningen avsluttes og DVD brenneren løser ut. Er det noe galt med maskinen eller er det jeg som bare ikke kan dette?? Takker og bukker for alle tips og råd! Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har nå prøvd å legge inn Nero 6 på nytt uten at det hjalp noe særlig når det gjelder DVD-brenningen Det merkelige er at det går greit å brenne CD-R(W) med Nero i samme brenneren, da kommer det ikke noen feilmeldinger om Strøm-kalibrering.. Hadde det vært brenneren som var problemet ville jeg vel ikke fått til å brenne noe som helst der -eller?? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hehe, har samme problemet bare motsatt, kan brenne dvd+r men ikke cdr. Har også lagt inn nero på nytt uten at det hjalp noe. Noen ideer? Bruker en annen PC til å brenne CD-er til bilen nå. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har du prøvd med ett annet merke, kan være platene?. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har brent flere hundre plater av denne sorten så tviler på det er dem, men joda, har testet 4-5 forskjellige merker uten noen form for forbedring. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Om du får kalibierings feil mer enn 3ganger så er det garantert brenner som er feil ved. Og akkurat den modellen tilkalte NEC tilbake i forrige sommer pga masse produksjons feil. Endret 21. april 2004 av XiFF Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har du provd aa starte en ny brenning rett etterpaa? Pleier aa faa denne feilen etter forste forsok, saa starter jeg en gang til og det virker. Det er dog en 1300D (den skal takle 4x) Og den er koblet til med FireWire. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Sjekk instillingene på kontrolleren i Device Manager. Windows XP har en lei tendens til å sette overføringen til PIO istedetfor DMA Mode2 hvis brenneren får problemer med en dvd eller to. Det virker som du har grei peiling på pc, så jeg gidder ikke å gå nærmere i detalj hvordan du gjør dette. Control Panel - System - Hardware - Device Manager - IDE ATA /Atapi Controllers - Properties (på den du har tilkoblet brenner på). Lenke til kommentar
Aceman2 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Får samme feilmeldingen når jeg forsøker å brenne et visst dvd-merke i 4X men fungerer helt flott på 2X... Du kan ha fått dårlige plater, men det kan være feil på brenneren også. Hiv inn nyeste firmware og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Den står i DMA Mode 2, men det jeg bare ikke kan begripe er hvorfor jeg i det hele tatt greide å brenne de 2 første DVD-platene, og ikke minst hvorfor jeg etterpå kunne brenne en CD-RW plate med musikk uten problemer. Jeg er helt fersk innen DVD-brenning, derfor lurer jeg egentlig på om dette er en feil som kan oppstå hvis platene er dårlige? Og er det i det hele tatt mulig at 8 av 10 plater er dårlige??? Ringte Elkjøp nå, de sa at jeg måtte bare lever inn maskinen og så ville det ta 2-3 uker service tid. Edit: Hva er strøm-kalibreringsfeil egentlig? Høres alvorlig ut.. Endret 21. april 2004 av Cluster1 Lenke til kommentar
JimL Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har samme problemet, brenneren står på en dma kontroller og alt skulle fungere utmerket og kan jo da brenne DVD-plater uten problemer, men CD-plater går så absolutt ikke.. Kan forøvrig nevnes at jeg får "disc speed error" hvis jeg skifter til disc-at-once i nero. Skjønner ingenting.. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Var hos Elkjøp nå.. de vil ikke bytte brenneren men sende hele maskinen inn til service for 2-3 uker i stedet for. Så fint at det er under 30 dager siden jeg kjøpte den.. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 jeg har også dette problemet med min MSI cd brenner, er det ingen som hvet hva det kan komme av ? Fikk du rettet på feilen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå