Gå til innhold

ctrl + alt + delete i oppstart av windows

Anbefalte innlegg

Jeg vil også gjøre sånn at den ikke spør om paassord, men husker dette, eller bare går forbi. Hvordan gjør jeg det?

Jeg hadde ikke sånn ctrl + alt + delete før, men så kjørte jeg en stund i et domene og det kom da. Da jeg gikk tilbake til vanlig brukergruppe, så var denne ctrl + alt + delete fortsatt her.. Hvordan kan jeg ta vekk dette + at windows husker passordet mitt? Jeg har satt bios passord, så er unødvendig at maskina "stopper" før jeg kan logge inn igjen..... Da må jeg skrive inn passord to ganger også.. unødvendig.. Vil bare at windows går rett forbi....

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to traff vel ikke helt.

Run: secpol.msc <Local Policy> <Security Policy> <Disable CTRL + ALT + DEL requirement for login>

Tror ikke de bommet så mye.

Den GPO settingen din gjør bare at Trykk Ctrl-Alt-Delete boksen ikke vises.

Man må fortsatt skrive inn brukernavn og passord. :yes:

Ikke slik som i XP der man har muligheten til å automatisk logge inn med en bestem bruker.

Lenke til kommentar

i win2000: kontrollpanel - brukere og passord. Her ser du et valg om at brukere må opgi brukernavn og passord for å logge inn.

i winxp: kontrollpanel - brukerkontoer. Velg "forandre måten brukere logger seg på" og så kan du velge "bruk velkomstskjerm".

Var det slik du mente?

Lenke til kommentar
Mener at jeg ikke vil ha noen steder jeg skal skrive inn noe passord etter POST ved oppstart. Da vil jeg at den skal gå rett inn i windows....

Du får et passord rett etter POST? Det er isåfall et passord som er satt i bios på maksinen din. Du må inn i bios for å fjerne det.

Lenke til kommentar

Jeg har bios passord! Poenget er at det er det eneste stedet jeg vil skrive inn passord. Hvis jeg feks slår på maskinen så kan jeg bare vente 2 sec så skriver jeg inn bios pasord. så kan jeg gå på dass, og når jeg er tilbake fra dassen så er maskinen inne i windows klar til bruk!! Jeg vil ikke da komme tilbake å se at maskina har stoppa lastinga fordi jeg må skrive inn passord en gang til!! Har sagt i "brukerkontoer" at jeg ikke har noe passord så jeg trykker bare <enter> men vil ikke ha noe stopp før windows lastes!!! Hvordan får jeg satt automatisk innlogging sånn at den husker passord eller bare fjerne hele pålogginga sånn at den ikke stopper der!

Lenke til kommentar

Nå har jeg klart å få det til:

- Du må kun ha 1 bruker på maskinen (i tillegg til gjest)

- Du må ha satt opp i Kontroll panel - brukere at

brukere skal bruke velkomstskjerm

- Brukeren må ha tomt passord.

Det funket ihvertfall her hos meg på XP-pro.

Lenke til kommentar
Få en konto til å logge rett inn

start -> kjør

control userpasswords2

Fjern haken ved: "brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen"

Altså hvis du har en bruker, og vil at den skal logge rett inn uten at du må skrive passord e.l er denne grei.

Du kan også bruke visse tweak programmer.

Du må ha satt opp i Kontroll panel - brukere at

brukere skal bruke velkomstskjerm

Men da må du vel trykke på kontoen før den logger inn?

Lenke til kommentar
kan også :

Start --> RUN : Skriv "User passwords 2" eller noe i den duren :) gjorde det i går men husker ikke helt hva jeg skrev.

Jeg quoter meg selv igjen :)

Få en konto til å logge rett inn

start -> kjør

control userpasswords2

Fjern haken ved: "brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen"

Altså hvis du har en bruker, og vil at den skal logge rett inn uten at du må skrive passord e.l er denne grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...