Gå til innhold

1000GB Harddisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det er jo berre sett inni 4 harddiskar i ein boks.

Like greit å kjøpe 4 harddiskar kvar for seg..., sikkert billigare og. :D

Er bare 2 disker inni den boxen der ok :p

Med tanke på at 500GB disker ikke er på markedet enda må jeg nok skuffe deg, Zernick... Det er nødt til å være minst fire disker i en ekstern 1000GB boks.

Blir ikke det minste skuffet hehe er nokk jeg som må skuffe deg. Hvis du kan lese så trykker du på linken her ok hvis ikke så drit idet ok. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...16&l=2&lantall=

 

mpx har de inne en god stund alt

:green::green::green:

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Det er jo berre sett inni 4 harddiskar i ein boks.

Like greit å kjøpe 4 harddiskar kvar for seg..., sikkert billigare og. :D

Er bare 2 disker inni den boxen der ok :p

Med tanke på at 500GB disker ikke er på markedet enda må jeg nok skuffe deg, Zernick... Det er nødt til å være minst fire disker i en ekstern 1000GB boks.

Blir ikke det minste skuffet hehe er nokk jeg som må skuffe deg. Hvis du kan lese så trykker du på linken her ok hvis ikke så drit idet ok. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...16&l=2&lantall=

 

mpx har de inne en god stund alt

:green::green::green:

Legg merke til at det der en 500 GB versjonen.

Lenke til kommentar
Det er jo berre sett inni 4 harddiskar i ein boks.

Like greit å kjøpe 4 harddiskar kvar for seg..., sikkert billigare og. :D

Er bare 2 disker inni den boxen der ok :p

Med tanke på at 500GB disker ikke er på markedet enda må jeg nok skuffe deg, Zernick... Det er nødt til å være minst fire disker i en ekstern 1000GB boks.

Blir ikke det minste skuffet hehe er nokk jeg som må skuffe deg. Hvis du kan lese så trykker du på linken her ok hvis ikke så drit idet ok. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...16&l=2&lantall=

 

mpx har de inne en god stund alt

:green::green::green:

Legg merke til at det der en 500 GB versjonen.

Er fullstendig klar over det du, men han novec sier det ikke fins 500gb disker. Skjønte det tydeligvis ikke du heller. det er to 500 gb disker inne i den lacie disken på 1000gb

 

Edit: Trakket vist i salaten her jeg, var sikker på at det bare var to hehe men akk :green:

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Er fullstendig klar over det du, men han novec sier det ikke fins 500gb disker. Skjønte det tydeligvis ikke du heller. det er to 500 gb disker inne i den lacie disken på 1000gb

Per dags dato, så finnes det ikke 500 GB's disker.

Hadde vært flott hvis du hadde hatt en link til å bevise påstanden din.

Lenke til kommentar

Her er vel det ikke "diskstørrelse" som avgjør, da det ville være rimelig idiotisk å sette inn to 3.5" disker i et kabinett, da ville det være mer hensiktsmessig og lage en sværing alla quantum sine 5,25" bigfootharddisker som var det store (bokstavelig talt) for noen år tilbake.

 

I følge Toms Hardware ble 100gb per plate brutt for bare noen måneder tilbake.

Og denne lacie disken har tross alt vert på markedet en stund så det er rimelig å anta at den ikke har høyere tetthet per plate enn dette, så da må de enten ha større plater eller flere plater.

 

En standard 3.5" harddisk er ca 2,5cm høy, lacie er 9 cm (88mm).

Om de hadde puttet 5x200gb disker i den ville den vert 12,5cm høy (uten kabinett)

Ved bruk av 4x250gb ville den vert 10cm høy. (uten kabinett)

 

Med andre ord er det ikke tvil om at de har en "bigfoot" inni der.

 

Spennende å se om denne er bedre enn quantum sin da, quantum viste ivertfall at større ikke nødvendigvis er bedre ;) *drømmer tilbake til alle de bad sectors jeg hadde på den tiden*

Lenke til kommentar

For å sitere Desertglow:

Yes, you are entitled to your wrong opinion.

 

Inntil nylig har de største harddiskene på markedet vært 250 GB. Ergo er LaCie Bigger Disk bygd på minimum fire disker i RAID, akkurat som sine forgjengere. En av disse kan du lese om i Neil sitt lange innlegg på dette forumet. Dette bekreftes også hos Geek.com

 

[infected]: Ja, LaCie Bigger Disk er bare 88mm bred, men 268mm høy. Med andre ord får du lett inn fire disker på høykant i 2+2 konfigurasjon. Harddiskene blir forresten mindre i fysisk størrelse nå, ikke større, så noen "bigfoot" kan du nok avskrive med en gang. Det kan du se på Seagates nye Savvio-serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...