Gå til innhold

1000GB Harddisk!


Anbefalte innlegg

QUOTE (Marti @ 23/04/2004 : 23:22)

Ekst. disker kan brenne leeeenge. 

 

 

Ja, en intern disk er jo veldig egnet for folk uten mulighet for å skru i pcen (tenker på folk med ferdig pc og som IKKE kan skru i pcen).

Eksterne disker kjøper man fordi man trenger en EKSTERN disk, f.eks så er det kjekt når du skal flytte over ting fra venner o.l. Ekstern disker kjøper man bare ikke fordi man vil bruke litt ekstra penger, det er en grunn til at folk velger eksterne disker.

 

Min neste disk blir en ekstern forresten 

 

 

For det første: Det er ikke noe problem å skru i en ferdig pc. Det eneste som skjer er at garantien bortfaller.

 

 

For det andre: Er det noe problem å ta med en intern harddisk til andre?

Putt den i en plastpose eller no.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (Marti @ 23/04/2004 : 23:22)

Ekst. disker kan brenne leeeenge. 

 

 

Ja, en intern disk er jo veldig egnet for folk uten mulighet for å skru i pcen (tenker på folk med ferdig pc og som IKKE kan skru i pcen).

Eksterne disker kjøper man fordi man trenger en EKSTERN disk, f.eks så er det kjekt når du skal flytte over ting fra venner o.l. Ekstern disker kjøper man bare ikke fordi man vil bruke litt ekstra penger, det er en grunn til at folk velger eksterne disker.

 

Min neste disk blir en ekstern forresten 

 

 

For det første: Det er ikke noe problem å skru i en ferdig pc. Det eneste som skjer er at garantien bortfaller.

 

 

For det andre: Er det noe problem å ta med en intern harddisk til andre?

Putt den i en plastpose eller no.

Det er jo 100x mer stress å skru av Pcen, åpne kassa, skru løs og dra ut disken og finne antistatisk pose enn å bare plukke opp den eksterne nydeligheten og stikke over til en kompiss.

 

Jeg har en ekstern HDD på 120GB, og jeg har aldri angra på at jeg kjøpte den. Er jo så greit å flytte data fram og tilbake fra venner...

:)

Lenke til kommentar
Det er jo berre sett inni 4 harddiskar i ein boks.

Like greit å kjøpe 4 harddiskar kvar for seg..., sikkert billigare og. :D

Er bare 2 disker inni den boxen der ok :p

Med tanke på at 500GB disker ikke er på markedet enda må jeg nok skuffe deg, Zernick... Det er nødt til å være minst fire disker i en ekstern 1000GB boks.

Lenke til kommentar
Det er jo berre sett inni 4 harddiskar i ein boks.

Like greit å kjøpe 4 harddiskar kvar for seg..., sikkert billigare og. :D

Er bare 2 disker inni den boxen der ok :p

Med tanke på at 500GB disker ikke er på markedet enda må jeg nok skuffe deg, Zernick... Det er nødt til å være minst fire disker i en ekstern 1000GB boks.

Novec da... Har du ikke lest om 400gb diskene til Hitachi?

 

Altså: 2x 400gb og en 200gb.

 

Er jo ikke sikkert produsenten av 400gb'en har lagt ut sine disker til salg for andre bedrifter som da lager eksterne disker.

Da mener jeg 400gb diskene.

 

 

 

Men poenget er at det bare trengs 3 disker i en ekstern disk for å få 1000gb og ikke 4 som du sier.

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke mange minuttene på å skru av harddisken iallefall.

Innse det, det er mye enklere å bruke en ekstern. ;)

Det er lettere med ekstern, men ikke så mye slik at prisen nesten dobles, som Andreasfe nevnte

Det spørs jo helt på hvor mye du bruker denne disken.

Jeg bruker min ganske ofte, og det forsvarer dobbelt pris!

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig mulig - nå - å ha 2x400 + 1x200, men det er svært lite hensiktsmessig. Helt uavhengig av det var ikke 400-disken på markedet da denne eksterne boksen ble lansert.

Aller først sier du det er umulig, og så sier du at SELVFØLGELIG er det mulig... Skjønner ikke helt hva du tenkte på når du postet den første posten din.

 

Men POENGET mitt var at det var mulig med 3 disker i en ekstern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...