smallfish Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Foretrekker litt mindre disker...da er man litt mer påpasselig med backup av ting man vil ta vare på..... Det sa du sikker når 500 MB hd var inn også... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 [i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]For så lang oppetid er ikke mulig med win[/i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ] Visst er det det.. like mulig som med linux og andre OS. Har du stabil og god ram, skikkelige drivere og kjører Win2k eller WInXP så er det ingen problem.... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 [i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]For så lang oppetid er ikke mulig med win[/i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ] Visst er det det.. like mulig som med linux og andre OS. Har du stabil og god ram, skikkelige drivere og kjører Win2k eller WInXP så er det ingen problem.... vel, du har jo delvis rett... har winxp, og den krasjer nesten hver dag, spes om den gjør noe... på idle vil vel en xp kunne holde seg gående ganske lenge, men hvis du skal bruke pcen, bør du være forberedet på at neste krasj neppe så langt unna.... og ja, jeg har skikkelige drivere, og har heller ikke klokket noe... Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 store nearly two years of continuous music jaja.. ingen vits å kunne det, vist du kjører Windoze iallefall [i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]For så lang oppetid er ikke mulig med win[/i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ] dummeste jeg har hørt, det er fint mulig å få fin oppetid, både i idle modus og ved vanlig bruk(seeing av video, spilling og surfing, brukes ca 12-15timer pr dag), gikk iallefall fint med 28dager uptime Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) 28 dager ja, det er mye sammenliknet med 712 dager, om jeg skulle hatt en windows box til å stå på i 2 år hadde jeg valgt w2k ihvertfall. Men tilbake til lacie diskene, ja sikkert fint med 1 tb, men jeg ser ikke hvorfor det er noe og rope hurra for før den kommer i 3,5" format og kan smelles inni maskinen Edit: Skal man ha lang oppetid på windows er det ikke værre en å ta en gammel maskin, hibernate den og sette den i ett skap i noen år Her har vi et skikkelig OS: marius@gentra marius $ uptime 08:19:02 up 134 days, 20:04, 1 user, load average: 1.09, 1.04, 1.01 Endret 22. april 2004 av MaJuice Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 vel, du har jo delvis rett... har winxp, og den krasjer nesten hver dag, spes om den gjør noe... på idle vil vel en xp kunne holde seg gående ganske lenge, men hvis du skal bruke pcen, bør du være forberedet på at neste krasj neppe så langt unna.... og ja, jeg har skikkelige drivere, og har heller ikke klokket noe... Dette vil jeg påstå er tull, da er det heller maskinen din det er noe i veien med. Jeg får veldig sjelden feilmeldinger å må restarte, og jeg HAR klokket. De eneste gangene det er behov for å restarte er dersom strømmen går eller dersom jeg skal legge inn nye progs/drivere. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 nå som dere er inne på usb harddisk og slikt : jeg skal kjøpe meg http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet839.htm og en harddisk på mins 120gb..noen forslag til hva som er best å ha inne i den der? (med tanke på at det blir en hd som jeg tar med meg vedsiden av min bærbare pc (som jeg har med meg overalt) Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 nå som dere er inne på usb harddisk og slikt : jeg skal kjøpe meg http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet839.htm og en harddisk på mins 120gb..noen forslag til hva som er best å ha inne i den der? (med tanke på at det blir en hd som jeg tar med meg vedsiden av min bærbare pc (som jeg har med meg overalt) vent til psdata får inn hitachi 400gb så kjøper du den Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 400gb hd? omg..har en 80gb, en 120gb og en 200gb fra før..trenger ikke 400 til..tenkte noe som max 250gb eller.no..har ikke så mye penger at det gjør noe.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 400 GB harddisken til Hitachi gir mer plass pr. krone enn en 250 GB harddisk.. men 160 GB og 200 GB harddisker gir nok mest plass pr. krone pr. i dag.. kjøp en Seagate 160 eller 200 GB du ;-) Og denne 1 TB disken er fake som faen... er det ikke bare 4 x 250 GB inni den? 4 250 GB disker får man for tilsammen for 7000 kr. denne koster faen meg 10500 kr... dog er den ekstern men den veier 5 kg for faen.. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har en ekstern disk med 300GB for backup, det er mer en stor nok og tung nok når jeg en sjelden gang skal frakte den noe sted. Det må jo være et eller annet raid i den disken for å spre det over 4 disker. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har aldri vært fan av eksterne disker, de er store og tungvinne.... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 vel.. det er til tider mer praktisk å ha med seg en ekstern harddisk enn hele PC'en men skjønner ikke hvorfor alle syns det var så stiv pris... prisen per MB er da ikke så hårreisende.. ganske normal vil jeg si! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 nå vel.. det er vel en 800 kroner for en 160gb disk om dagen er det ikke? på det billigste er det vel en 5.50-6 kroner gigabytet? 160gb'erne er fortsatt best på pris\ytelse. eksterne hardisker meg mitt oppi ****! har ikke sansen for de. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ekst. disker kan brenne leeeenge. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ekst. disker kan brenne leeeenge. Ja, en intern disk er jo veldig egnet for folk uten mulighet for å skru i pcen (tenker på folk med ferdig pc og som IKKE kan skru i pcen). Eksterne disker kjøper man fordi man trenger en EKSTERN disk, f.eks så er det kjekt når du skal flytte over ting fra venner o.l. Ekstern disker kjøper man bare ikke fordi man vil bruke litt ekstra penger, det er en grunn til at folk velger eksterne disker. Min neste disk blir en ekstern forresten Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Ohh, får håpe det er kjøling i den saken, 5 disker er ganske mye varme. edit: det er jo egentlig tøffere å kjøpe 3x300GB maxtor til 2400 stk da, da har man 900GB til 7200Kr. Endret 23. april 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 nå vel.. det er vel en 800 kroner for en 160gb disk om dagen er det ikke? på det billigste er det vel en 5.50-6 kroner gigabytet? er eksterne harddisker vi snakker om her da.. 160GB ekstern koster nesten 1800 på komplett.. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Du har Maxtor 250GB med FireWire til 2200 på ITbutikken (2400 med FW/USB 2.0) og 300GB med FW og USB 2.0 til 2600. Ikke galt det heller. Lenke til kommentar
Duen Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Foretrekker litt mindre disker...da er man litt mer påpasselig med backup av ting man vil ta vare på..... Kan jo bruke den til backup Ja backup til hele platon sine musikk arkiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå