Gå til innhold

1000GB Harddisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]For så lang oppetid er ikke mulig med win[/i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]

Visst er det det..

like mulig som med linux og andre OS.

Har du stabil og god ram, skikkelige drivere og kjører Win2k eller WInXP så er det ingen problem....

vel, du har jo delvis rett...

 

har winxp, og den krasjer nesten hver dag, spes om den gjør noe... på idle vil vel en xp kunne holde seg gående ganske lenge, men hvis du skal bruke pcen, bør du være forberedet på at neste krasj neppe så langt unna....

 

og ja, jeg har skikkelige drivere, og har heller ikke klokket noe...

Lenke til kommentar
store nearly two years of continuous music

jaja.. ingen vits å kunne det, vist du kjører Windoze iallefall

 

 

[i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]For så lang oppetid er ikke mulig med win[/i TILLFELLE AT EN IKKJE SKULLE FORSTÅ]

dummeste jeg har hørt, det er fint mulig å få fin oppetid, både i idle modus og ved vanlig bruk(seeing av video, spilling og surfing, brukes ca 12-15timer pr dag), gikk iallefall fint med 28dager uptime ;)

Lenke til kommentar

28 dager ja, det er mye sammenliknet med 712 dager,

om jeg skulle hatt en windows box til å stå på i 2 år hadde jeg valgt w2k ihvertfall.

Men tilbake til lacie diskene, ja sikkert fint med 1 tb, men jeg ser ikke hvorfor det er noe og rope hurra for før den kommer i 3,5" format og kan smelles inni maskinen :p

 

Edit: Skal man ha lang oppetid på windows er det ikke værre en å ta en gammel maskin, hibernate den og sette den i ett skap i noen år :roll:

 

Her har vi et skikkelig OS:

marius@gentra marius $ uptime

08:19:02 up 134 days, 20:04, 1 user, load average: 1.09, 1.04, 1.01

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar
vel, du har jo delvis rett...

 

har winxp, og den krasjer nesten hver dag, spes om den gjør noe... på idle vil vel en xp kunne holde seg gående ganske lenge, men hvis du skal bruke pcen, bør du være forberedet på at neste krasj neppe så langt unna....

 

og ja, jeg har skikkelige drivere, og har heller ikke klokket noe...

Dette vil jeg påstå er tull, da er det heller maskinen din det er noe i veien med. Jeg får veldig sjelden feilmeldinger å må restarte, og jeg HAR klokket.

De eneste gangene det er behov for å restarte er dersom strømmen går eller dersom jeg skal legge inn nye progs/drivere.

Lenke til kommentar

400 GB harddisken til Hitachi gir mer plass pr. krone enn en 250 GB harddisk..

 

men 160 GB og 200 GB harddisker gir nok mest plass pr. krone pr. i dag.. kjøp en Seagate 160 eller 200 GB du ;-)

 

 

Og denne 1 TB disken er fake som faen... er det ikke bare 4 x 250 GB inni den?

 

4 250 GB disker får man for tilsammen for 7000 kr.

 

denne koster faen meg 10500 kr... dog er den ekstern men den veier 5 kg for faen.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ekst. disker kan brenne leeeenge.

Ja, en intern disk er jo veldig egnet for folk uten mulighet for å skru i pcen (tenker på folk med ferdig pc og som IKKE kan skru i pcen).

Eksterne disker kjøper man fordi man trenger en EKSTERN disk, f.eks så er det kjekt når du skal flytte over ting fra venner o.l. Ekstern disker kjøper man bare ikke fordi man vil bruke litt ekstra penger, det er en grunn til at folk velger eksterne disker.

 

Min neste disk blir en ekstern forresten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...