It's me Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Beklager min noe merkelige topictittel, men det var ikke så lett å forklare. Det jeg er ute etter er et program som lager en oversikt over hvilke filer jeg har. Feks når jeg blar meg igjennom en partisjon på harddisken min i windows ser jeg alle filene jeg har, og kan bla igjennom mapper. Jeg ønsker å lagre en slik indeks som en fil, men ikke selve filene. Dette for at det kan skal kunne ta liten plass. Jeg har også særdeles mye musikk jeg godt kunne hatt som en fil, for å vite hva jeg har når jeg er på farten (kan sjekke indeksen på min bærbare datamaskin). Jeg har mange harddisker, og skulle gjerne hatt en oversikt over hvilke filer jeg har der som en fil, som jeg kan ha på den bærbare pcen min, samt vise til venner. Da jeg kan vise hvilke filer jeg har, og heller ta med harddiskene siden. Noen som skjønner hva jeg mener? Finnes et slikt program? (Programmet skal brukes i WinXP) Håper noen kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Tenkte du på f.eks dette ? Har brukt liknende for å hode oversikt over mine egne rippede plater med mp3, og annet. Anbefales til f.eks backup plater, det er ett kaos med mange plater som kun er merket med måned / år Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Tusen takk Programmet hadde alt jeg ønsket meg, pluss mye mye mer Det er et program flere bør teste ut. Gir en genial oversikt over filene man har. Indeksen til ca 150gb tok 2megabyte. Ikke dårlig. Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det jeg er ute etter er et program som lager en oversikt over hvilke filer jeg har. Feks når jeg blar meg igjennom en partisjon på harddisken min i windows ser jeg alle filene jeg har, og kan bla igjennom mapper. Hvis du ikke har noe spes. program kan du bruke Command Prompt (DOS-Promt). Kommandoen er noe sånt: DIR > TEKSTFIL.TXT Denne kommandoen sender resultatet av DIR (som er en opplisting av innholdet i mappa du befinner deg i) til TEKSTFIL.TXT Men man bør kanskje ha vært litt borti DOS-kommandoer for å bruke den, da... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 DIR > TEKSTFIL.TXT Tror det blir vanskelig å holde kontroll om du har mange plater / disker å holde orden på. MEN det går sikkert å importere til access og få en bra database ut av det (for den som har tid til å lage slikt) Lenke til kommentar
EivindK Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Men dette programmet er altså ikke gratis? Ergelig, for det virker relativt bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå