Gå til innhold

Et program som lager indeks av mapper

It's me

Anbefalte innlegg

Beklager min noe merkelige topictittel, men det var ikke så lett å forklare.

Det jeg er ute etter er et program som lager en oversikt over hvilke filer jeg har. Feks når jeg blar meg igjennom en partisjon på harddisken min i windows ser jeg alle filene jeg har, og kan bla igjennom mapper. Jeg ønsker å lagre en slik indeks som en fil, men ikke selve filene. Dette for at det kan skal kunne ta liten plass. Jeg har også særdeles mye musikk jeg godt kunne hatt som en fil, for å vite hva jeg har når jeg er på farten (kan sjekke indeksen på min bærbare datamaskin).

Jeg har mange harddisker, og skulle gjerne hatt en oversikt over hvilke filer jeg har der som en fil, som jeg kan ha på den bærbare pcen min, samt vise til venner. Da jeg kan vise hvilke filer jeg har, og heller ta med harddiskene siden.

Noen som skjønner hva jeg mener? Finnes et slikt program?

(Programmet skal brukes i WinXP)

Håper noen kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg er ute etter er et program som lager en oversikt over hvilke filer jeg har. Feks når jeg blar meg igjennom en partisjon på harddisken min i windows ser jeg alle filene jeg har, og kan bla igjennom mapper.

Hvis du ikke har noe spes. program kan du bruke Command Prompt (DOS-Promt). Kommandoen er noe sånt:

DIR > TEKSTFIL.TXT

Denne kommandoen sender resultatet av DIR (som er en opplisting av innholdet i mappa du befinner deg i) til TEKSTFIL.TXT

Men man bør kanskje ha vært litt borti DOS-kommandoer for å bruke den, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...