monster11 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 http://www.tomshardware.com/cpu/20040419/index.html .De har overclocked en Athlon64 FX til 2.9 GHz og en Pentium 4EE til 4 GHz. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Derfor vil jeg ha meg prommy! Da skal denna xp3000+ virkelig få det! Evt kjøpe dual mach2, og ha en på skjermkortet også.. EDIT: bare en leif. Endret 20. april 2004 av OgnOmm Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvor mye er en [email protected] ghz in "intel" ghz? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvor mye er en [email protected] ghz in "intel" ghz? det er jo ingenting! nesten....................... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvor mye er en [email protected] ghz in "intel" ghz? Kan du ikke bare sjekke testen hos Tom? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kan jo regne litt på det.. En xp3000+ (tisvarer uofisiellt intel 3ghz) opererer på ca 2,0Ghz.. Da kan vi si at ratioen er 3/2, kan vi gange 2.9 med 3/2, og få 4,35Ghz.. OBS! Dette blir ikke helt riktig, for ratioen er litt annerledes på k8 og alt det derre, men det gir en lite pekepinn. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kan jo regne litt på det.. En xp3000+ (tisvarer uofisiellt intel 3ghz) opererer på ca 2,0Ghz.. Da kan vi si at ratioen er 3/2, kan vi gange 2.9 med 3/2, og få 4,35Ghz.. OBS! Dette blir ikke helt riktig, for ratioen er litt annerledes på k8 og alt det derre, men det gir en lite pekepinn. Dette er ganske feil, en xp 3000 + er dårligere enn en 2,8Ghz 800FSB Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) En xp3000+ er nok bedre enn en 2,8 på et eller annet område den også.. Som sagt er det stor slingringsmonn her, men det gir en viss pekepinn... Dessuten vil jeg si den stemmer relativt bra med tanke på testen til THG. I intel konfigurerte tester (med sse og ht støtte og alt det derre) så var intel litt foran, og også i en del encoding, men ellers var amd64 foran. Endret 20. april 2004 av OgnOmm Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Kan jo regne litt på det.. En xp3000+ (tisvarer uofisiellt intel 3ghz) opererer på ca 2,0Ghz.. Da kan vi si at ratioen er 3/2, kan vi gange 2.9 med 3/2, og få 4,35Ghz.. OBS! Dette blir ikke helt riktig, for ratioen er litt annerledes på k8 og alt det derre, men det gir en lite pekepinn. Dette er ganske feil, en xp 3000 + er dårligere enn en 2,8Ghz 800FSB Tror ikke dette er heeelt riktig.. En XP3000+ er ca like bra som en P4 3GHz 533. Men den er nok bedre en en P4 2.8 GHz 800. EDIT: Eller i hvert fall på lik linje. Endret 20. april 2004 av Cloud Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde vært interesant å se samme testen med GeForce 6800 kortet. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 til spill og lignende er a64 3000+ like rask eller raskere enn en p4 3.2Ghz men de har hver sine sterke sider. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jaja THG er noen artige skruer. Når de først skulle kjøle en P4 kryogenisk så valgte de en som ikke lar seg klokke ekstremt. Cache på P4EE setter en effektiv stopper for det. Ellers har de forskjellig RAM timing på P4 og FX. (dårligere for FX) kommer vel noen å syter for det også. Men ærlig talt skulle de først klokke ekstremt så kunne de vel valgt P4E eller P4C. En ulåst P4E (ES) på Gigabyte GA-8KNXP med samme kjøling. Da snakker vi om 5-6GHz? Lenke til kommentar
marcen Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hah... Det er jo en fyr som har en PC som kjører stabilt på 5008.8MHz Endret 20. april 2004 av marcen Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jaja THG er noen artige skruer. Når de først skulle kjøle en P4 kryogenisk så valgte de en som ikke lar seg klokke ekstremt. Cache på P4EE setter en effektiv stopper for det. Ellers har de forskjellig RAM timing på P4 og FX. (dårligere for FX) kommer vel noen å syter for det også. Men ærlig talt skulle de først klokke ekstremt så kunne de vel valgt P4E eller P4C. En ulåst P4E (ES) på Gigabyte GA-8KNXP med samme kjøling. Da snakker vi om 5-6GHz? Hehe. Så leit da at en prescott 5 ghz nesten kneler for en Emergency Editon på 4 ghz. Men fra spøk: En prescott klokker ikke så sinsykt, selv på en mach 2. Har sett macci ha en på 5 ghz med fase føling, med andre ord dobbelt så mange blå grader. Tviler på at de ville fått den serlig mye høyere enn 4,2-4,4 og da måtte de kjølt mofetsene spesielt godt. En Pentium C kunne de godt ha brukt, men jeg tviler på at de ville fått den høyt nok til å slå EEen. Synes det var en fin test fra tom sin side, ikke så pro intel som vanlig, selv om minnebrikkene var forskjellig, men det måtte de jo være... Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hehe. Så leit da at en prescott 5 ghz nesten kneler for en Emergency Editon på 4 ghz. Tar gjerne imot link til den testen. Lyst tl å se det. Ikke det at jeg ikke tror deg. Det er mulig å finne benchmarks hvor P4E griser FX... og det er mulig å finne benchmarks hvor XP griser EE... sier lite Endret 20. april 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hehe. Så leit da at en prescott 5 ghz nesten kneler for en Emergency Editon på 4 ghz. Tar gjerne imot link til den testen. Lyst tl å se det. Ikke det at jeg ikke tror deg. Det er mulig å finne benchmarks hvor P4E griser FX... og det er mulig å finne benchmarks hvor XP griser EE... sier lite Hvis du leser hele posten min og ikke bare første linja så ser du at jeg definerer det som en spøk. Men er faktisk ikke så sikker egentlig, hadde vært morsomt å sett, men jeg har desverre ingen benchmarks. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hehe. Så leit da at en prescott 5 ghz nesten kneler for en Emergency Editon på 4 ghz. Tar gjerne imot link til den testen. Lyst tl å se det. Ikke det at jeg ikke tror deg. Det er mulig å finne benchmarks hvor P4E griser FX... og det er mulig å finne benchmarks hvor XP griser EE... sier lite mhm. det er det sikkert, men det er sikkert tester der FX griser P4E også de er bra på hvert sitt område. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hehe. Så leit da at en prescott 5 ghz nesten kneler for en Emergency Editon på 4 ghz. Tar gjerne imot link til den testen. Lyst tl å se det. Ikke det at jeg ikke tror deg. Det er mulig å finne benchmarks hvor P4E griser FX... og det er mulig å finne benchmarks hvor XP griser EE... sier lite Hvis du leser hele posten min og ikke bare første linja så ser du at jeg definerer det som en spøk. Men er faktisk ikke så sikker egentlig, hadde vært morsomt å sett, men jeg har desverre ingen benchmarks. Så bare ikke poenget. P4E ser ut til å yte likt med NW ved 3.6GHz i de fleste benchmarks. Da bør den ha tatt igjen den ofte marginalt bedre Galatin ved 4 GHz og med 1 GHz eller så forsprang ville den ikke knelt for noe. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Hva er det den "griser" med da, goop? Seriøst, jeg fatter ikke helt poenget med slik ekstrem-overklokking. De sier selvsagt alltid at det er helt stabilt, men jeg har ennå ikke truffet på noen som overklokker så vanvittig som også bruker maskinen sin til noe fornuftig... Litt overraskende at en standard klokket Athlon 64 FX-53 holdt så bra følge med en P4EE overklokket til 4GHz, spesielt tatt i betraktning at testen var foretatt av THG Endret 21. april 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå