M-bite Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Mye vettugt i det Tjohei skriver, men sammenligner du K700 med 6230 ser men lett at større skjerm ikke nødvendigvis gir større telefon. Spørsmålet blir kanskje om man liker SE og gidder å vente... NOKIA 6230 Høyde 10.3 cm Bredde 4.7 cm Tykkelse 2 cm Vekt 97 gram Display, bredde 128 piksler Display, høyde 128 piksler Display, fargedybde 65536 farger SONYERICSSON K700 Høyde 9.9 cm Bredde 4.4 cm Tykkelse 2.0 cm Vekt 93 gram Display, bredde 176 piksler Display, høyde 220 piksler Display, fargedybde 65536 farger Endret 23. april 2004 av M-bite Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 @M-bite: Husk at i denne sammenhengen kan man ikke bestemme størrelsen på skjermen med antall pixler den viser. Den må måles i millimeter (eller.no), men jeg klarer ikke å finne det noen steder. Any1? Men for all del, skjermen på K700 er større enn skjermen til 6230, men det har gått ut over f.eks. tastaturet, som er lettere å skrive med på 6230 enn på K700 (synes jeg). Se på P900, hvor du kan ta vekk det klapptastaturet, og da får du en kjempeskjerm, men ikke tastatur. Det er igjen et spørsmål om personlige preferanser. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Her er en sammenlikning mellom de to, respektløst snitcha fra mobile-review.com. Men jeg mistenker bildene for å være litt strukket eller no. Hvis man ser på dimensjonene du oppgir, M-bite, og sammenlikner med antall pixler i høyden og bredden på telefonene, så blir ikke forholdet helt riktig. Men det gir ihvertfall et relativt godt inntrykk av skjermene. K700 sin er bittelittegrann breiere og noe høyere, og resultatet er at knappene blir trykt noe sammen. Men Nokia kunne hatt plass til en litt større skjerm, men da måtte de vel ha oppdatert grensesnittet også, og det er de vel ikke interessert i... Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ja jeg tror nok bildene er noe fordreid, men Tjohei har selvsagt rett i at knappene på SE'n er betydelig mindre. Kan hende skjermvalget er, som T sier, betinget av grensesnittet. Men jeg er ikke helt enig i at skjermstørrelsen ikke kan måles i pixler (eller misforstod jeg). Høyere oppsløsning gir en bedre skjerm, etter min mening. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Men jeg er ikke helt enig i at skjermstørrelsen ikke kan måles i pixler (eller misforstod jeg). Høyere oppsløsning gir en bedre skjerm, etter min mening. Denne gangen snakket vi om fysisk størrelse, og om den gjorde at telefonen ble større. Da er det jo likegyldig hvor mange pixler det er på skjermen. Var bare det jeg mente. Og jeg er jo enig i at høyere oppløsning gir bedre skjerm. Men det gir ikke automatisk bedre grensesnitt. For eksempel som mobile-review sier: The screen has resolution of 176x220 pixels, which allows displaying up to 7 text lines and up to 3 text lines reserved for service needs. La oss si at teknologien gjorde et lite kvantesprang, og K700 kom med 352x440 oppløsning, men med like stor (fysisk) skjerm. Ville det gjøre at SE lagde grensesnittet med 14 linjer text? Håper virkelig ikke det, for jeg vil ikke bruke lupe når jeg leser tekstmeldinger! Poenget mitt er bare at oppløsning alene ikke gir bedre grensesnitt. Da må man også gå opp i skjermstørrelse (eller omorganisere informasjonen, selvfølgelig). Skjermen på S65 er større enn K700, men har lavere oppløsning. Likevel har S65 muligheten for å få inn mer informasjon på sin skjerm enn på K700, men grensesnittet til K700 vil se penere ut, for du kan ikke se noen firkanter og sånt. For å relatere dette tilbake til topic, så syns jeg det er her 6230 feiler. Skjermen er fysisk for liten, som fører til at grensesnittet (for meg) blir for uoversiktelig og dårlig organisert. Igjen, dette er min personlige mening, og de som ikke har problemer med det, ser fordelen i at mindre skjerm gir mindre strømforbruk og mulighet for mindre telefon, og i 6230's tilfelle, bedre taster. Endret 23. april 2004 av Tjohei Lenke til kommentar
Svein Erik Farstad Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er sant at 6230 har liten skjerm og ikke har symbian... Men den har mp3 og radio m.m og koster ikke no sæli mye... Kjøp den! Det skal jeg i mårra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå