Silent Copper Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hei dere!.. dere lurer vel kanskje på hvf jeg sitter her me en 667mhz celeron..men men,,ja det er den gamle pc'n til foreldra mine...har min nede i kjelleren.. ja og jeg liker å sitte å gjøre litt lekser på den data'n her isteden for nedi kjellern... (ikke internett eller skriver,, og har ikke nettverk så får ikke delt skriveren hel) Og denna gamle hp'n bråker grusomt,,pc'n min nede bråker den og,,men det er mere som en bass...hp'n er en fæl fiolin som skriker..hater den lyden... så er det noen som vet om en ribbe uten noen vifte som jeg kan invetere i,, for å få slutt på bråket.. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har du noen gammle 370 ribber ligende kan du jo sette på en slik en. Men HUSK. Den må kunne takle tempen uten vifte. Det vil si at den må være ganske stor. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Vet nå ikke helt om den kan kjøre med bare kjøleribbe. En underclocka 2ghz++ celeron kunna nok ha klart seg med det, men denne utvikler nok en del varme. Du kan jo heller bare kjøpe ny vifte, lover deg at du vil merke forskjell. Dessuten er svære kjøleribber DYRE. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Mine 2 stk. Celeron 466 kjører nesten (!) uten vifte, men de har ganske saftige kjøleribber på seg da. Klarer meg med en 'bris' fra en 80mm kabinettvifte som skaper litt sirkulasjon over kjøleribbene. Du får forsøke! Det verste (?) som kan skje er at maskinen blåskjermer/henger. Kommer jo også litt an på om maskinen stort sett står og idler (les: server) - eller om maskinen brukes aktivt! timtowtdi Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvis du har en loddebolt og noen motstander, kan du jo lage deg et par vifter som roterer meget meget sakte. Har selv gjort det med en Pentium 3 500Mhz... limte to 50mm vifter ved siden av hverandre, satt på noen motstander som senka turtallet så lavt at du ikke kunne høre viftene om du la øret neppå... Og vips; silent PC ;-) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hei dere!.. dere lurer vel kanskje på hvf jeg sitter her me en 667mhz celeron..men men,,ja det er den gamle pc'n til foreldra mine...har min nede i kjelleren.. ja og jeg liker å sitte å gjøre litt lekser på den data'n her isteden for nedi kjellern... (ikke internett eller skriver,, og har ikke nettverk så får ikke delt skriveren hel)Og denna gamle hp'n bråker grusomt,,pc'n min nede bråker den og,,men det er mere som en bass...hp'n er en fæl fiolin som skriker..hater den lyden... så er det noen som vet om en ribbe uten noen vifte som jeg kan invetere i,, for å få slutt på bråket.. Vet du hva tempen ligger på nå da, med vifte? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det skal gå fint. Jeg kjørte en Duron 850@1000 kun med ribbe! Og den er nok varmere enn din cpu. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det funker bra å kjøre den uten vifte. Se bare på en Celeron 466. De er montert med bare ribbe. Å siden en 1000 AMD klarer det bra, så burde også denne klare det bra. Bare å fårsøke vetu Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Min Willamette 1.6 har bare en kjøleribbe, men en kabinettvife er rettet mot den da Endret 21. april 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Min gamle Pentium 3 450Mhz ville ikke gå uten vifte særlig lenge. Og jeg hadde ikke engang kabinettdekselet på. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Min P3 450Mhz, kjører uten noen vifter, kun med kjøleribbe. Har funket supert i 5år nå, det er en Compaq. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Min P3 800/133 (samme arkitektur som din Celeron) kjører med bare ribbe, har ingen kabinett vifter - no nothing, fullstendig vifteløs maskin. Vil tippe du og greier det dersom kassa di er pass godt ventilert og du har en relativt ok ribbe. Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 tror nok ribba suger ballestein... men hvis jeg prøver..kan jeg risikere at pc'n kræsjer og cpu'n blir ødelagt...ikke det at det er store tap't men muttra vil nok kreve at jeg kjøper en ny cpu da...og det vil jeg nødig... kan jo kjøpe en stille kabinetts vifte og montere den ca over den lille ribba og cpu'n...den bråker jo ikke mye...men har kjempe lyst til at det ikke skal bråke noe da...får prøve meg litt frem......eller? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 men hvis jeg prøver..kan jeg risikere at pc'n kræsjer og cpu'n blir ødelagt Du kan risikera at pc'en kræsje, men du klare ikkje å ødelegga cpu'en. Dette er ein stor fordel med intel framfor amd. (Husk den første thg-videoen). Har sjøl herja ganske mykje med ein p3 800e. Uansett kor varm eg får den til å bli, så starte den igjen når den (og ribba) får kjølt seg ned igjen. Prøv uten vifta, kræsje den då så prøv med kabinettvifte eller motstand på den vifta du har nå. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 ville nok ha brukt vifte ja. nye er jo ikke så dyre Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) For en så svak prosessor er det jo ikke noe problem å kjøpe en vifte som holder kjeft..............Eventuelt kjope en vifte til 150 kr og en liten viftestyring til 39 kr så setter du den på minimal hastighet. Jeg garanterer lydløshet Viftestyring Digital Impuls Endret 25. april 2004 av jimmyhat66 Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Min P3 450MHz ble levert vifteløs fra dell. Er dette normalt? Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Min P3 450MHz ble levert vifteløs fra dell. Er dette normalt? I alle fall nyere dell har vel en slags trakt som leder lufta fra ei stor og stillegående kabinett vifte ned til kjøleribba på cpuen Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 har det samme på min dell pentium 4 1.7ghz.. null vifte, bare ei svær kjøleribbe og en trakt som leder luft fra kabinettvifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå