Chevelle Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 7 sider med innlegg og ikke ett ord om Gary Moore med Parisienne Walkways og Still Got The Blues. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 7 sider med innlegg og ikke ett ord om Gary Moore med Parisienne Walkways og Still Got The Blues. Rein forglemmelse fra min side... Still Got The Blues er helt konge! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 7 sider med innlegg og ikke ett ord om Gary Moore med Parisienne Walkways og Still Got The Blues. Da har du ikke lest nøye nok. Jeg nevnte Parisienne Walkways på side 2 i denne tråden. mvh Pantera Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Begynner nesten å grine hver gang jeg hører soloen på Stairway To Heaven Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Led Zeppelin - Since I've been loving you, ståpels! Det var min replikk! Hele denne låta er et eneste stort stykke gitarkunst! Spesiellt versjonen fra How The West Was Won (live-plate) er STRÅLENDE. Feil. Min replikk! Since I've been loving you er Led's beste, og utgjør stor fare for koldbrann i ryggtavla! Var en her som nevnte Audioslave - Like a Stone, kan man bli mer enig?? Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Dream Theater - Change of season (Live) TOTO Gitaristen : Steve Lukeather har utrolig mye bra, Helst noen av live soloene hans.. Den i "Better World" er en av dem Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Enig i mange av de tidligere, spesielt Metallica - Unforgiven og Santana - Smooth. Kan også nevne: Chris Rea - The Road To Hell, seriøst digg cruise-låt med fin solo Mana feat. Santana - Corazon Espinado (synes den ligner endel på Smooth da men). John Lee Hooker - The Healer. Utrolig digg gitar, vill gåsehud. Santana på sitt beste i denne låta... Scorpions - Coast To Coast (fra World Wide Live albumet) Scorpions - Rock You Like A Hurricane Endret 20. juli 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Mana feat. Santana - Corazon Espinado (selv om dette er en annen utg. av Smooth bare). Du kan ikke beskrive musikken slik! Corazon Espinado og Smooth er to vidt forskjellige sanger. Men at de fenger, det gjør de til de grader. Hvis du liker Santana bør du sjekke ut den nyeste cd'en hans, Shaman, den er minst like bra som Supernatural og flommer over av herlige gitarsoloer. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Okey, muligens litt drøyt å si det er en annen utgave, men synes de to ligner ganske mye på hverandre. Mye bra med Santana hvertfall! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 guitar soloen i metallica - one og guitar soloen i slutten av queen -bohemian rhapsody Hva med Metallica og "Cunning Stunts" for de av oss som har hørt den? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 guitar soloen i metallica - one og guitar soloen i slutten av queen -bohemian rhapsody Hva med Metallica og "Cunning Stunts" for de av oss som har hørt den? Cunning Stunts er en Live-DVD med mange forskjellige gitarsoloer i. Hvis du tenker paa Kirks improvisasjon, saa liker i alle fall ikke jeg den noe saerlig godt. Men mest sansynlig er det vel at du har blitt lurt trill rundt av Kazaa, DC++ eller noe i den duren. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 vet ikke hvor vidt bra den er teknisk men eg synes gitarsoloen i Cranberries - Zombie er fin eg Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Pink Floyd - Comfortably Numb Lenke til kommentar
GTS Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hva med Metallica og "Cunning Stunts" for de av oss som har hørt den? OK...så det er sagt en gang for alle; Kirk Hammett kan ikke spille gitar. Kirker'n er null følelse og hadde det ikke vært for Joe Satriani hadde ikke Kirk vært gitarist i det hele tatt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) *HOST* fanboy *HARK* Endret 25. juli 2004 av HalTan Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hva med Metallica og "Cunning Stunts" for de av oss som har hørt den? OK...så det er sagt en gang for alle; Kirk Hammett kan ikke spille gitar. Kirker'n er null følelse og hadde det ikke vært for Joe Satriani hadde ikke Kirk vært gitarist i det hele tatt. Kan ikke være mer enig.. kirk hemmet er helt udugelig! Han var flinkere på sine yngre dager.. men det virker som han har tapt seg noe sykt! Syns han rett og slett spiller råttent! Her har dere skikkelige gittarister jenter! *Steve Lukather *John Petrucci *Steve Vai *Van Halen *Yngwie Malmsteen *Joe Satriani Kunne sikkert ramset opp flere men.. orker ikke nå *trøtt* ! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 *HOST* fanboy *HARK* GTS? Er heilt enig med han på den der. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Jeg må innrømme at jeg er nokså ganske veldig lei av gitarnerder som egentlig ikke mener stort annet enn at Steve Vai er gud, og at John Petrucci er hans høyre hånd. Kirk Hammet spiller da musikk som står glimrende til Metallica. Musikken funker bra, rett og slett. Eller for å si det sånn: Vai, Malmsteen, og resten av G3-armadaen er alle gode gitarister, men musikken som virkelig treffer meg, treffer meg fordi den er sammensatt, god og spennende, ikke fordi fyren som trakterer gitaren er kjapp, flink med wanker'n, eller regnes som verdens beste gitarist. Endret 25. juli 2004 av HalTan Lenke til kommentar
klo Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Alt går på feeling og smak, ingen bør bry seg om hvem som er tenkisk best. Selv om Joe Satriani, Steve Vai samt andre er utrolig teknisk gode, så liker jeg mye av musikken pga. de spiller med sjel og feel. Mens mye av det kan bli gitar-ronk og ikke fult noe jeg liker. Og verdens beste gitarist går ikke an å regne ut. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Nettopp, det er en personlig oppfatning. Akkurat nå er en fyr ved navn Omar Rodriguez-Lopez verdens beste gitarist for meg, uansett hvor teknisk god eller dårlig [fyll inn gitarnerd] måtte mene han er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå