Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Led Zeppelin - Since I've been loving you, ståpels!

Det var min replikk! :) Hele denne låta er et eneste stort stykke gitarkunst! Spesiellt versjonen fra How The West Was Won (live-plate) er STRÅLENDE.

:woot:

Feil. Min replikk! Since I've been loving you er Led's beste, og utgjør stor fare for koldbrann i ryggtavla!

Var en her som nevnte Audioslave - Like a Stone, kan man bli mer enig?? :cool:

Lenke til kommentar

Enig i mange av de tidligere, spesielt Metallica - Unforgiven og Santana - Smooth.

Kan også nevne:

Chris Rea - The Road To Hell, seriøst digg cruise-låt med fin solo

Mana feat. Santana - Corazon Espinado (synes den ligner endel på Smooth da men).

John Lee Hooker - The Healer. Utrolig digg gitar, vill gåsehud. Santana på sitt beste i denne låta...

Scorpions - Coast To Coast (fra World Wide Live albumet)

Scorpions - Rock You Like A Hurricane

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Mana feat. Santana - Corazon Espinado (selv om dette er en annen utg. av Smooth bare).

Du kan ikke beskrive musikken slik! Corazon Espinado og Smooth er to vidt forskjellige sanger. Men at de fenger, det gjør de til de grader. Hvis du liker Santana bør du sjekke ut den nyeste cd'en hans, Shaman, den er minst like bra som Supernatural og flommer over av herlige gitarsoloer.

Lenke til kommentar
guitar soloen i metallica - one

og guitar soloen i slutten av queen -bohemian rhapsody

Hva med Metallica og "Cunning Stunts" for de av oss som har hørt den?

Cunning Stunts er en Live-DVD med mange

forskjellige gitarsoloer i. Hvis du tenker paa Kirks

improvisasjon, saa liker i alle fall ikke jeg den noe

saerlig godt.

Men mest sansynlig er det vel at du har blitt lurt trill

rundt av Kazaa, DC++ eller noe i den duren. :)

Lenke til kommentar

OK...så det er sagt en gang for alle; Kirk Hammett kan ikke spille gitar.

Kirker'n er null følelse og hadde det ikke vært for Joe Satriani hadde ikke Kirk vært gitarist i det hele tatt. ;)

Lenke til kommentar

OK...så det er sagt en gang for alle; Kirk Hammett kan ikke spille gitar.

Kirker'n er null følelse og hadde det ikke vært for Joe Satriani hadde ikke Kirk vært gitarist i det hele tatt. ;)

Kan ikke være mer enig.. kirk hemmet er helt udugelig!

Han var flinkere på sine yngre dager.. men det virker som han har tapt seg noe sykt! Syns han rett og slett spiller råttent!

Her har dere skikkelige gittarister jenter!

*Steve Lukather

*John Petrucci

*Steve Vai

*Van Halen

*Yngwie Malmsteen

*Joe Satriani

Kunne sikkert ramset opp flere men.. orker ikke nå *trøtt* ! :p

Lenke til kommentar

:roll:

Jeg må innrømme at jeg er nokså ganske veldig lei av gitarnerder som egentlig ikke mener stort annet enn at Steve Vai er gud, og at John Petrucci er hans høyre hånd. Kirk Hammet spiller da musikk som står glimrende til Metallica. Musikken funker bra, rett og slett.

Eller for å si det sånn: Vai, Malmsteen, og resten av G3-armadaen er alle gode gitarister, men musikken som virkelig treffer meg, treffer meg fordi den er sammensatt, god og spennende, ikke fordi fyren som trakterer gitaren er kjapp, flink med wanker'n, eller regnes som verdens beste gitarist.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Alt går på feeling og smak, ingen bør bry seg om hvem som er tenkisk best. Selv om Joe Satriani, Steve Vai samt andre er utrolig teknisk gode, så liker jeg mye av musikken pga. de spiller med sjel og feel. Mens mye av det kan bli gitar-ronk og ikke fult noe jeg liker. Og verdens beste gitarist går ikke an å regne ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...