Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!

Anbefalte innlegg

Slipknot: "Vi er sinte og går med med masker og sier fuck you til alle" (eller noe i den duren)

De har et nøye planlagt image, og de er langt fra kule. Min mening men...

:thumbup:

Orker ikke å begynne den diskusjonen nå. De har laget 3 (4 om du tar med Mate, Feed, Kill, Repeat) skikkelig gode album, laget kanskje tidenes metal-DVD + at de er noe av de feteste du kan se live. Jeg trenger ikke mer enn det for å forgude de jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jimmy Page kunne spille enorme soloer, men de ble som regel veldig forenklet og forkortet på studioplatene i forhold til Live.

Men Dazed and confused på "the song remains the same" (live plate/video/dvd) får man et bra eksempel på hva han var god for

Jimi Hendrix Voodo chile ble nevnt, der er jeg ganske enig, en av hans beste

Ellers bør man sjele til fusionistene mer enn rockerne hvis man skal høre imponerende bra guitarsoloer. Som Al di Meola, Alan Holdsworth, Larry Coryell osv.

Og Tommy Bolin spiller fantastisk på Billy Cobhams "spectrum" og på Alphonse Mouzons "mind transplant".

Han var også med i James Gang og Deep Purple i perioder, men hadde nok sin beste rockeperiode i Zephyr.

Den mest imponerende soloen jeg har hørt, er antagelig Max sune på Icebergs "La muerte" fra albumet Tutankhamon

Lenke til kommentar
Kirk Hammet på Metallicas Unforgiven (black album). Får gåsehud hver gang jeg hører den. Fantastisk gitarist :)

Humm, Kirk er ikke teknisk fantastisk, selv om han likefullt har laget noen utrolig fete soloer. One-soloen er _ikke_ et bra eksempel på det, det er jo bare litt tapping og sliding over båndene så er den ferdig. Jeg liker ikke den soloen i det hele tatt.

Ser du har Kirk som avatar. Fra han og Newsted's "kosespilling" på cunning stunts?

Hail Cunning Stunts. :love:

Lenke til kommentar

Nei, det er ikkje hjelp i når han ikkje klarer å spele det sikkelig tight og reint live. Enkelte ganger speler han fantastisk surt og upresist. Du er NØDT til å ha teknikken inne om du skal klare det skikkelig, og der har Kirk ein del å ta igjen.

Kirk er selfølgelig ein god gitarist, men å sei at han er fantastisk e å dra det litt langt.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikkje hjelp i når han ikkje klarer å spele det sikkelig tight og reint live. Enkelte ganger speler han fantastisk surt og upresist. Du er NØDT til å ha teknikken inne om du skal klare det skikkelig, og der har Kirk ein del å ta igjen.

Kirk er selfølgelig ein god gitarist, men å sei at han er fantastisk e å dra det litt langt.

Han spilte, såvidt jeg hørte, veldig bra under konserten i spektrum, selv om jeg synes James er bedre rytmegitarist. Han spilte uansett soloene kongebra på den konserten.

Men uansett... de fleste gitarister som har syyykt med teknikk og har øvd i årtier osv de lager _sjelden_ bra musikk. De blir ofte alt for opphengt i teknikken sin og bare runker i vei.

Si meg en gitarist som lager like kule soloer som Kirk og som i tillegg er mye bedre teknisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...