Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det råeste med Meshuggah er jo rytmebruken, ikke akkurat 4/4 det går mest i der. :)

Helt enig, Meshuggah er råe på rytmeskifter og bruk av skeive rytmer. Min yndling med M. er Stengah....

 

Erotomania med Dream Theater (som en har nevnt).

 

Joe Satriani - Why (nr. 8 på "the extremist") er etter min mening GENIAL ... *gåsehud*

 

Snakker vi gitar(soloer) kan vi ikke komme utenom Michael Romeo i Symphony X når han fyrer opp "Of Sins and Shadows" eller "Sea of Lies".

EDIT:

 

Jeg holdt nesten på å glemme:

Steve Morse - Stressfest ---> Den må høres !

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Norther - Final Countdown er mye råere.. Black metal cover..

 

Tviler på at soloen er bedre enn orginalen. John Norum spiller nok fletta av de fleste BM-gitarister.....

 

 

mvh

Pantera

Altså.. Det er mange BM gitarister som sitter og ruger på meir enn det dei får utspel for i balck-metallen.

Lenke til kommentar
Hmm....sitter å hører på Norther akkurat nå. Låta 'Day Of Redemption'. Vil ikke kalle det black metal akkurat......ligner på In Flames i grunn....bra musikk. Så kanskje jeg skal trekke tilbake det jeg sa om gitaristen.

 

Er Norther et svensk band?

 

 

mvh

Pantera

Norther går under sjangeren: "Tivoli-metal". Du tar et trommesett, en bassist, en vokalist, 3 synthister og 8 gitarer..... forresten, legg til 2 gitarerer til. Så setter du alle sammen opp på en karusell som går i hundre-og-skitfart så ber du de spille raskere enn den tidligere nevnte karusellen.

 

Jeg kan ikke noe for det, jeg elsker den sjangeren. Norther, Children of Bodom m.m har levert sinnsykt mye fet musikk. Om dere vil høre om Northergitaristen har noe inne: Hør på "Darkest Time". Et par minutter inne i den sangen voldtar han gitaren sin noe voldsomt! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...