Ed Hunter Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Iron Maiden - Brave New World Hot damn! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Dette er vel den beste gitarsoloen! Digger harmonicsa på starten http://video.google.com/videoplay?docid=37...325733&q=jerryc Endret 18. juni 2006 av Hawkon__ Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Og på den annen side var ikke Jimi Hendrix en særlig flink gitarist... Men han var kreativ og hadde feelig. 3231873[/snapback] Er ikke kreativitet og feeling en del av det å være en flink gitarist? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Pink Floyd - Time Pink Floyd - Money Pink Floyd - Comfortably Numb Pink Floyd - Sorrow Dire Straits - Sultans Of Swing Dire Straits - Money For Nothing Wishbone Ash - F.U.B.B. Jimi Hendrix - Voodoo Chile Jimi Hendrix - Purple Haze Frank Zappa - Muffin Man Frank Zappa - I'm The Slime B.B. King & Eric Clapton - Hold On, I'm Coming Endret 18. juni 2006 av Vågebu Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Judas Priest - Run of the Mill Judas Priest - Beyond the Realms of Death Og mye mer som allerede er nevnt i tråden. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Det meste som Metallica laget på 80-tallet. 6327671[/snapback] No skal eg ikkje vere veldig kritisk til din musikksmak eller noko sånt, men eg synest det der blir eit litt tomt utsagn. Det meste Metallica laga på 80-tallet av gitarsoloar synest eg er veldig likt alt sammen. Blir liksom dei samme lydane i den samme rekkefølga oppatt og oppatt gjennom heile albuma. Lite fantasirikt, lite musikalsk og i lengda veldig kjedelig. For all del - eg likar Metallica godt, og høyrer mykje på dei, men akkurat det utsagnet ditt likte eg ikkje. My five cents Må si meg enig der, til en viss grad. Selv om det skal legges til at ikke alle låtene deres har like ensformige soloer. Se på Orion f.eks, for godt eksempel på soloer som tilfører låta en ny dimensjon. Dyers Eve, Leper Messiah, Disposable Heroes og TLITD er også gode forslag. Men ellers er jeg ganske enig, mye er kjedelig og repetitivt... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) John Butler - Ocean.... Endret 18. juni 2006 av MyBigMouth Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Dire Straits - Sultans Of Swing....! Ikke av de villeste, men bare elsker den! Det er så utrolige DIGG å høre på!! aaah! GåsshøDD! Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Mange av de soloene jeg liker er ikke alt for avanserte, men den følelelsen de gir er bare helt fantastisk: Ingenting - Liden Metallica - Nothing else matters Turboneger - Age of pamparius Pantera - Floods Pink Floyd - High Hopes Motörhead (med Slash og Ozzy) - I ain't no nice guy Kreator - When the sun burns red Jimi Hendrix - All along the watchtower Dimmu Borgir - Mourning Palace Aerosmith - Dream on Gary Moore - Still got the blues Derek and the Dominos - Layla Et knippe gode soloer etter min mening Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Alt fra Michael Romeo er konge. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) entersandman soloen (av metallica) , er rå... liker ikkje metallica, men denne soloen tar av, liker også veldig godt soloen, på satellites and astronouts (av in flames) og artifact of the black rain av in flames.. EDIT: pink floyd - high hopes ( er OK) Endret 7. juli 2006 av xersess Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Dire Straits - Sultans Of Swing....! Ikke av de villeste, men bare elsker den! Det er så utrolige DIGG å høre på!! aaah! GåsshøDD! 6331972[/snapback] Må faktisk si meg enig der, den er sykt flott Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Metallica - The Unforgiven og Dream Theater - As I Am er mine favoritter. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Mykje bra i Orion av Metallica. Sitter å hører på no, genial kreasjon. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg håper ikke dere har glemt å nevne Van halen - Eruption! Helt klart en av de beste soloene! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Jeg liker godt soloen i Stairway to heaven.. Soloen til Ronni Lè Tekrø i "Seaven Seas" er også bra EDIT: Soloen i While My Guitar Gently Weeps er fin! Endret 24. juni 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Lauk Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Iron Maiden - Brave New World og Dream Theater - Hollow Years (på Live At Budokan-albumet, der har John Petrucci lagt på et par helt geniale soloer, en i starten og en nesten helt til slutt. Den gir gåsehud så det holder...) Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Led Zeppelin - Stairway to Heaven Ingen over, ingen med siden, mange under Lenke til kommentar
paganist Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) hmm er så mange bra soloer.. men mine favoritter: Nesten alt av Michael Romeo Nesten alt av John Petrucci Zeppelin - Stairway to heaven Van halen - soloen på right here right now dvdn Van halen - Eruption Pagans mind (jørn viggo) - solone i Through Osiris' Eyes og Entrance Stargate Illusion (robin ognedal) - The face of fairness og levithian soloene er fete:D men som sagt; er så syktr mange bra soloer.. Endret 31. juli 2006 av paganist Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Pink Floyd - Time Pink Floyd - Money Gilmour har stålkontroll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå