andesam Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hva folk syntes er en bra solo er jo helt (nesten) opp til den enkelte. Man kan ikke forklare andre hva de "skal" like, blir for dumt. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 En av verdens feteste gitarsolo er Snah sin på 'Flick of the wrist' på Starmelt EP av Motorpsycho... Dette er den råeste og mest sjælfulle solo som er gjort etter at Jimi Hendrixs naturlig nok måtte legge gitaren på hylla. Jimi var kongen. Han har de feteste solo'ene gjennom tidende.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Dream Theater er dritkjedelig og mekanisk. tja.... noe av det er kanskje litt kjedelig... men ikke Scences from a Memory og Train of Thought ihvertfall.. Meshuaggah er forøvrig veldig mekanisk, men det er likevel rått... EDIT: Glemte noen ord Endret 3. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg synes Train of Thought er det mest mekaniske de har gitt ut. Men det har seg nå slik at jeg digger det. Scenes From a Memory og Awake synes jeg ikke kan kalles mekaniske i det hele tatt. Dog er sikkert HalTan av en annen oppfatning. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvem sa at Hendrix ikke var særlig flink? Herre.. Hendrix var og ER er gud i all framtid! Husk at dette var 60-tallet og på den tiden fantes det ikke G3 og spillestilene var HELT annerledes! Og Hendrix kunne få det til å høres ut som om det var 6 stykker som spilte gitar samtidig! Det er ikke dårlig det! Og når han var liten brukte han gitaren sin og etterlignet tegneserie-lyder og generelt lyder han hørte. F.eks på Woodstock spilte han en melodi på vanlig måte OG basslinja med TOMMELEN! Dessuten var han hippie og syko god uansett! Har forresten hørt Dream Thearte live og det har ikke noe med studio-innspillingene at jeg ikke liker DT. De ER faktisk FOR gode uansett. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Helt enig! Morse er skikkelig god, men har mangler den sjarmen Blackmore hadde. Hehe ja. Trenger jeg nevne mer enn: Deep Purple Line in Japan - Smoke on the Water? hehe Artig å se liveopptak med særingen Blackmore. Plutselig blir han borte bak en høyttaler, uten å slutte å spille gitar. Litt senere dukker han plutselig opp igjen. Blackmore er jo også perfeksjonist til tusen. Som når han stoppet hele bandet 3 ganger under starten av Smoke on the Water på en konsert, fordi han ikke var fornøyd med sin egen start Joda, Ritche Blackmore er vel tidenes beste gitarist, etter min mening. Men det er noe med den soloen til Morse som jeg nevnte tidligere. Akkurat den får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Det samme kan nesten sies om soloen hans i Oslo Spektrum tidligere, hvor han tilegnet soloen en død kamerat (tror jeg det var). Man kan jo også nevne soloen som gitaristen i Whitesnake (Marco Mendoza?) dro på deres konsert i Göteborg tidligere i år. Kan jo også nevne at dette var den beste konserten jeg noen gang har vært på. *positive frysninger* Endret 4. desember 2004 av AndyG Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Metallica - The Unforgiven,One,Master of puppets,Ride the lighting, Nothing else matters ++++ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Og på den annen side var ikke Jimi Hendrix en særlig flink gitarist... YEAH RIGHT. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Og på den annen side var ikke Jimi Hendrix en særlig flink gitarist... Men han var kreativ og hadde feelig. Hvis han er kreativ og har feeling. Samtidig som han klarer å "trollbinde" ufattelig mange tusen lyttere. Er han ikke da en flink gitarist? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis han er kreativ og har feeling. Samtidig som han klarer å "trollbinde" ufattelig mange tusen lyttere. Er han ikke da en flink gitarist? Det jeg mente var på det reint tekniske og sett i forhold til noen av dagens gitarister. Han var selvfølgelig forut for sin tid og ufattelig kreativ og beklager hvis jeg tråkket på noen tær Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Han var fremdeles, selv sett i dagens skala, en forbanna god gitarist. Også teknisk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Han var fremdeles, selv sett i dagens skala, en forbanna god gitarist. Også teknisk. Han var ikke like mye show-off og gitarrunker som de er i dag edit: Mitt første innlegg var uansett litt for å provosere, hadde vel en dårlig dag heh Endret 5. desember 2004 av SBS Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Han VAR jo faktisk showoff og gitarrunker til de grader. Men på den gode måten, kan man si. Showmann til tusen. Du er litt trengt opp i et hjørne. Endret 5. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
imastard Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 AC/DC - Jailbreak Utrolig mykje bra fra Angus og Malcom. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Han VAR jo faktisk showoff og gitarrnker til de grader. Men på den gode måten, kan man si. Showmann til tusen. Du er litt trengt opp i et hjørne. Han er ikke det jeg forbinder med gitarrunker, men men Gitarrunker er for min del nesten utelukkende negativt og det vil jeg ikke som om Jimi Hendrix, som jeg liker en del musikk av. Yngwie Malmsteen - veldig negativ og dårlig gitarrunk Europe - Gitarrunk på den positive og harry måten Uansett er det ikke så mye å diskutere da vi er mer uenige om begreper enn selve personen Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg syntes at soloen i phantom of the opera av Iron maiden er ytrolig vakker. Jimmi hendrix og led zeppelin må også sies å ha noen bra soloer. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Han VAR jo faktisk showoff og gitarrunker til de grader. Men på den gode måten, kan man si. Showmann til tusen. Du er litt trengt opp i et hjørne. Flott musiker det der. De litt tørre spillerne sier at Jimi ikke hadde respekt for instrumentet pga han ikke holdte det riktig, spilte med forskjellige andre ting enn fingrne osv. Lenke til kommentar
simeik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Dimmu borgir - Metal heart (Accept cover) DIGG!! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Dimmu borgir - Metal heart (Accept cover) DIGG!! Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 AC/DC - Jailbreak Utrolig mykje bra fra Angus og Malcom. Den er bra, men Angus kan jo MYE bedre. Se på Let There Be Rock på Stiff Upper Lip-DVD'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå