Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dream Theater er dritkjedelig og mekanisk.

tja.... noe av det er kanskje litt kjedelig... men ikke Scences from a Memory og Train of Thought ihvertfall..

Meshuaggah er forøvrig veldig mekanisk, men det er likevel rått... :D

 

EDIT: Glemte noen ord ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hvem sa at Hendrix ikke var særlig flink? Herre..

Hendrix var og ER er gud i all framtid!

Husk at dette var 60-tallet og på den tiden fantes det ikke G3 og spillestilene var HELT annerledes! Og Hendrix kunne få det til å høres ut som om det var 6 stykker som spilte gitar samtidig! Det er ikke dårlig det! Og når han var liten brukte han gitaren sin og etterlignet tegneserie-lyder og generelt lyder han hørte.

 

F.eks på Woodstock spilte han en melodi på vanlig måte OG basslinja med TOMMELEN!

Dessuten var han hippie og syko god uansett!

 

Har forresten hørt Dream Thearte live og det har ikke noe med studio-innspillingene at jeg ikke liker DT. De ER faktisk FOR gode uansett.

Lenke til kommentar
Helt enig! Morse er skikkelig god, men har mangler den sjarmen Blackmore hadde.

Hehe ja. Trenger jeg nevne mer enn: Deep Purple Line in Japan - Smoke on the Water? hehe

 

Artig å se liveopptak med særingen Blackmore. Plutselig blir han borte bak en høyttaler, uten å slutte å spille gitar. Litt senere dukker han plutselig opp igjen. Blackmore er jo også perfeksjonist til tusen. Som når han stoppet hele bandet 3 ganger under starten av Smoke on the Water på en konsert, fordi han ikke var fornøyd med sin egen start :p Joda, Ritche Blackmore er vel tidenes beste gitarist, etter min mening.

 

Men det er noe med den soloen til Morse som jeg nevnte tidligere. Akkurat den får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Det samme kan nesten sies om soloen hans i Oslo Spektrum tidligere, hvor han tilegnet soloen en død kamerat (tror jeg det var).

 

Man kan jo også nevne soloen som gitaristen i Whitesnake (Marco Mendoza?) dro på deres konsert i Göteborg tidligere i år. Kan jo også nevne at dette var den beste konserten jeg noen gang har vært på. *positive frysninger*

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Hvis han er kreativ og har feeling. Samtidig som han klarer å "trollbinde" ufattelig mange tusen lyttere. Er han ikke da en flink gitarist?

Det jeg mente var på det reint tekniske og sett i forhold til noen av dagens gitarister. Han var selvfølgelig forut for sin tid og ufattelig kreativ og beklager hvis jeg tråkket på noen tær ;)

Lenke til kommentar
Han VAR jo faktisk showoff og gitarrnker til de grader. Men på den gode måten, kan man si. Showmann til tusen.

 

Du er litt trengt opp i et hjørne. :p

Han er ikke det jeg forbinder med gitarrunker, men men :p

 

Gitarrunker er for min del nesten utelukkende negativt og det vil jeg ikke som om Jimi Hendrix, som jeg liker en del musikk av.

 

Yngwie Malmsteen - veldig negativ og dårlig gitarrunk

 

Europe - Gitarrunk på den positive og harry måten :p

 

Uansett er det ikke så mye å diskutere da vi er mer uenige om begreper enn selve personen ;)

Lenke til kommentar
Han VAR jo faktisk showoff og gitarrunker til de grader. Men på den gode måten, kan man si. Showmann til tusen.

 

Du er litt trengt opp i et hjørne. :p

Flott musiker det der.

De litt tørre spillerne sier at Jimi ikke hadde respekt for instrumentet pga han ikke holdte det riktig, spilte med forskjellige andre ting enn fingrne osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...