Papillon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kyle Gass i Tenacious D sitt riff I "Wonderboy" kort, men bra !! ...som alle andre sangene signert de gutta. Se også DVD-en deres! *Mektig latter* Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Metallica - Kirk Hammet - One *frysninger* Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 på one synes jeg faktisk de to første soloene er finest. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Noen frysningbringere: RHCP: I could have lied Ozzy(/Rhoads): Mr Crowley Hendrix: Little wing Europe: Final Countdown Pearl Jam - Alive Beatles(/Clapton): While my guitar gently weeps Black Sabbath: Paranoid Nightwish: Deep blue sea/Crimson tide Dumdum Boys: Stjernesludd Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Metallica - Nothing Else Matters er verken den beste eller vanskeligste gitarsoloen, men fy faen for en følelse det må være å stå og fremføre den på en scene, med meget høy lyd, rim i luften og et livlig publikum.. Det er min drøm.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) soloen i nothing else matters er jo omtrent det enkleste i hele sangen, men bra er den Den dagen jeg kan fremføre metal heart soloen er jeg glad. (kan nesten halv nå) *øve på metal heart soloen* Endret 2. desember 2004 av andesam Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Metallica - Kirk Hammet - One *frysninger* bam bam bam bam... bam bam bam.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Det finnes ingen tvil i mitt sinn: Dream Theater - Hollow Years fra "Live at Budokan". Ingen over, ingen ved siden! INGEN SLÅR METALLICA - ONE!!! .. *håpe at jeg ikke får % * Endret 2. desember 2004 av datating Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 One-soloen er jo kjedelig og mekanisk. Egentlig ikke veldig mye mer enn flashy. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg liker soloen på U2 - The Fly. Ikke teknisk veldig vanskelig, men den er jo genial.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Neil Young - Like a Hurricane ...nevnt? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 De soloene som er enkle å fremføre er oftest de som høres best ut. nothing else matters soloen fade to black introen for å ta noen eksempler. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 De soloene som er enkle å fremføre er oftest de som høres best ut. nothing else matters soloen fade to black introen for å ta noen eksempler. Enig med at Fade To Black intro-soloen er bra, men Nothing Else Matters soloen er jo ikke noe pen... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Neineinei... While My Guitar Gently Weeps av Beatles eller George Harrison om du vil! Soloen er egenlitg spilt av Eric Clapton men.. Dessuten KAN dere ikke nevne Metallica og Nightwish og sånt når det snakkes om DEN beste gitarsoloen! Da kan man ikke gå lenger enn slutten av 70-tallet da musikk virkelig VAR noe! Dessuten så er (var) den største gitarguden Jimi Hendrix! Og når han spilte Start And Stripes under Woodstock! Ahh. DET er kanskje den beste gitarsoloen noensinne! Den er kanskje ikke så rask og ikke så mye ronking som jeg vet mange av dere liker, men den har en mer politisk betydning enn meningsløs gitarronking. Må legge til at når Hendrix spilte den låta så imiterte han bombefly og granater og DET får man gudestatus av det! Så ikke kom her med Kirk Hammet og sånt vås! De er ikke ordentlig gitarister. De er bare folk som ble født i feil 10-år og som prøver å være like stor som sine forbilder. (Noe de ikke er) Noen gitarister er jo selvfølgelig gode, men ingen slår Hendrix uansett! Og argumenter for deres meninger! Ikke skriv "Metallice - one" med STOR skrift. Blir bare for teit. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det er ingen tvil. Da Deep Purple byttet ut Ritche Blackmore med Steve Morse holdt jeg meg fast i stolen. Men Steve Morse gjør en god jobb. Tidenes beste guitarsolo er vel fra Deep Purples konsert "Australia '99 . Total Abandon" hvor Steve Morse står alene på scenen i spot'en og spiller gitar som aldri før er gjort. Slenger den på tv'n med anlegget på fullt. Lite som slår den følelsen. Noen enige? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Helt enig! Morse er skikkelig god, men har mangler den sjarmen Blackmore hadde. Blackmore var røffere i spillestilen mens Morse spiller flytende nydelig uten en eneste feil. Det synes jeg egentlig ikke er så veldig bra fordi det får ikke den samme sjarmen. Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke er særlig Dream Theatre fan. Det blir på en måte FOR bra om du skjønner, Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke er særlig Dream Theatre fan. Skaff deg live plater da Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dream Theater er dritkjedelig og mekanisk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Og på den annen side var ikke Jimi Hendrix en særlig flink gitarist... Men han var kreativ og hadde feelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå