Lungemannen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, han er død, hvis ikke jeg blander noen navn da... jeg skal sjekke for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Jo han er død, han døde i fjor. Jeg leste noe om at han hadde fått pustevansker og noe slikt. huff, han ble bare 40 år gammel RIP Shawn Lane Endret 26. juli 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Vi har jo også her i Norge storheter som:Øystein Sunde Knut Reiersrud Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.) Marius Müller (RIP ) Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind) Euroboy (Turboneger) Satyr Wongraven (Satyricon) Du glemte disse: Ronni Tekrø Vidar Busk Tore Østby (Conception) Ole Walaunet (Deride & Grimfist) mvh Pantera Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Den siste gitarsoloen til Slash i "November Rain" er -fantastisk- bra! Og på musikkvideoen der han går opp på flygelet for å spille! Fyttikatta hvor tøft! hvilken er det? kommer ikke helt på i farten live? filnavn? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du glemte disse: Ronni Tekrø Vidar Busk Tore Østby (Conception) Ole Walaunet (Deride & Grimfist) Glemte ikke, ville bare slippe til noen andre. *host host* Jeg beklager på det dypeste. :| Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Sånne som han der skaper sånne som han her. :!: Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Si meg en gitarist som lager like kule soloer som Kirk og som i tillegg er mye bedre teknisk. Slash??? Anbefaler alle å høre gjennom "live era" platen til Guns N' Roses. Etterhvert som man venner seg til live versjonene skjønner man at det er er det fantastisk bra live-vrier. Når man tenker på tilstanden disse ble spilt inn i kan man ihvertfall ikke tvile på at disse karene har talentet i ryggmargen En annen ufattelig bra live prestasjon er Filnavn: Guns N' Roses - Fox Late Night Show '88 - I Used To Love Her - [www.sladdi.at].mpg Får den bare ikke ut av hodet. Axl's genialt særegne vokal og slash' gitarspilling. Endret 26. juli 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Si meg en gitarist som lager like kule soloer som Kirk og som i tillegg er mye bedre teknisk. Slash, Yngwie Malmsteen, Jani Liimatainen, Marius Müller, Jimi Hendrix, Steve Vai, Joe Satriani, Pat Metheny osv. Kirk har noen (en god del) _sinnsykt_ kule soloer. Men i de tidlige albumene hadde de en tendens til å bli fokusert stort sett rundt e-strengen, og det er ikke så moro med tanke på at resten av sangene de presterte på den sida er uovertruffen. I tillegg blir soloene uendelig kjedelig. På The Black Album tok han seg stort sett ett hakk høyere, selv om det også der finnes unntak, bl.a. Enter Sandman. Endret 26. juli 2004 av Purify Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Yngwie Malmsteen har noen bra gitar-soloer. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har rett og slett ikke sansen for Yngwie Malmsteen og synes Slash spiller litt for ensidig... men men... Hver sin smak. Og det er det det hele med gitarsoloer faller ned på; smak. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Opeth- A fair judgement.. Mot slutten av sangen Endret 26. juli 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 den i Stream of Consciousness med DreamTheater Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Akkurat nå er det Alan DeCarlos solo på "Trapped" fra dobbelalbumet Madura Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Den siste gitarsoloen til Slash i "November Rain" er -fantastisk- bra! Og på musikkvideoen der han går opp på flygelet for å spille! Fyttikatta hvor tøft! hvilken er det? kommer ikke helt på i farten live? filnavn? kan non hjelpe meg med denne nøtten? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Bare lær deg sangene til AC/DC så skal jeg love deg at du blir kongen på haugen ! iallefall hos meg ! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vi har jo også her i Norge storheter som: Øystein Sunde Knut Reiersrud Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.) Marius Müller (RIP ) Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind) Euroboy (Turboneger) Satyr Wongraven (Satyricon) Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde, (hvor kult er ikke det)etter det måtte jeg høre sunde, og han spiller sinnsykt bra, han er dum som ikke lager noe ordentlig istedenfor den humoren han lager, kan komme mye lengere da. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Steve Vai spiller rask, men soloene hans er noe sinnsykt kjedelige! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde Det er, ifølge både Mark Knopfler og Hr. Sunde, bare tull. Knopfler har visst aldri sagt dette. Men usansett, Øysten Sunde er sinnsykt god på gitar'n, ja. Fant forresten igjen noen av de gamle Extreme-cd'ene mine, bortgjemt og nedstøvet. Mye heftig gitarspill av Nuno Bettencourt! Det var vel forsåvidt den eneste grunnen til at jeg dengang gikk til innkjøp av platene. Bare synd at Nuno driver å kaster bort talentet sitt med den jalla-pop'en han driver med nå. mvh Pantera Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde Det er, ifølge både Mark Knopfler og Hr. Sunde, bare tull. Knopfler har visst aldri sagt dette. Men usansett, Øysten Sunde er sinnsykt god på gitar'n, ja. Fant forresten igjen noen av de gamle Extreme-cd'ene mine, bortgjemt og nedstøvet. Mye heftig gitarspill av Nuno Bettencourt! Det var vel forsåvidt den eneste grunnen til at jeg dengang gikk til innkjøp av platene. Bare synd at Nuno driver å kaster bort talentet sitt med den jalla-pop'en han driver med nå. mvh Pantera jeg vet ikke, var ikke en 100% sikker kilde jeg fikk det fra heller så, Knopfler er jo sinnsykt god da, og sies og være den enste, i så fall den beste til å spille "komplisert" mens han synger. Selv vil jeg si at Dave murray er verdens beste men er det i alle fall sant at Sunde ble sendt til gitar lærer nede i Italia, men ble sendt tilbake fordi han var bedre en læreren? Endret 3. august 2004 av skate4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå