Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!


Anbefalte innlegg

Den mest teknisk soloen er ikke nødvendigvis den beste.

Selfølgelig er dette helt korrekt. Har jo skrevet det samme uttallige ganger nå..jiiz :roll:

 

 

Regner med at dette var rettet mot meg:

Har ikke lest noe nøye, men følte bare for å si meningen min. :)

Slapp litt av ;)

 

Forøvrig: Det meste tekniske gitar spillet eg har hørt er vel Dream Theater, har du noe å anbefale? :)

 

(Oj... eg er visst i godt humør i dag :p:))

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten bare støtte GTS her. Altså, han har på ingen måte sagt at det er fart og teknikk som tellerm han har sagt det helt motsatt. Samt, man må ikke være "god" for å kunne bedømme musikk (gjøre seg opp en mening), men mener, kan ikke jeg mener hva f*** jeg vil om Picasso, selv om jeg er en langt fra like god maler?

Lenke til kommentar
Var ikke ment som et angrep på GTS..

:)

Den er grei..

 

Er ikke noe stor fan av Dream Theater selv. Blir for altfor klinisk og sterilt.

 

Hvis noen vil høre litt gitarspill med skikkelig sjel og følelse og som ikke er Steve Vai :blush: , da bør dere sjekke ut Andy Timmons.

www.andytimmons.com

Lenke til kommentar

GTS:

 

Det jeg har hørt av Steve Vai er litt ymse, og jeg har ikke hørt "Speed Metal Symphony" og bruker ikke Kazaa.

 

Og har du sett Kirk spille noe særlig utenom på Metallica sanger og dvd'er som Cunning Stunts?

 

Jeg mener det er veldig vanskelig å dømme hvor god en gitarist er teknisk utifra utgitt materiale, så samt gitaristen ikke har gått inn for å gjøre det "vanskelig" og avansert.

 

Min mening: Man kan fint dømme musikk, men man kan ikke dømme tekniske ferdigheter utifra sanger gitarister har gitt ut sammen med band. De har ikke akkurat vært med i noen form for mesterskap for å briefe heller.

Lenke til kommentar

Tony MacAlpine er en utrolig musiker. Både gitar og piano som Lungemannen sier.

Tony er jo forøvrig med i The Steve Vai Band om dagen :p

 

Angelo har jeg helt fobi mot, og orker ikke tenke på han engang. Angelo blir gitarsport (spille fort jihaa!) og ikke gitarmusikk i mine ører. Han er vel min soleklare definisjon på mindless shred og wank. Mannen har absolutt teknikk, men det stopper der.

 

 

Min mening™: Man kan fint dømme musikk, men man kan ikke dømme tekniske ferdigheter utifra sanger gitarister har gitt ut sammen med band. De har ikke akkurat vært med i noen form for mesterskap for å briefe heller.

 

Tror du har misforstått litt. Hammett er jo helt OK teknisk. Min kritikk var ikke rettet mot Hammett's teknikk. Han kan gjerne ha all teknikken i verden, men jeg syns fortsatt han er kjedelig. Musikken han skaper er uttrykksløs og mangler følelse.

 

Skjønner at du liker litt gitarmusikk, og syns absolutt du bør gi Vai litt flere sjanser. Første gang jeg hørte Vai syns jeg faktisk det var kjedelig, men da jeg fikk sjekket ut mer av materialet hans, ble jeg bare mer og mer imponert.

 

Lager like greit en liste over noen Vai sanger å sjekke ut jeg :p

vet at mange som normalt ikke liker instrumental musikk syns disse er fine;

 

*Whispering A Prayer

*Blood & Glory

*For The Love Of God

*Hand On Heart

*Tender Surrender

*Touching Tongues

Lenke til kommentar
Tony er jo forøvrig med i The Steve Vai Band om dagen 

 

Hehe det tenkte jeg ikke på før jeg skrev :p Var ikke meningen å fyre oppunder bålet... Men han spiller jo også i Ring of Fire, og også nylig i Planet X (han slutta der nå nylig :( ) Ring Of Fire er et bra band *hinte* *host løp og kjøp host* ;)

 

At du ikke liker Michael Angelo skjønner jeg ikke helt, men alle har jo sin egen smak :) Jeg synes forøvrig at han har masse fete låter. Spesielt "prog" synes jeg er bra.

Lenke til kommentar

Morten Hagstrom og Fredrik Thordendal (kongenavn!!!) fra Meshuggah er særs dyktige gitarister som leverer noen sinnsyke soloer. Enten så hater du de eller så elsker du de. Jeg tilhører den sistnevnte kategorien som ALDRI går lei av deres lettere kaotiske spillestil uten den typiske runkingen.

 

Kristian Ranta fra Norther er også en heftig kar som ikke er så ueffen på gitaren. En kompis av meg beskrev hans spill i sangen "Darkest Time" slik:

"å herre! Spiller han eller danser han psykedelisk trancepolka på strengene???"

 

Det er så herlig å tenke på at lille Skandinavia har fostret opp karer som dette. :)

Vi har jo også her i Norge storheter som:

  • Øystein Sunde
  • Knut Reiersrud
  • Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.)
  • Marius Müller (RIP :cry: )
  • Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind)
  • Euroboy (Turboneger)
  • Satyr Wongraven (Satyricon)

Lenke til kommentar
Morten Hagstrom og Fredrik Thordendal (kongenavn!!!) fra Meshuggah er særs dyktige gitarister som leverer noen sinnsyke soloer. Enten så hater du de eller så elsker du de. Jeg tilhører den sistnevnte kategorien som ALDRI går lei av deres lettere kaotiske spillestil uten den typiske runkingen.

 

Kristian Ranta fra Norther er også en heftig kar som ikke er så ueffen på gitaren. En kompis av meg beskrev hans spill i sangen "Darkest Time" slik:

"å herre! Spiller han eller danser han psykedelisk trancepolka på strengene???"

 

Det er så herlig å tenke på at lille Skandinavia har fostret opp karer som dette. :)

Vi har jo også her i Norge storheter som:


  •  
  • Øystein Sunde
     
  • Knut Reiersrud
     
  • Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.)
     
  • Marius Müller (RIP :cry: )
     
  • Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind)
     
  • Euroboy (Turboneger)
     
  • Satyr Wongraven (Satyricon)
     

Hørt "Fenderslåtten" av Øystein Sunde? Kool elektrisk gitar-låt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...