Gå til innhold

Den beste gitarsoloen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har jo også her i Norge storheter som:

Øystein Sunde

Knut Reiersrud

Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.)

Marius Müller (RIP  )

Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind)

Euroboy (Turboneger)

Satyr Wongraven (Satyricon)

 

Du glemte disse:

 

Ronni Tekrø

Vidar Busk

Tore Østby (Conception)

Ole Walaunet (Deride & Grimfist)

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Si meg en gitarist som lager like kule soloer som Kirk og som i tillegg er mye bedre teknisk.

Slash???

 

Anbefaler alle å høre gjennom "live era" platen til Guns N' Roses. Etterhvert som man venner seg til live versjonene skjønner man at det er er det fantastisk bra live-vrier. Når man tenker på tilstanden disse ble spilt inn i kan man ihvertfall ikke tvile på at disse karene har talentet i ryggmargen :D

 

En annen ufattelig bra live prestasjon er Filnavn: Guns N' Roses - Fox Late Night Show '88 - I Used To Love Her - [www.sladdi.at].mpg

 

Får den bare ikke ut av hodet. Axl's genialt særegne vokal og slash' gitarspilling.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Si meg en gitarist som lager like kule soloer som Kirk og som i tillegg er mye bedre teknisk.

 

Slash, Yngwie Malmsteen, Jani Liimatainen, Marius Müller, Jimi Hendrix, Steve Vai, Joe Satriani, Pat Metheny osv.

 

Kirk har noen (en god del) _sinnsykt_ kule soloer. Men i de tidlige albumene hadde de en tendens til å bli fokusert stort sett rundt e-strengen, og det er ikke så moro med tanke på at resten av sangene de presterte på den sida er uovertruffen. I tillegg blir soloene uendelig kjedelig. På The Black Album tok han seg stort sett ett hakk høyere, selv om det også der finnes unntak, bl.a. Enter Sandman.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Vi har jo også her i Norge storheter som:

  • Øystein Sunde
  • Knut Reiersrud
  • Markus Paus (Sønnen til Ole - Han er verdens raskeste gitarist når det kommer til antall slag i minuttet.)
  • Marius Müller (RIP :cry: )
  • Thorstein Eugen Aaby (Pagan's Mind)
  • Euroboy (Turboneger)
  • Satyr Wongraven (Satyricon)

Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde, (hvor kult er ikke det)etter det måtte jeg høre sunde, og han spiller sinnsykt bra, han er dum som ikke lager noe ordentlig istedenfor den humoren han lager, kan komme mye lengere da.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde

 

Det er, ifølge både Mark Knopfler og Hr. Sunde, bare tull. Knopfler har visst aldri sagt dette.

 

Men usansett, Øysten Sunde er sinnsykt god på gitar'n, ja.

 

Fant forresten igjen noen av de gamle Extreme-cd'ene mine, bortgjemt og nedstøvet. Mye heftig gitarspill av Nuno Bettencourt! Det var vel forsåvidt den eneste grunnen til at jeg dengang gikk til innkjøp av platene.

Bare synd at Nuno driver å kaster bort talentet sitt med den jalla-pop'en han driver med nå.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Mark Knopfler fra Dire Straits fikk en pris som verdens beste gitarist, men han ville ikke ta den i mot for han mente det var en som var bedre en han, nemmelig Øystein Sunde

 

Det er, ifølge både Mark Knopfler og Hr. Sunde, bare tull. Knopfler har visst aldri sagt dette.

 

Men usansett, Øysten Sunde er sinnsykt god på gitar'n, ja.

 

Fant forresten igjen noen av de gamle Extreme-cd'ene mine, bortgjemt og nedstøvet. Mye heftig gitarspill av Nuno Bettencourt! Det var vel forsåvidt den eneste grunnen til at jeg dengang gikk til innkjøp av platene.

Bare synd at Nuno driver å kaster bort talentet sitt med den jalla-pop'en han driver med nå.

 

 

mvh

Pantera

jeg vet ikke, var ikke en 100% sikker kilde jeg fikk det fra heller så, Knopfler er jo sinnsykt god da, og sies og være den enste, i så fall den beste til å spille "komplisert" mens han synger. Selv vil jeg si at Dave murray er verdens beste :w00t:

 

 

men er det i alle fall sant at Sunde ble sendt til gitar lærer nede i Italia, men ble sendt tilbake fordi han var bedre en læreren?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...