Gå til innhold

AMD FX

DarkTiger

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å skaffe meg enten en FX-51 eller FX-53, men er litt i tvil om hvilke hovedkort som støtter dem. Har sett på Asus' SK8N, men alle andre sider enn Asus' sier at det bare støtter Opteron. Planlegger å kjøpe mobo, CPU og RAM rundt slutten av sommeren, noen gode tips?

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

Tror jeg ville styrt unna FX-51 hvis jeg var deg. Gå for en A64 i stedet. Mye billigere :) Greit at FX-51 og 53 er "state-of-the-art", men ytelsen er ikke SÅ ekstrem i forhold til "vanlige" cpu'er når man ser på prisen. Men hvis du skal ha det så er vel alt av Socket 940 hk brukanes, tror det Asus kortet skal funke fint det også

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Jeg lurer på å skaffe meg enten en FX-51 eller FX-53, men er litt i tvil om hvilke hovedkort som støtter dem. Har sett på Asus' SK8N, men alle andre sider enn Asus' sier at det bare støtter Opteron. Planlegger å kjøpe mobo, CPU og RAM rundt slutten av sommeren, noen gode tips?

Asus sitt SK8N og SK8V hovedkort støtter både Athlon 64-FX og Opteron helt fint. SK8N er et kjempebra hovedkort, og til sommeren så har det vært i salg temmelig nøyaktig 1 år. Jeg regner med at det da er byttet ut med en ny versjon basert på NVIDIA sitt nForce3 Pro 250-brikkesett som er noe bedre. Jeg kan ikke si hva som er best rundt slutten av sommeren, men akkurat nå så synes jeg Asus SK8N er det beste hovedkortet for Athlon 64-FX.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Takker.

Forresten, er det noen som vet noe om hvordan FX-55 vil yte og kanskje koste når den omsider kommer på markedet?

Jeg har FX-51 @ FX-53 på ASUS SK8N HK. Et meget godt hovedkort. Vil anbefale det jeg også, i likhet med snorreh. Om du skal kjøpe nå.

FX-55 vil nok koste, som de andre FXene, ca. 7 000,-. Ytelsen vil vel være noe høyere enn hva FX-51- og 53, men du får jo neppe noen sinker uansett hvilken FX-cpu du velger.

EDIT: Kom forresten på at jeg spurte om noe lignende for en stund siden. Ta en titt her.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...