konstabel Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Har aldri vært på TG, når er den neste? måen ha bestilt på fohånd? hvor kan man da kjøpe biletter? Vet noen om noen bra LAN i Bergen i nærmeste framtid?? Endret 20. april 2004 av konstabel Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Er vel neste påske. Du finner sikkert all info du trenger på www.gathering.org Endret 20. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) The Gathering er i påsken, Så billetter legges vel ut i Februar neste år.. Vel og merke så vil jeg si at det kan kanskje være moro å ta turen til TG, hvis man ikke forventer å ha nettverk, internett og strøm til tider.. Man må reise dit for at man skal treffe folk og kikke litt rundt.. Reiser man på lan for det formål å kopiere alt mulig rart så kan man fort bli skuffet på TG. Men som sagt, det er jo en opplevelse. The Gathering's webside Endret 20. april 2004 av Techpoint Lenke til kommentar
Kunji Abanjoni Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Helt Enig. var på TG iår for første gang, og det var helt konge! en opplevelse jeg alltid vil huske bare synd nettverket var litt fucka.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 vel... å få et så stort nett perfekt på så kort tid er vel som å vinne i lotto. Men som andre har sagt, TG er en opplevelse Dette var min 5 gang jeg var der, og det blir nok flere turer ja Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Var vel det dårligste nettet ever i år.. på TG. I fjor var det nærmest perfekt. TG er hver påske, billetter blir lagt ut et par måneder før. I vikingskipet. Det anbefales! Lenke til kommentar
Killerzevs Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Neste er vel neste påske en gang. I mars eller april regner jeg med. Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Vet noen om noen bra LAN i Bergen i nærmeste framtid?? Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Pfft. Nettet i år var ikke så ille. Var oppe på torsdags morgen, noe som er langt bedre enn de fleste foregående år. '03 var visstnok ganske bra, men ettersom det er det eneste året siden '96 jeg ikke var der, så skal jeg ikke uttale meg om det. I '02 fikk vi internett som fungerte utpå lørdagen, fram til det var det kun mulig å finne folk som satt på samme switch (og utrolig nok muligheter for å spille cscompo innimellom). :-) Et døgn uten nett er ikke så mye å klage over, sånt skjer. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Fisken har forstått det. Det er alt, jeg er lei, trøtt, klar og sliten, så jeg hiver meg bare på det Fisk sa Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Pfft. Nettet i år var ikke så ille. Var oppe på torsdags morgen, noe som er langt bedre enn de fleste foregående år. '03 var visstnok ganske bra, men ettersom det er det eneste året siden '96 jeg ikke var der, så skal jeg ikke uttale meg om det. I '02 fikk vi internett som fungerte utpå lørdagen, fram til det var det kun mulig å finne folk som satt på samme switch (og utrolig nok muligheter for å spille cscompo innimellom). :-) Et døgn uten nett er ikke så mye å klage over, sånt skjer. Ja, men nå snakker jo du kun for din egen del, og ikke de 5000 andre som var der. Du må huske på det, hehe. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvorfor er det et så stort problem å få et nett opp å kjøre? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Fordi infrastrukturen suger... Er vel ikke så mye annet å si om den saken.. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvorfor suger infastrukturen? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa. De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus...... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 var det hp som leverte switchene? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Såvidt jeg forsto var det det, ja. Men er egentlig et problem for samtlige datapartyer med "dårlig nettverk" for tiden, fordi folka kommer med virus og ikke gidder å kjøre windowsupdate && antivirus (hvorav windowsupdate er viktigst) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa. De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus...... Jeg vet hvorfor de hadde dårlig tid, men skal ikke si hvorfor.. Det at de hadde for dårlig tid til å bestille gode/brukbare switcher kan vi skylde TG for.. TG har 1 år på seg til å skaffe det utstyret de trenger. Det at virus tar opp båndbredden er en ting, men når ikke backbone engang tåler loaden fra brukerene er det noe helt annet. Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Synes det var ganske kjipt at det bare var mulig å finne spill servere på switchen jeg var kobla opp til. Er det ikke mulig å få vite om det er andre servere oppe på de andre switchene ? Ble litt pes å spamme på mirc etter ip,er Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa. De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus...... Jeg vet hvorfor de hadde dårlig tid, men skal ikke si hvorfor.. Det at de hadde for dårlig tid til å bestille gode/brukbare switcher kan vi skylde TG for.. TG har 1 år på seg til å skaffe det utstyret de trenger. Det at virus tar opp båndbredden er en ting, men når ikke backbone engang tåler loaden fra brukerene er det noe helt annet. Backbone tålte loaden fra brukerne, men å kjøre layer 3 funksjonalitet på switcher som ikke er beregnet på det, og som dermed har for små CPUer er ikke bra. Problemet for TG var at båndbredden som ble brukt fra bordswitcher til backbone var 1Gbit, noe uplinkene ikkt tålte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå