Gå til innhold

noen spm om TG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Gathering er i påsken,

 

Så billetter legges vel ut i Februar neste år..

 

Vel og merke så vil jeg si at det kan kanskje være moro å ta turen til TG, hvis man ikke forventer å ha nettverk, internett og strøm til tider.. Man må reise dit for at man skal treffe folk og kikke litt rundt..

 

Reiser man på lan for det formål å kopiere alt mulig rart så kan man fort bli skuffet på TG. Men som sagt, det er jo en opplevelse.

 

 

The Gathering's webside

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Pfft. Nettet i år var ikke så ille. Var oppe på torsdags morgen, noe som er langt bedre enn de fleste foregående år. '03 var visstnok ganske bra, men ettersom det er det eneste året siden '96 jeg ikke var der, så skal jeg ikke uttale meg om det. I '02 fikk vi internett som fungerte utpå lørdagen, fram til det var det kun mulig å finne folk som satt på samme switch (og utrolig nok muligheter for å spille cscompo innimellom). :-)

 

Et døgn uten nett er ikke så mye å klage over, sånt skjer. :)

Lenke til kommentar
Pfft. Nettet i år var ikke så ille. Var oppe på torsdags morgen, noe som er langt bedre enn de fleste foregående år. '03 var visstnok ganske bra, men ettersom det er det eneste året siden '96 jeg ikke var der, så skal jeg ikke uttale meg om det. I '02 fikk vi internett som fungerte utpå lørdagen, fram til det var det kun mulig å finne folk som satt på samme switch (og utrolig nok muligheter for å spille cscompo innimellom). :-)

 

Et døgn uten nett er ikke så mye å klage over, sånt skjer. :)

Ja, men nå snakker jo du kun for din egen del, og ikke de 5000 andre som var der.

Du må huske på det, hehe.

Lenke til kommentar

Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa. De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus......

Lenke til kommentar
Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa. De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus......

Jeg vet hvorfor de hadde dårlig tid, men skal ikke si hvorfor..

 

Det at de hadde for dårlig tid til å bestille gode/brukbare switcher kan vi skylde TG for.. TG har 1 år på seg til å skaffe det utstyret de trenger.

 

Det at virus tar opp båndbredden er en ting, men når ikke backbone engang tåler loaden fra brukerene er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Prata med ham som leverte nettverket til TG fra HP i dag, og han fikk for dårlig tid på seg til å bestille de dyreste switchene fra USA fordi de ikke hadde dem på lager i Europa.  De "billig"-switchene han ga dem (koster vel 150 K og oppover), sa han ville fungere veldig bra så lenge man ikke brukte layer 3 funksjonaliteten på dem. Og selvfølgelig var det da noen i net som satte opp layer 3 funksjonalitet, og CPU-forbruken lå på 100%. Etter at han fikk fiksa det på onsdag lå CPU-forbruken på switchene på rundt 15-20%, og gigabit-portene ut på bordene lå på 100% forbruk på grunn av virus......

Jeg vet hvorfor de hadde dårlig tid, men skal ikke si hvorfor..

 

Det at de hadde for dårlig tid til å bestille gode/brukbare switcher kan vi skylde TG for.. TG har 1 år på seg til å skaffe det utstyret de trenger.

 

Det at virus tar opp båndbredden er en ting, men når ikke backbone engang tåler loaden fra brukerene er det noe helt annet.

Backbone tålte loaden fra brukerne, men å kjøre layer 3 funksjonalitet på switcher som ikke er beregnet på det, og som dermed har for små CPUer er ikke bra.

 

Problemet for TG var at båndbredden som ble brukt fra bordswitcher til backbone var 1Gbit, noe uplinkene ikkt tålte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...