Gå til innhold

Gammel PC

Campyy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en gammel pc med p2 300mhz prosessor og vil ha et nytt skjermkort til den.

Pc'en skal ikke brukes til krevende ting, men å oppgradere skjermkortet er blitt nødvendig, så da lurte jeg på om det var mulig å få noen forslag til hvilket kort som vil være et godt valg.

Husk at det skal ikke koste allverden, hovedkortet støtter AGP 1x, og kortet bør ha 64MB Ram.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du bør vel spare deg til ny pc :yes: men gf4 mx er jo et bra valg vist du skal ha skjerm kort som passer til hovedkortet ditt

Hehe, det blir nok ikke nødvendig å spare til ny pc, jeg har to pc'er som er nyere enn den det gjelder her (sjekk profilen min), men den er veldig fin å ha til mindre ting og til p2p nedlasting og sånn, samt at faren min driver å jobber en del på den.

(og det er bra siden det holder ham unna den nye pc'en og jeg kan spille Battlefield Vietnam på den :D )

Lenke til kommentar
du bør vel spare deg til ny pc :yes: men gf4 mx er jo et bra valg vist du skal ha skjerm kort som passer til hovedkortet ditt

Hehe, det blir nok ikke nødvendig å spare til ny pc, jeg har to pc'er som er nyere enn den det gjelder her (sjekk profilen min), men den er veldig fin å ha til mindre ting og til p2p nedlasting og sånn, samt at faren min driver å jobber en del på den.

(og det er bra siden det holder ham unna den nye pc'en og jeg kan spille Battlefield Vietnam på den :D )

okå :thumbs:

Lenke til kommentar
Husk at det skal ikke koste allverden, hovedkortet støtter AGP 1x, og kortet bør ha 64MB Ram.

Radeon 9200 produsert av Sapphire (inkl. Creative mm.) har faktisk støtte for AGP 1x og 2x, selv om de også støtter AGP 8X.

ASUS har også laget 9200-kort med AGP 1x og 2x støtte. Du behøver ikke kjøpe PCI-kort.

Mitt forslag: Radeon 9200SE 128MB fra en av de ovennevnte produsenter.

Lykke til!

PS. PC'en er ikke for gammel før det begynner å gro mose på'n... ;)

Lenke til kommentar

Radeon 9200 produsert av Sapphire (inkl. Creative mm.) har faktisk støtte for AGP 1x og 2x, selv om de også støtter AGP 8X.

ASUS har også laget 9200-kort med AGP 1x og 2x støtte. Du behøver ikke kjøpe PCI-kort.

Mitt forslag: Radeon 9200SE 128MB fra en av de ovennevnte produsenter.

Lykke til!

PS. PC'en er ikke for gammel før det begynner å gro mose på'n... ;)

Hmmmm, en radeon 9800se 128MB høres bra ut, spesielt siden den har AGP x1 støtte. :hmm:

Ja, jeg går nok for den, hvis ikke det kommer noen bedre forslag.(Noe jeg tviler på om det gjør)

Tusen takk!

PS; jeg kan godt poste hvordan det går :D

Edit: hvis Sapphire Radeon 9200SE 128MB virker virker vel også Denne?

Endret av eriks4
Lenke til kommentar
Tusen takk!

PS; jeg kan godt poste hvordan det går :D

Edit: hvis Sapphire Radeon 9200SE 128MB virker virker vel også Denne?

Værsågod!

Ikke kast pengene dine bort på et 256MB kort. :no: Dersom det hadde vært mulig å få tak i, skulle du kjøpt et 64MB kort.

Det er OVERHODET_INGEN_MERKBAR_YTELSESFORBEDRING med et Radeon 9200 256MB. :dontgetit:

De spillene som kunne ha bruk for mer enn 128MB på grafikkortet (eks.: FarCry) er uansett ikke spillbare på din maskin. Og om du skal bruke kortet på en annen maskin i fremtiden, vil et 9200 likevel ikke være bra nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...