fredriku Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hei! er det noen som har erfaringer med dette kortet? ang klokking, agp lock osv? leste test av det et sted, mener det skulle være agp lock? håper på mange positive tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) vel, det er ikke like sært som VIA-chipsettene når det kommer til minne. har ikke testet kortet, har bare mekket sammen maskiner for kompiser med det kortet (siden de ikke hadde brukt for highend-minne, så virket det greit å kjøpe et som ikke var så sært på minne.) Har du vurdert til nForce3 250-chipsettene kommer? edit: og jeg som bare har hatt en dobbeltpost før Endret 20. april 2004 av rasgar Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) *trippelpost, faktisk.* Endret 20. april 2004 av rasgar Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) *trippelpost, faktisk* Endret 20. april 2004 av rasgar Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Ikke så sært som VIA chipsettet? Er det ikke K8T800 et VIA da? Lenke til kommentar
jag Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Siden du nevner agp lock, du blander ikke med K8NNXP? Dette kortet er basert på Nforce3 150 og har agp lock. Dette kortet ser ut til å være lite sært overfor minne og er langt bedre klokker enn kort basert på VIA. Mer om K8VNXP som i topic: Av korta med VIA brikkesettet ser det ut til å være det som er minst sært overfor minne. Dette varierer med bios versjon. Har dette kortet sjøl og bruker billigste Kingston minne (PC3200 CL3), med biosversjon til og med F4 fungerer minnet på 400 MHz, med siste versjon må jeg klokke ned til 333 MHz. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, merker ingen forskjell i stabilitet, men noen forandringer er det tydelig at det er. Har godt kjapt gjennom timingene til minnet ved de to versjonene, men finner ingen forskjell. Har prøvd med high-end minne og det kjører på 400MHz. Når det gjelder overklokking er det som de fleste andre kort basert på VIAK8T800, heller labert. Ellers har jeg ikke mye å utsette på kortet, men du kan med fordel bytte ut chipsettviftene med passiv kjøling (kjøleribbe beregna for chipsett). Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 aha, så ikke at det sto K8VNXP. har ikke brillene mine lenger, så sånne detaljer faller gjerne bort for meg Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hei!er det noen som har erfaringer med dette kortet? ang klokking, agp lock osv? leste test av det et sted, mener det skulle være agp lock? håper på mange positive tilbakemeldinger! Det er Nforce 3 150 versionen som har det....=) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Siden du nevner agp lock, du blander ikke med K8NNXP? Dette kortet er basert på Nforce3 150 og har agp lock. Dette kortet ser ut til å være lite sært overfor minne og er langt bedre klokker enn kort basert på VIA. Mer om K8VNXP som i topic: Av korta med VIA brikkesettet ser det ut til å være det som er minst sært overfor minne. Dette varierer med bios versjon. Har dette kortet sjøl og bruker billigste Kingston minne (PC3200 CL3), med biosversjon til og med F4 fungerer minnet på 400 MHz, med siste versjon må jeg klokke ned til 333 MHz. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, merker ingen forskjell i stabilitet, men noen forandringer er det tydelig at det er. Har godt kjapt gjennom timingene til minnet ved de to versjonene, men finner ingen forskjell. Har prøvd med high-end minne og det kjører på 400MHz. Når det gjelder overklokking er det som de fleste andre kort basert på VIAK8T800, heller labert. Ellers har jeg ikke mye å utsette på kortet, men du kan med fordel bytte ut chipsettviftene med passiv kjøling (kjøleribbe beregna for chipsett). leste en testa av kortet mitt her om dagen, og da hadde de klart 232mhz fsb.. skal prøve å finne frem til den igjen men setter stor pris på svar. hadde håpet den kanskje kunne komme opp i 2.2 ghz i alle fall:) har forøvrig minne som i profil, og det kjører på CL2 er veldig fornøyd igrunn, 46s i SuperPI, er ikke noe å kimse av, men er ikke helt fornøyd med den integrerte minnekontrollen! hehe.. ellers er kortet fjellstabilt. kjører minnet på: 2-3-2-7-3, prøvde å ta det ned til 6, men da restartet maskinen etterhvert! Lenke til kommentar
jag Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Siden du nevner agp lock, du blander ikke med K8NNXP? Dette kortet er basert på Nforce3 150 og har agp lock. Dette kortet ser ut til å være lite sært overfor minne og er langt bedre klokker enn kort basert på VIA. Mer om K8VNXP som i topic: Av korta med VIA brikkesettet ser det ut til å være det som er minst sært overfor minne. Dette varierer med bios versjon. Har dette kortet sjøl og bruker billigste Kingston minne (PC3200 CL3), med biosversjon til og med F4 fungerer minnet på 400 MHz, med siste versjon må jeg klokke ned til 333 MHz. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, merker ingen forskjell i stabilitet, men noen forandringer er det tydelig at det er. Har godt kjapt gjennom timingene til minnet ved de to versjonene, men finner ingen forskjell. Har prøvd med high-end minne og det kjører på 400MHz. Når det gjelder overklokking er det som de fleste andre kort basert på VIAK8T800, heller labert. Ellers har jeg ikke mye å utsette på kortet, men du kan med fordel bytte ut chipsettviftene med passiv kjøling (kjøleribbe beregna for chipsett). leste en testa av kortet mitt her om dagen, og da hadde de klart 232mhz fsb.. skal prøve å finne frem til den igjen men setter stor pris på svar. hadde håpet den kanskje kunne komme opp i 2.2 ghz i alle fall:) har forøvrig minne som i profil, og det kjører på CL2 er veldig fornøyd igrunn, 46s i SuperPI, er ikke noe å kimse av, men er ikke helt fornøyd med den integrerte minnekontrollen! hehe.. ellers er kortet fjellstabilt. kjører minnet på: 2-3-2-7-3, prøvde å ta det ned til 6, men da restartet maskinen etterhvert! Hvis de har brukt komponenter (harddisk og skjermkort) som takler høy fsb er det vel fullt mulig å komme et stykke, men det forutsetter som sagt komponenter som takler økte frekvenser. AGP lock har det ikke, fyr opp den medfølgende programvaren EasyTune4? og øk FSB`en, da ser du at både AGP og PCI frekvensen også øker. Kortet mitt er også fjellstabilt, virker som om Gigabyte har gjort en god jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå