andgob Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 kan noen være så snille og helpe meg med å finne noen lyssterke blå leds fra elfa, som er billig. det hadde vært kjempesnilt... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 19:12, andgob skrev:kan noen være så snille og helpe meg med å finne noen lyssterke blå leds fra elfa, som er billig.det hadde vært kjempesnilt... SEpå elfa se under optokomponenter. Vis du skal ha hjelp de og finne dem må vi vite hvor stor du skal ha den. Se på hvor mye mca den har. Jo mer jo sterkere lyser den. Se også på lysvinkelen på diodene. får smalt gir veldig br alys på et område men ikke noe utover på siden. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 hvis de skal ha standard lysdiode størrelse har jeg kjøpt noen nøkkelringer med veldig sterke blå lysdioder. disse er riktig størrelse, men har ikke brukt de enda. skal lage noe fænsi case-stash.. disse koster bare 29kr inkl bateri.. hvordan er prisen på enkeltdioder fra elfa? Lenke til kommentar
DukerX Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Har kjøpt de kraftigste blå diodene fra ELFA. De var KUUULE! Blir nesten blendet av dem. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 har noen noen enkel løsning på å få ned motstanden i strøm uttakene i pc'n? jeg skal montere inn diverse led's på 1.2 og 1.7 volt. og da sier det seg selv at det går dårlig på 12v.... Er det noen enkle triks som kan brukes eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe motstander? event, hvilke og hvor bør jeg kjøpe/ hvilket område? orker ikke regne ut hvor mange ohm det blir....:smile: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-11 10:08, kjerts skrev:hvis de skal ha standard lysdiode størrelse har jeg kjøpt noen nøkkelringer med veldig sterke blå lysdioder. disse er riktig størrelse, men har ikke brukt de enda. skal lage noe fænsi case-stash.. disse koster bare 29kr inkl bateri.. hvor kjøpte du de nøkkelringene?? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: oceana skrev (2002-04-15 09:27):har noen noen enkel løsning på å få ned motstanden i strøm uttakene i pc'n?jeg skal montere inn diverse led's på 1.2 og 1.7 volt. og da sier det seg selv at det går dårlig på 12v.... Er det noen enkle triks som kan brukes eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe motstander?event, hvilke og hvor bør jeg kjøpe/ hvilket område?orker ikke regne ut hvor mange ohm det blir....:smile: motstander er nok eneste måten å gjøre det på (og veldig enkelt). Jeg antar at leds'a dine har max strøm på 20 elelr 30mA, da går det greit å bruke 560ohm på begge to. Det fører til at det vil gå 19mA i 1,2V'en og 18mA i 1,7V'en. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hei xthal! Veit ikkje kva nøkkelring kjerts snakker om... Men,dei selger noen nøkkelringar med sterk led på Esso... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 takker Xell :smile: kunne utregningsformelen fra før, men orka ikke finne den fram :smile: LED'sa er 20mA så vidt jeg husker ja :smile: *pelle fra hverandre gammel analog satelitt reciever* Lenke til kommentar
kdog Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 nøkkelringer kjøpte jeg på class olson. det er mulig å serie-koble lysdiodene.. da er det jo bare å dele spenningen på antallet.. det er jo mange kombinasjoner.. man kan jo hente ut 5v, å da er det jo ganske enkelt.. seriekoblet to blå led's, som ble passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå