Gå til innhold

Hvilke IMEI nr har Siemens SX1 i Norge ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle starter vel på 35?

Min SX1 starter på 00, men den er prototype :)

Ellers tror jeg ikke det er særlig sammenheng. IMEI ligger i hardware og endrer seg ikke med software som blir lagt inn i de enkelte land eller av operatører.

Lenke til kommentar

Uten å ha nokon SX1 foran meg, kan eg sei endel om IMEI nr

Dette nummer er jo unikt som dei fleste veit, Informasjonen som det innholder er blant anna produsent (merke), Modelltype, produksjonstid (mnd.år), og eit produksjonsnr.

Sansynligvis har imei meir info enn dette, men det har ikkje eg oversikt på.

Dermed vil to like teleoner som er produsert etter kvarandre ha berre det siste nr forskjellig, Men til no har eg ikkje sett to telefoner som har vore etter kvarandre i siffer, det nærmaste eg har sett er 5 siffer i frå.

mvh

JanEirik

Molna kan vel svare meir detaljert om det stemmer kva eg har sagt.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Alle starter vel på 35?

Min SX1 starter på 00, men den er prototype :)

Ellers tror jeg ikke det er særlig sammenheng. IMEI ligger i hardware og endrer seg ikke med software som blir lagt inn i de enkelte land eller av operatører.

Hvorfor starter alle på 35, og hva mener du med alle ?

Alle Siemens ? Alle Telenormobiler ? Alle siemens i Norge ? Alle SX1 ?

Alle mobiler ?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Jeg mener alle mobiler ja.

Eneste jeg har vært borti som ikke starter med 35 er prototyper (som alltid starter med 00 eller 01) og Trium-mobiler som starter med 33.

Det er feil at alle begynner på 35. :p

Da har du nok bare sett for få telefoner..lol

IMEI (International Mobile Equipment Identity) er et unikt serienummer på 15 siffer. Koden er delt inn i fire seksjoner.

De første 6 sifferne blir kalt TAC (Type Approval Code) Her finner du landskoder.

De to første tallene er godkjendelse landet.

Neste 2 siffer er FAC (Final Assembly Code) Forteller hvor telefonen er laget, Feks. nokia,SE osv. (51 er best å ha her)

De neste 6 er SNR(Serial Number) unik nummerserie til telefonen.

Siste sifferet er CD(check digit) Denne er ekstra..er somregel null.

skriv *#06# på telefonen, da vil du se ditt IMEI nummer,fungere på de fleste telefoner.

Lenke til kommentar

Har IMEI-numrene på 80 GSM-mobiler foran meg, mobiler vi har fått inn fra hele verden. Alle starter med 35 unntatt en Trium-mobil. Så da må i allefall alle være godkjent i samme landet, eventuelt en internasjonal godkjenning.

Tviler på du vill finne en mobil med IMEI som ikke starter med 35 :)

Her kan man forresten få sitt IMEI analysert:

http://www.numberingplans.com/index.php?goto=imei

Lenke til kommentar

Du tar feil her.... :)

Jeg fant nettopp 3 mobiler som startet på 52 bare i min skuff.

Ericsson t18s, Ericsson t39m, Ericsson A2618s.

53 og 35 er vel ikke det samme tallet.... :p

Nokia modellene starter på enten 35,44 eller 49.

Et lite utdrag av mulige Tac nummere fra nokia modellene.

Først modell nummer så TAC nr. osv...

MODEL TAC

6210 350147 6210 350148 6210 350610 6210 350611 6210 350612 6210 350769 6210 350781 6210 449214 6210 449333 6210 449337 6210 449338 6210 449342 6250 350001 6310 350695 6310 350841 6310 350842 6310i 350780 6310i 350984 6310i 351109 6510 350697 6510 350882 6510 350985

Lenke til kommentar

i følge ditt svar habla er 35 typegodkjent til Finland, for min t630 starter med 35 og i blir vist i sjekken til molna at den var tiltenkt det finske markedet.

Men sidan dette var skikkelege nye modellar du henviser til, kan det hende at det har skjedd ei endring sidan 2001?

Så å bruke gamle modeller for å bevise at ein har rett formelt sett, betyr ikkje at du har rett i forhold til denne tråden som gjeld SX1 og om den har forskjellige start imei nr i Norge og andre land.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
i følge ditt svar habla er 35 typegodkjent til Finland, for min t630 starter med 35 og i blir vist i sjekken til molna at den var tiltenkt det finske markedet.

Men sidan dette var skikkelege nye modellar du henviser til, kan det hende at det har skjedd ei endring sidan 2001?

mvh

JanEirik

Jeg vet ikke om det har vært noe endring etter/før/i 2001, men jeg vet at det bare er bull at alle nummer starter på 35.

Endret av Habla
Lenke til kommentar
Så å bruke gamle modeller for å bevise at ein har rett formelt sett, betyr ikkje at du har rett i forhold til denne tråden som gjeld SX1 og om den har forskjellige start imei nr i Norge og andre land.

mvh

JanEirik

Jeg og molna snakket ikke bare om sx1, selvom tråden bare nevner denne telefonen.

Lenke til kommentar
Siden alle nyere mobiler ser ut til å ha IMEI som starter med 35 (vi ble vel enige om det nå?), ser jeg for meg at det er noe Forum/Register i Finland som godkjenner mobiler og det derfor er slikt.

LOL du er utrolig.

Hvor får du det fra at alle nye mobiler har 35 i starten?For at du sitter på 80 som har det?? som utgjør 0,0000000000000000000000000000001 promille av det som er lagt i verden. (vet at tallet er litt usannsynlig stort eller lite komme litt ann på hvordan du vil se på det :), men det er bare for å bevise hvor dumt det du sier er)

Vet du noe om at det har vært et skifte når det gjelder godkjennelses land når det gjelder IMEI nummer?

Nokia bruker 35, 44 og 49 (to første nummerene i TAC), så da er det ikke bare 35 som gjelder.

Lenke til kommentar

Habla du seier sjølv at du er ikkje sikker på om det har vore noko endring på imei nr sidan 2001.

Kanksje det har vore det og du ikkje har fått det med deg. Sidan alle telefoner som du henviser til har anna enn 35 som startsiffer er gamle modeller?

For den argumentasjonen din begynner å bli likt dette agrumentet " alle dagens telefoner må være NMT telefoner fordi i 94 var alle mobil telefoner NMT"

(Satt veldig på spissen)

Du har bevist at ikkje alle telefoner har 35 som start nr, men det er gamle telefoner, det essensielle er jo om alle nye telefoner har det eller ikkje.

Fekk sjekke opp nokre T610 som var meint for det amerikanske eller britiske markedet og desse har også 35 som startnr.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Alle de Nokia-mobilene du ramset opp er gamle modeller da.

Hva har det med saken å gjøre???

Tror du koden på opprinnelsesland er blitt endret siden du klamrer deg til den siste lille strået du finner??

Vet du at det har blitt en endring av systemet med IMEI(jeg snakker ikke om endringen som kommer nå i disse dager)...jeg kan ikke finne det..

KANSKJE du kan finne det for meg??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...