Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Spesielt fotografien i Pai Mei-scenene var helt fabelaktig. Du snakker vel heller om det visuelle i form av blender, fargekorreksjon, gain og hvit-balanse nå? Selve skytingen av scenen var helt "Tarantinoisk". Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 så nettopp filmen i THX salen på colo veldig kul, veldig anerledes fra vol.2 men jeg likte denne like mye som jeg likte eneren Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Spesielt fotografien i Pai Mei-scenene var helt fabelaktig. Du snakker vel heller om det visuelle i form av blender, fargekorreksjon, gain og hvit-balanse nå? Selve skytingen av scenen var helt "Tarantinoisk". Ja, det er nøyaktig det jeg snakker om. Har jeg en litt uriktig oppfatning av begrepet "fotografi" når det gjelder film? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg er ærlig og sier....møkk!! Hva sier dere? Ok, det kan hende jeg akkurat nå blottlegger meg helt her og forteller alle her jeg har null filmtek, og ikke ser forskjell på klasikker og en kvise på rumpa mi. Men jeg er ærlig om dette, og jeg har sjelden følt større trang til å uttrykke hva jeg føler om filmer som jeg ser resten av verden føler er laget av et film geni. Vel....da må jeg bare si en ting. I dont get it!! Film nr 1 imponerte meg ikke noe særlig. Joda, kule sloss scener, og alt det tekniske rundt var bra. Bra filming, bra farge gradering, gode effekter..osv. Men dialog og manus og regi.....var skikkelig ræva!! Dialogen var platt, barnlig og så overforklarende den ikke overlot noe til fantasien. En konklusjon jeg kom til var at Kill Bill 1 besto av 2 karakterer. Tarantino selv...og The sword maker. I alle karakterer syntes jeg at jeg så noe av tarantino i fremføringen. I språkbruk, valg av ord...tilogmed formingen av munnen og kroppsspråk..alt bare OSTE tarantino...og ikke på en positiv måte. Har du sett Tarantino skuespille??? Ikke akkurat Oscar materiale. så nå har jeg sett 2ern.....no pun intended. Jeg satt å gjespet meg gjennom store deler av filmen. Det var noen små øyeblikker her og der som var intresante. Og jeg holdt på å gå når Uma i et stikk av amatørnykker går inn front døra til en høyt trent morder...gud hvor dum kan hun bli?? Dette er et klassisk eksempel hvor manuset trengte noe for å drive storyen videre...som igjen gikk på bekostning av den oppbygget karakteren Uma spilte. Hun er godt trent og ville ikke gjort en slik amatør tabbe. Anyhow...igjen i 2ern møttes jeg med platt dialog, overforklaring og skikkelig harry linjer. Det jeg koste meg mest med var monologen til Bill om hvorfor Supermann er annerledes enn alle andre superhelter. Der følte jeg at jeg faktisk lærte noe og filmen bidra til å berike mitt liv. Anyhow...jeg er nesten sikker på at 90% av dere vil være uenig med meg...men la oss holde diskusjonen sakelig og la oss analysere filmen, og hvem vet...kanskje dere klarer å overbevise meg om at filmen er et geni verk. NB: Det må sies at jeg har investert i Citisen Kane DVDen, og det jeg har sett så langt har VIRKELIG imponert meg. De av dere som er inn i film historie vet vilken film dette er og vilken betydning den har hatt for moderne film. AKIRA Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Tarantino's skuespill passer bra til den type rollefigurer han spiller. Selv syns jeg han spiller meget bra i From Dusk Till Dawn sammen med George Clooney. Annet enn det, så har ikke Tarantino hatt så store film rollene. Han er den nødvendig litt ustabile fyren i Reservoir Dogs og det fungerer bra. Men som sagt, han har ikke spilt stort. Litt forvirra løpegutt i Desperado, liten rolle i Pulp Fiction og noen episoder av Alias for å nevne noe. Har sett flere A-skuespillere med dårligere oppvisning enn Tarantino. Men han er først og fremst regissør, ikke skuespiller. Og den jobben gjør han bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Joda, kule sloss scener, og alt det tekniske rundt var bra. Bra filming, bra farge gradering, gode effekter..osv. Men dialog og manus og regi.....var skikkelig ræva!! Dialogen var platt, barnlig og så overforklarende den ikke overlot noe til fantasien. Det med "farge graderingen" og effektene overlater Tarantino mer eller mindre til de bedrevitende. Dialog, manus og regi tar han seg av. Mye av poenget med Kill Bill var å lage en homage i større grad enn hva Pulp Fiction var. Derfor de tilsynelatende enkle og "tåpelige" replikkene, karakterene og plot-twists. Kort sagt var det kanskje ikke en film for deg. Har du sett Tarantino skuespille??? Ikke akkurat Oscar materiale. I From Dusk Till Dawn gjør han en brukbar jobb, men jeg er på lang vei enig med deg i at han ikke er noen prisfortjenende skuespiller. I Pulp Fiction er han ikke nevneverdig god og rollen hans i Reservoir Dogs er så lite markant at han ikke får sjansen til å drite seg ut. NB: Det må sies at jeg har investert i Citisen Kane DVDen, og det jeg har sett så langt har VIRKELIG imponert meg. De av dere som er inn i film historie vet vilken film dette er og vilken betydning den har hatt for moderne film. Den er jeg enig i Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Joda, kule sloss scener, og alt det tekniske rundt var bra. Bra filming, bra farge gradering, gode effekter..osv. Men dialog og manus og regi.....var skikkelig ræva!! Dialogen var platt, barnlig og så overforklarende den ikke overlot noe til fantasien. Det med "farge graderingen" og effektene overlater Tarantino mer eller mindre til de bedrevitende. Dialog, manus og regi tar han seg av. Det var vel mer eller mindre poenge mitt ja. AKIRA Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Det jeg koste meg mest med var monologen til Bill om hvorfor Supermann er annerledes enn alle andre superhelter. Der følte jeg at jeg faktisk lærte noe og filmen bidra til å berike mitt liv. Hehe, lett underholdende var det jo, men bare nonsens fra ende til annen selvsagt. Er ikke noen superheltekspert men feks. hele x-men gjengen ødelegger vel store deler av "teorien" med "den fødte superhelt". Og man kan jo selvfølgelig overtolke ting dit hen at Clark Kent er "supermanns kritikk av menneskene", men det har jo ingenting å gjøre med "Superman universet" som sådan. Ikke glem at dette skal være en gal manns(Bill) teorier. Endret 1. mai 2004 av Vice Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 å kalle bill gal er litt feil, selv om han sikkert har drept noen 100 mennesker betyr ikke det at han er gal, han er veldig kald noe som man blir av å drepe 100 mennesker. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det jeg koste meg mest med var monologen til Bill om hvorfor Supermann er annerledes enn alle andre superhelter. Der følte jeg at jeg faktisk lærte noe og filmen bidra til å berike mitt liv. Hehe, lett underholdende var det jo, men bare nonsens fra ende til annen selvsagt. Er ikke noen superheltekspert men feks. hele x-men gjengen ødelegger vel store deler av "teorien" med "den fødte superhelt". Og man kan jo selvfølgelig overtolke ting dit hen at Clark Kent er "supermanns kritikk av menneskene", men det har jo ingenting å gjøre med "Superman universet" som sådan. Ikke glem at dette skal være en gal manns(Bill) teorier. Du henvender deg nå til en svoren tegneserie fan, som virkelig koser meg med "vokseniseringen" tegneserier har gått igjennom de siste 10 - 20 årene. Det er ikke et medium bare for barn, og kan bestå av mange lag. Den monologen om superman tror jeg ikke er noe Bill har funnet på (mao Tarrantino), men heller en kjent beskrivelsen av supermann mytologien som han så har adoptert inn i filmen. Så jeg tror den i alle høyeste grad har en tanke bak seg. X-men er ikkke født helter, de er ikke født mutanter engnag. De fleste blir det når de kommer i tennårene og hormoner og slikt "sparker" inn. Men du har sikkert helt rett det finnes noen andre alternativer. Men supermann var den første....en av de få store som alle vet om. Derfor tror jeg det er trygt å si at han er unik. AKIRA Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Ahh.. Tegneserier er fett! Har sansen for de litt mer voksene serien som Spawn, Witchblade og The Darkness. Men Marvel og DC står fortsatt nært mitt hjerte med Spiderman, Superman, X-Men, Fantastic 4, Hulk, Ironman, Daredevil og de andre superheltene. Noen av de feteste tegneseriene jeg har lest til dags dato er 'The Death Of Superman' hvor Superman regelrett blir grisebanket av Doomsday. Denne vakte enorme reaksjoner og havnet også på forsiden av VG her i Norge i sin tid. Superman ble senere gjenopplivet. Først i form av energibasert vesen med hvit drakt og blå S. En stund etter det igjen kom Superman tilbake igjen i sin orginale form med rød kappe, blå drakt og en gul S. Hvordan dette kom til er jeg sannelig ikke helt sikker på. Endret 1. mai 2004 av Cappo Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg synes forøvrig at Bill i slutten av Vol. 2 minner mye om Mr. Smith fra Matrix-serien, med de dype, intellektuelle dialogene der man må gruble litt for å kunne forstå fullt ut. Hæ? Hvor var disse? Seriøst, hvis du må bruke mye mental kraft på å konsumere denne filmen bør du vurdere å sette av en større del av livet ditt til å gjøre annet enn å se på Idol... Men fet er den. En fremragende hyllest til B-filmen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 When you drove up, did you see a sign that said Dead Nigger Storage? 'nuff said, fyren får det til når han vil... Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 synes to'ern var bedre enn en'ern, men en'ern var tøffere enn to'ern.. men de utfyller hverandre bra, selv om det som et vis ikke er samme film herlig, quentin tarantino! ich liebe dich! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Eg synest begge var kjempebra, men likte nr.2 best. Det er ein merkeleg film, du får liksom inntrykk av at det er ein B-film, men samtidig er den ikkje det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå