Gå til innhold

Offisiell Kill Bill: Vol. 2 -tråd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi, Arild Abrahamsen i Stavanger Aftenblad ga Vol. 1 karakter 2 og Vol. 2 karakter 6. Dette bør bli bra.

Han fant vel ut at han tok kraftig feil da han ga Vol. 1 en 2er ,å prøver å gjøre det godt igjen nå! :D

Gleder meg som et barn til i morra jeg nå :)

Lenke til kommentar

hmm veit ikke helt hva jeg skal si...på en måte var den bra, men på en annen måte så var den ikke like bra som del 1...jeg tror inntrykket hadde økt kraftig ved å se dem rett etterhverandre...det kan også være fordi jeg ikke har sett den mer enn en gang enda, og ikke fått med meg alle detaljene...men meget positivt førsteinntrykk :)

Lenke til kommentar

Stemmer, jeg føler Vol. 2 appellerer mer til de "intelligente" besserwisserne (f.eks filmanmelderne) enn til den "vanlige almuen". Disse fenges som regel mer av gladvolden man finner i Vol. 1.

Jeg synes forøvrig at Bill i slutten av Vol. 2 minner mye om Mr. Smith fra Matrix-serien, med de dype, intellektuelle dialogene der man må gruble litt for å kunne forstå fullt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
http://www.dagbladet.no/kultur/2004/04/22/396439.html

legg merke til når 3'ern kommer :)

Ikke tro på sånt. Tarantino er veldig kjent for å si sånn etter hver film. Etter Reservoir Dogs var det "The Vegas Brothers" for eksempel. Han prater alltid om oppfølgere, men jeg tror aldri han kommer til å lage en film for så å lage en oppfølger.

For å si min mening om Kill Bill 2: Den var helt fantastisk! Soundtracket var genialt, storytellingen var helt superb, skuespillet satt perfekt; alt var på sin plass. Jeg skal se den igjen i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

'The Vega Brothers' er en film som både er en sequel og en prequel samtidig.

Tarantino skal den 23. April i år, ha bekreftet at filmen vil komme.

Om den dukker opp før eller etter 'Inglorious Bastards' er uvisst.

'The Vega Brothers' handler om Vega brøderene (duh!), som spilles av Michael Madsen og John Travolta.

Michael Madsen kan da klatre opp som den som har spilt i flest av filmene til Tarantino, med Reservoir Dogs, Kill Bill, Inglorious Bastards og Vega Brothers.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
'The Vega Brothers' er en film som både er en sequel og en prequel samtidig.

Tarantino skal den 23. April i år, ha bekreftet at filmen vil komme.

Om den dukker opp før eller etter 'Inglorious Bastards' er uvisst.

'The Vega Brothers' handler om Vega brøderene (duh!), som spilles av Michael Madsen og John Travolta.

Michael Madsen kan da klatre opp som den som har spilt i flest av filmene til Tarantino, med Reservoir Dogs, Kill Bill, Inglorious Bastards og Vega Brothers.

Det kommer ikke noe "The Vega Brothers" -film. Og hvis den hadde kommet, er det kun en prequel med tanke på at både Vincent og Victor dør.

Lenke til kommentar
Det kommer ikke noe "The Vega Brothers" -film. Og hvis den hadde kommet, er det kun en prequel med tanke på at både Vincent og Victor dør.

Jo, jo. Litt dårlig ordvalg fra min side, men den orginale ideen var at filmen skulle foregå mellom 'Reservoir Dogs' og 'Pulp Fiction'.

Men jo, 'The Vega Brothers'-film kommer det.

The Vega Brothers Back On

The Vega Brothers May Reunite

Etter det jeg har forstått, så har Tarantino klart å løse aldersproblemet med filmen, siden hverken Travolta eller Madsen ser ut som de gjorde i sine filmer.

Men jeg aner ikke hvordan.

Med 'Inglorious Bastards' som begynner å bli klar for filming, så kan 'The Vega Brothers' være Tarantino sin neste film etter denne.

Tarantino har også sagt at han vil lage noen skikkelig Special Edition utgaver av Kill Bill filmene. Jeg håper den amerikanske versjonen av en Special Edition blir som den vanlige japanske versjonen, med mer blod og ingen svart/hvitt scener.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Uff, dette var ganske skuffende vil jeg si. Følte igrunn at dette var Kill Bill 1, bare uten volden, driven og "coolen" . Da sitter man dessverre igjen med ganske lite. Man klarer ikke å heve filmen over det voldseposet det er ved bare å slenge på noe nonsens-filosofi om supermann og tegneserie helter. Svada-dialog kombinert med vold var gøy i Pulp Fiction (Vi husker vel alle feks. "Le Big Mac"), men tilfører nok ikke filmen like mye nå som det ville ha gjort for 10 år siden... :(

Edit: Følte ei heller at musikken var like på høyde som i Kill Bill 1. Men dersom man lyttet nøye hørte man fortsatt Nancy Sinatras "Bang Bang" i lett "kamuflerte" utgaver susende i bakgrunnen.

Som kanskje musikalsk høydepunkt i Kill Bill 2 vil jeg trekke fram Chingon's flotte versjon av "Malagueña salerosa".

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Denne var klart bedre enn eneren, spør du meg. Utrolig pent fotografert. Den var oppklarende og rimelig genial. Kjempeflott.

Den er da ikke bedre fotografert enn 1ern.

Lenke til kommentar
Denne var klart bedre enn eneren, spør du meg. Utrolig pent fotografert. Den var oppklarende og rimelig genial. Kjempeflott.

Den er da ikke bedre fotografert enn 1ern.

Det blir litt vanskelig å dømme, men jeg tror muligens jeg liker toeren bedre når det gjelder fotografi. Men de er ganske like, da. Spesielt fotografien i Pai Mei-scenene var helt fabelaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...