Gå til innhold

DM-50 Mikrofon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om mikrofonen DM-50 til Canon MVX150i er bra? Vurderer å kjøpe den, men vil gjerne vite først hva andre syntes om den. Er den verdt 1500kr?

Her er spesifikasjonene:

Type : Back electret stereo condenser shotgun microphone

Directivity : Super-directional / Unidirectional stereo

Sensitivity : -40 dB / Pa (0 dB = 1V / 1Pa, 1 kHz front, along axis)

Frequency : 150 – 15,000 Hz

Output impedance : 200 Ω (1kHz)

Operating temperature range : 0 °C – 40 °C (32 °F to 104 °F)

Dimensions : (W × H × L) 32 × 81 × 150 mm (11/4 × 31/4 × 57/8 in)

Weight : 120 g (41/4 oz)

Fint hvis noen gir et rakt svar.

Takk

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veiledende pris på den er 2000 kroner, så 1500 er i det minste en god pris på den mikrofonen.

Hvis du har bruk for mikrofon, eller er plaget av motorstøy fra kameraet, så er mikrofonen verdt det. Er du imidlertid fornøyd med lyden du får med den innebygde mikrofonen i kameraet, er den ikke verdt mye. Det hele kommer ann på hva du føler du trenger.

Lenke til kommentar
Hvis du har bruk for mikrofon, eller er plaget av motorstøy fra kameraet, så er mikrofonen verdt det. Er du imidlertid fornøyd med lyden du får med den innebygde mikrofonen i kameraet, er den ikke verdt mye. Det hele kommer ann på hva du føler du trenger.

Jeg føler jeg trenger bedre lyd på kameraet. Motorstøyet er jeg plaget av ja. :ermm: Jeg har hørt at den kan ta opp sorround lyd. Stemmer det? Og kan den ta opp bra med lyd fra lang avstand?. Har ikke enda fått et helt klart svar på det.

Men ellers takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Mikrofonen er knall. Tar opp god lyd på lang avstand, men det kan justeres gjennom stereo/mono-innstillingene på mikrofonen. Dersom du har MVX150i trenger du absolutt bedre lyd, og da er DM-50 absolutt å anbefale.

Jola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...